Member Group Ludmilla Posted January 4, 2012 Member Group Share Posted January 4, 2012 De laatste maanden kwam ik wat berichten tegen van nieuwbouw van enkele archieven in Nederland. Zo betrok Please login or register to see this link. eind 2011 een gerenoveerde locatie voor de originele documenten. Als ik me niet vergis (of was dit alweer een "oud"gebouw"?) werd ruim vijf jaar na de geplande start en een jaar na de geplande opleverdatum, op 11-11-2011 om 11.11 uur een tijdcapsule in beton gegoten als startsein voor de bouw van Please login or register to see this link. aan de Westervoortsedijk in Arnhem, volgens Please login or register to see this link. wordt het iets groter dan de architect, mogelijk inmiddels ook iets duurder dan de destijds geplande Please login or register to see this link. . Citaat van de architect:Uitgangspunt van het ontwerp is een breder publiek voor de archiefschatten te interesseren. De huidige gebouwen zijn niet geschikt zijn voor deze moderne publiekbenadering. De huidige vier locatie worden samengevoegd tot één gebouw. Het zal hoofdzakelijk een depot zijn om de archieven op te slaan, want het aantalPlease login or register to see this link. . Opvallend is het blauwe driehoekje Please login or register to see this link. waarin gevraagd wordt om een donatie. Ook Please login or register to see this link. is met een nieuwbouw gestart in samenwerking met het Drents Museum: het Asser Erfgoedkwartier. De investeringskosten van het uitbreidingsplan van het Drents Archief bedragen € 10.241.000, waarvan € 7.330.000 bouwkosten en € 2.911.000 inrichtingskosten (multimediale publiekspresentaties). Begin 2012 verhuist Please login or register to see this link. naar een nieuw gebouw aan het J.S. de Jongplein in Tiel. Misschien is de lijst nog niet compleet? Ik dacht dat het een tijd van bezuinigingen was, ook bij de archieven Please login or register to see this image. /emoticons/default_thumb_down.gif" alt="^ss"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts