Member Group Bert Hemrika Posted January 21, 2012 Member Group Share Posted January 21, 2012 Ik zoek de doop van Meijndert Briko (Brieko/ Brico) in Den Haag. Dat zou in 1785 moeten zijn en waarschijnlijk RK. Als zijn ouders worden Jacobus Briko en Johanna Douria genoemd. Over die ouders kan ik verder niets vinden.. In Den Haag getrouwd? Buitenlanders? Zou iemand in het gemeentearchief van Den Haag kunnen kijken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group jacqueline Posted January 21, 2012 Member Group Share Posted January 21, 2012 Hallo Bert, Hoezo kun je over de ouders niets vinden? via een ander forum vind ik deze vraag ook, weliswaar is de doop van Meijndert niet gevonden, maar hoogstwaarschijnlijk wel andere dopen van het echtpaar, plus wat beider doop zou kunnen zijn - zie Please login or register to see this link. Dopeling Johannis Vader Jakobus Breko Moeder Johanna Doon Getuige Johannis Doon Katrina van IJzel Plaats Delft Datum doop 03-06-1787 Dopeling Jakobus Vader Jakobus Brikko Moeder Johanna Doon Getuige Jakobus Brikko Plaats Delft Datum doop 10-02-1789 Dopeling Jacobus Vader Meindert Brikko Moeder Maria Schaap Getuige Johannes van Bart Jannetje Freeke Plaats Delft Datum doop 13-01-1754 Dopeling Johanna Vader Jacobis den Doon Moeder Johanna den Doon Getuige Jacobis den Doon Maria van Koeverde Plaats Delft Datum doop 24-08-1756 Dat is toch al aardig wat informatie! groeten van Jacqueline Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bert Hemrika Posted January 21, 2012 Author Member Group Share Posted January 21, 2012 Ik denk dat Johanna ten Doon de moeder niet is, maar dat zou duidelijk kunnen worden bij het bekijken van de doop van Meijndert in Den Haag.. Misschien is Dourio wel Doon geworden. Meijndert heeft wel in Delft gewoond...en later in Nijmegen. Hij is nooit getrouwd, dus een huwelijk is niet te bekijken. Bedankt voor de reactie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bart Posted January 21, 2012 Member Group Share Posted January 21, 2012 Ik heb nog even gezocht naar het huwelijk van Meindert. Ik heb geen huwelijk van hem kunnen vinden. Wel zijn overlijden. Is hij gehuwd met van Raaij of is dat een ander persoon. Volgens mij klopt de berekening van de vermoedelijke doop/geboortedatum niet. Ik kom op 1795 volgens Bron Burgerlijke stand - Overlijden Archieflocatie Gelders Archief Algemeen Toegangnr: 0207 Inventarisnr: 1272 Gemeente: Nijmegen Soort akte: overlijden Aktenummer: 394 Aangiftedatum: 21-08-1833 Overledene Meijndert Briko Geslacht: M Overlijdensdatum: 20-08-1833 Overlijdensplaats: Nijmegen Vader Jacobus Briko Moeder Johanna Douro Partner Nadere informatie dooppl: 's-Gravenhage; oud 38 jaar; beroep overl.: kanonnier 1e klasse; beroep vader: geen beroep vermeld; beroep moeder: geen beroep vermeld mvg-Bart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bert Hemrika Posted January 21, 2012 Author Member Group Share Posted January 21, 2012 De overlijdensakte is fout. Hij was 10 jaar ouder, blijkt uit geboorteaktes van kinderen die hij buiten de echt verwekte. Bedankt voor de moeite om te kijken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bart Posted January 21, 2012 Member Group Share Posted January 21, 2012 Ik zag het net, bij het controleren van de geboortes van de kinderen. mvg-Bart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Clavaux Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Beste Bart, ik zal in de loop van volgende week eens kijken, of ik in Den Haag iets kan vinden. Intussen raad ik je aan, om de overlijdensakten van zijn ouders te achterhalen. groeten, Jan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Clavaux Posted January 21, 2012 Share Posted January 21, 2012 Zijn overlijden is ook te Delft vermeld. Zie: Please login or register to see this link. UIt de overlijdensakte maak ik op, dat zijn ouders dan nog niet zijn overleden. De familie is verder nog enige generaties terug te volgen in Delft: Dopeling Meinder Vader Claas Breko Moeder Lijsbet Wijnrank Getuige Katrina Breko Plaats Delft Datum doop 02-12-1721 DTB Delft inv. 13 , folio 187 Bruidegom Claas Augustijnsz Bricko , jongeman , wonend: Oosteijnde , Pottenbakker Bruid Lijsbet Claas Wingertrank , jongedochter , wonend: Oosteijnde Plaats Delft Datum ondertrouw 01-05-1700 DTB Delft inv. 79 , folio 29 Baarkind van Augusstijn Bruco Plaats Delft Datum begraven 14-02-1678 (Nieuwe kerk) DTB Delft inv. 43 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bert Hemrika Posted January 22, 2012 Author Member Group Share Posted January 22, 2012 Bedankt voor alle informatie en voor het gaan kijken in Den Haag. Ik ben erg benieuwd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Clavaux Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 Voorlopig lijkt het erop, dat hij een zoon was van Jacobus Bricco (ovl Delft 1809) en Cornelia Palm (ovl Delft 1810) (huwelijksbijlagen Delft 2-2-1820 akte nr 5) In de loop van deze week weten we meer. groeten, Jan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Clavaux Posted January 24, 2012 Share Posted January 24, 2012 Gevonden in Den Haag de doop van Mijndert als zoon van Jacobus Briko en Johanna Doon. Doopgetuige was Mijndert Briko, ongetwijfeld zijn opa. Bron: ref dopen Grote Kerk 20f109 dd 7-8-1785. Please login or register to see this image. Meer kinderen zijn in Den Haag niet gedoopt. Jacobus Brikko en Johanna Doon zijn ondertrouwd op 28-1-1785 en in de Nieuwe Kerk getrouwd op 6-2-1785 (beiden ut supra slaat op de datum, de inschrijving staat in een lijst van personen die op die dag zijn ondertrouwd) En passant vond ik nog het huwelijk in de Franse Kerk van David Brico, JM, schoenmaker, en Jannetge Leenderts van Alphen op 7-4-1641. Onderzoek naar de familie Brico kan blijkbaar voorlopig nog wel in Nederland gedaan worden. groeten, Jan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bert Hemrika Posted January 24, 2012 Author Member Group Share Posted January 24, 2012 Fantastisch! Hartelijk bedankt. Dus toch Johanna Doon. Later in de overlijdensadvertentie van Mijndert was haar naam verbasterd tot Douro. Graag tot wederdienst in Noord-Holland bereid! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts