Guest Masje II Posted December 31, 2011 Share Posted December 31, 2011 Geachte forumleden, JOHANNES PIETER ANDRIK(S), geboren ’s-Hertogenbosch 9 mei 1815; bediende en zaakwaarnemer; overleden ’s-Gravenhage 21 september 1875 om 3:30 uur; huwde ’s-Gravenhage 22 april 1840 SUSANNA CATHARINA MEIJER, geboren ’s-Gravenhage 27 mei 1805 en Evangelisch Luthers gedoopt ´s-Gravenhage 29 mei 1805 (dochter van Carel Christiaan Meijer en Maria Magdalena Krautler), overleden ´s-Gravenhage 26 april 1881 om 12:00 uur. Zijn geboortedatum is afkomstig uit huwelijksbijlage van 22 april 1840 (nummer 115, akte uit ´s-Hertogenbosch en nationale militie (Genver image 713 en 714)); in het stadsarchief van ´s-Hertogenbosch heb ik geen geboorteakte van hem kunnen vinden. Wel op die datum Johannes Pieter van den Dungen. Nakomelingen uit dit gezin gaan verder als ANDRIKS. Waarom kan ik zijn geboorteakte in ´s-Hertogenbosch niet vinden? Wat zie ik over het hoofd? mvg, Masje II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bram Posted December 31, 2011 Member Group Share Posted December 31, 2011 Hallo MasjeII Please login or register to see this link. Groet, Bram Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bram Posted December 31, 2011 Member Group Share Posted December 31, 2011 Hallo Masje II Ik lees dat van Dungen de aangifte deed maar dat het een zoon is van Nicolaas Andriks en Elisabeth Geijter. Groet, Bram Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Masje II Posted December 31, 2011 Share Posted December 31, 2011 Bram, Hartelijk dank voor de betreffende gegeven. Had niet verder gekeken. Ik had gekeken op de site van het Stadsarchief ´s-Hertogenbosch. Bij het zoeken naar de voornamen Johannes Pieter komt men in het zoekprogramma de familienaam Van den Dungen tegen en geen Andriks. Tevens is de familienaam Andrinks in dat jaar niet bekend. Zal een berichtje naar het archief sturen om het te corrigeren. mvg, Masje II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Gerrit Verbeek Posted January 4, 2012 Member Group Share Posted January 4, 2012 De database van het Stadsarchief 's-Hertogenbosch is aangepast. De naam van den Dungen is veranderd in Andriks. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Masje II Posted January 4, 2012 Share Posted January 4, 2012 Gerrit, Hartelijk dank voor de aanpassing. mvg, Masje II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts