Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

H.J.J. Mokcaarts (7de Regiment Infanterie)


Gast Masje II

Recommended Posts

Ben met een genealogisch/historisch onderzoek bezig over het leven van Henricus Josephus Johannes Mokcaarts. In stamboek van de marechaussees kom ik bij hem, onder nummer 713, het volgende tegen: zie nummer 47843 bij het 7de Regiment Infanterie.

Op 1 januari 1859 is hij vrijwillig geëngageerd bij het 7de Regiment Infanterie. Mogelijk in Amsterdam, daar hij uit Amersfoort in februari van hetzelfde jaar is uitgeschreven met de vermelding vertrokken naar Amsterdam. Op 5 juli 1862 wordt hij overgenomen van het 7de Regiment Infanterie als marechaussee te voet. Twee weken later wordt hij in ´s-Hertogenbosch in de bevolkingsregister als marechaussee ingeschreven met de aantekening dat hij afkomstig is uit Den Helder.

Om het nog complexer te maken wordt bij de echtscheidingsprocedure, in de periode januari-juni 1862 tussen hem en zijn vrouw Maria Jacoba van Sluijters, dan weer Amsterdam en op het laatst Den Helder als zijne woonplaats vermeld. Het kan zijn dat H.J.J. Mokcaarts al enige jaren in Den Helder woonachtig kan zijn, al is tussen 1859-1862 zowel in Amsterdam en Den Helder niets over hem is te vinden (bevolkingsregister).

Mijn vragen zijn:

Onder welke nummer(s) valt het 7de Regiment Infanterie van Amsterdam of Den Helder?

Bedoel de inventarisnummer(s) op het NA. Kan via de site GahetNa (ingelogd) niet alles bekijken.

Bij voorbaat hartelijk dank.

mvg, Masje II

(Deze vraag is ook geplaatst op

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ludmilla,

Hartelijk dank voor deze informatie.

Ik kan nu weer verder, al zal wel weer even een bezoekje aan het NA nodig zijn.

Dat is juist de charme van een historisch en/of genealogisch onderzoek.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...