Member Group Spijkerboor Posted January 22, 2012 Member Group Share Posted January 22, 2012 Beste forumleden, Wie kan mij vertellen of Belgische geboorteregisters van de 19e eeuw on line zijn. Ik zoek een geboorte van 1826 in Charleroij en een van 1830 in Philipville met vriendelijke groet Spijkerboor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bram Posted January 22, 2012 Member Group Share Posted January 22, 2012 Please login or register to see this link. Groet, Bram Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beheerder sadminF Posted January 22, 2012 Beheerder Share Posted January 22, 2012 Beste Spijkerboor, De geboorteakten van zowel Philippeville, Namen als Charleroi, Hainaut zijn nog niet te vinden op de site van het Rijksarchief België. Ze staan in de lijst van gemeenten genoemd, reden om te site in de gaten te houden. Met een genealogische groet, sadminF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Spijkerboor Posted January 23, 2012 Author Member Group Share Posted January 23, 2012 Beste Bram en Sadminf, Hartelijk dank voor de informatie hoe gering het ook is. Voorts is het een goed idee om dit topic te verplaatsen. Mogelijk moet het topic een ongelooflijke thomas hierbij gevoegd worden. Inmiddels heb ik ook contact gehad met de gemeente Gruesch. Zij konde mij leider niet verder helpen omdat der Bügerort pas in 1862 begint. Zij moeten meer gerichte gegevens hebben dan zou er misschien een mogelijkheid zijn. Ik begrijp daaruit dat het mensen moeten zijn die geen arbeiders of knechten zijn. Voorts heb ik afgelopen weken in de militaire registers gekeken van het Reserve bataljon van de 14e afdeling en in de namenklappers van alle Reserve Bataljons 432A en B. Nu is er nog een mogelijkheidvia de garnizoensplaats. We weten dat hij bij de geboorten van zijn kinderen op 21-5-1829 en op 20-1-1830 in garnizoen lag te Maastricht en dat hij daar woonachtig was. Zijn er van die tijd ook gezinskaarten in Maastricht? Zo ja, zou iemand bij bezoek aan het gemeente-archief dat na willen kijken? Dan hoor ik dat graag. bij voorbaat mijn dank Spijkerboor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Marije Posted January 23, 2012 Member Group Share Posted January 23, 2012 Misschien is het mogelijk om contact op te nemen met de gemeentes waar Charleroi en Philippeville onder vallen? Als de Franse taal tenminste niet een probleem is... Zit me ook af te vragen of er misschien ergens een Belgisch genealogie forum zou zijn, geen idee eigenlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted January 23, 2012 Member Group Share Posted January 23, 2012 zie topic Please login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts