Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Gezocht nageslacht Cornelis Vink x Pieternella Swart


Ludmilla

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Een van de personen waar ik contact mee onderhoudt over een gezamenlijk stukje uit onze bestanden, is Bernie Vink. Hij en zijn zus Pieternella Maria wonen in Australie en zijn op zoek naar familieleden uit het nageslacht van hun grootouders. Hun vader was de jongste en had 6 broers; zij zijn allen overleden maar hun kinderen wellicht niet.

Dit is bekend:

I Cornelis Vink is geboren op vrijdag 10 september 1869 in Woudrichem, zoon van Gerrit Vink en Sophia Willemina Buurman, trouwde, 24 jaar oud, op zaterdag 11 november 1893 in Woudrichem met Pieternella Swart, 22 jaar oud. Pieternella is geboren op vrijdag 28 april 1871 in Woudrichem, dochter van Dirk Swart en Pieternella Bakker.

Kinderen van Cornelis en Pieternella:

1 Dirk Vink is geboren op zondag 17 juni 1894 in Woudrichem, trouwde, 25 jaar oud, op woensdag 29 oktober 1919 in Rotterdam met Maria Jacoba van der Sloot, 27 jaar oud. Maria is geboren op maandag 16 mei 1892 in Rotterdam, dochter van Joost van der Sloot en Maaike Moret.

2 Gerrit Vink is geboren op maandag 30 september 1895 in Woudrichem, trouwde, 29 jaar oud, op woensdag 23 september 1925 in Rotterdam met Cornelia Serijna Johanna Termaten, 20 jaar oud. Cornelia is geboren op zondag 25 december 1904 in Rotterdam, dochter van Johannes Jacobus Pieter Termaten en Serijna Johanna van Deursen.

3 Pieter Vink, geboren op zondag 19 september 1897 in Rotterdam.

4 Bernardus Adrianus Vink, geboren op zaterdag 5 augustus 1899 in Rotterdam. Bernardus is overleden op maandag 25 november 1918 in Rotterdam, 19 jaar oud.

5 Pieternella Sophia Vink is geboren op vrijdag 31 mei 1901 in Hardinxveld, trouwde, 23 jaar oud, op woensdag 2 juli 1924 in Rotterdam met Gerrit van Dijk, 33 jaar oud. Gerrit is geboren in 1891 in Charlois, zoon van Adrianus van Dijk en Gerritje Hordijk.

6 Cornelis Vink is geboren op zaterdag 20 december 1902 in Rotterdam, trouwde, 25 jaar oud, op woensdag 1 februari 1928 in Rotterdam met Pieternella van Nierop, 25 jaar oud. Pieternella is geboren in 1903 in Overschie, dochter van Arie van Nierop en Wouterina Jacoba van der Sloot.

7 ouders van de vragenstellers, gegevens en nageslacht bekend.

Reacties kunnen direct worden doorgegeven aan

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

en/of aan

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

; vragen of andere opmerkingen kunnen in dit topic of als er sprake is van Privacy, via mijn PM.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Nellie uit Australie heeft haar broer Bernie laten weten dat het lijstje met broers van hun vader, niet compleet is.

One brother is missing in the list, his name was Izaak ? I am not sure of the spelling.

He went to Indonesia and was high up in the Police force. ? he drowned at sea.

He married an Indonesian lady who stayed with us for a while, after she was forced to leave Indonesia

Ik vond:

  • zijn

    Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

    bij het Nationaal Archief
  • zijn opname in de

    Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

    1940-1945
  • diverse hits op

    Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

    , de naam van het getorpedeerde en gezonken schip; het vervoerde 772 krijgsgevangenen waarvan er 560 zijn overleden

Is er iemand (Bart?) die misschien nog iets kan vinden (in de almanak?) over de echtgenote?

Bernie en Nellie hebben het advies gekregen informatie op de vragen bij de SAIP te Heerlen.

Ik zal de persoonskaarten bij het CBG aanvragen, dat werkt wat eenvoudiger.

Antwoorden met Privacygegevens mogen via mijn PM

Alvast bedankt,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ludmilla,

Deze vraag ligt wel erg in het heden. De almanak loopt qua burgerlijke stand tot ca 1922. Een evt huwelijk kan niet voor 1926 zijn voltrokken.

Ik heb wel wat, dat misschien tot aanknopingspunten leidt.

Isaak Vink trouwt op 3 februari 1930 te Weltevreden met Eugenie Julie Oentje Doelitzsch. Zij is geboren in 1908. Juiste datum kan ik wel opzoeken indien van belang. (CBG advbertentie)

Ik vind een I. Vink terug in de adresboeken 1932 als empl Hoppenstedt. Zijn echtgenote staat tussen haakjes erbij genoteerd.

Ik kan geen overlijden van E.J.O. Doelitzsch vinden, maar in adresboek 1934 staat zij er niet meer bij.

In adresboek 1938 staat achter de naam I. Vink (A.Jansen)

Mogelijk is hij dus hertrouwd. Zijn dit dezelfde I. Vink's?

met vriendelijke  groeten, Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bart, super

Ik heb geen idee of het dezelfde personen zijn, en of het twee echtgenotes betreft.

Ik zal zelf e CBG advertenties bekijken, heb nog heel veel tegoed.

En ook van hem een PK aangevraagd.

Maar haar naam en huwelijk, daar zijn Bernie en Nellie al heel blij mee, dank je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Geboorte van Eugenie Julie Oentje Doelitzsch 06-07-1908 te Madioen.

Kan bij de kranten KB niets vinden.

mvg-Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dank je wel.

In KB heb ik een bericht van hun huwelijk en een dankbetuiging gevonden.

Bij de familieberichten CBG staat slechts 1 blad vóór 1970 en 1 blad er na, geen resultaat.

Ik doe het hier voorlopig mee en wacht de Pk's van alle broers af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik heb de bron verwisseld. Niet bij CBG maar in KB kranten stond huwelijk. Ook bij  Roosje Roos staat het vermeld.

Bruidegom: Isaak Vink

Bruid: Eugenie Julie Oentje Doelitzsch

Plaats: Batavia Datum: 03-02-1930

Opmerking(en): 

Bijregister:  Filmnummer: 1208811

En dit is wel belangrijk want hier staat een filmnummer bij. Dus de huwelijksakte kan worden ingezien als de film bij de mormonen wordt aangevraagd.

mvg-Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumleden Groep

De persoonskaarten zijn binnen (behalve van Isaak)

Enkele gegevens heb ik kunnen aanvullen:

1. Dirk Vink is geboren op zondag 17 juni 1894 in Woudrichem, overleden op maandag 14 september 1970 in Amsterdam, 76 jaar oud. Dirk:

(1) trouwde, 25 jaar oud, op woensdag 29 oktober 1919 in Rotterdam met Maria Jacoba van der Sloot, 27 jaar oud. Maria is geboren op maandag 16 mei 1892 in Rotterdam. Maria is overleden op vrijdag 22 september 1944 in Amsterdam, 52 jaar oud, dochter van Joost van der Sloot en Maaike Moret.

(2) trouwde, 56 jaar oud, op donderdag 30 november 1950 in Amsterdam met Henrietta Elisabeth Bloemendaal, 51 jaar oud. Henrietta is geboren op dinsdag 10 januari 1899 in Amsterdam, dochter van Gijsbertus Bloemendaal en Henriëtta Elisabeth La Croix

Uit het eerste huwelijk 1 zoon geboren te Amsterdam

2. Gerrit Vink is geboren op maandag 30 september 1895 in Woudrichem, overleden op zondag 4 augustus 1963 in Bergen op Zoom, 67 jaar oud. Gerrit trouwde, 29 jaar oud, op woensdag 23 september 1925 in Rotterdam met Cornelia Serijna Johanna Termaten, 20 jaar oud. Cornelia is geboren op zondag 25 december 1904 in Rotterdam, dochter van Johannes Jacobus Pieter Termaten en Serijna Johanna van Deursen.

1 dochter, 1 zoon geboren te Rotterdam

3. Pieter Vink is geboren op zondag 19 september 1897 in Rotterdam, overleden op zaterdag 30 oktober 1954 in Rotterdam, 57 jaar oud. Pieter trouwde, 42 jaar oud, op woensdag 1 mei 1940 in Rotterdam met Cornelia Kaak, 38 jaar oud. Cornelia is geboren op donderdag 2 mei 1901 in Rotterdam, dochter van Arend Kaak.

4. Bernardus Adrianus Vink, geboren op zaterdag 5 augustus 1899 in Rotterdam. Bernardus is overleden op maandag 25 november 1918 in Rotterdam, 19 jaar oud.

5. Pieternella Sophia Vink is geboren op vrijdag 31 mei 1901 in Hardinxveld, overleden op dinsdag 4 juli 1967 in Rotterdam, 66 jaar oud. Pieternella trouwde, 23 jaar oud, op woensdag 2 juli 1924 in Rotterdam met Gerrit van Dijk, 33 jaar oud. Gerrit is geboren op vrijdag 6 maart 1891 in Charlois. Gerrit is overleden op donderdag 17 mei 1962 in Rotterdam, 71 jaar oud, zoon van Adrianus van Dijk en Gerritje Hordijk.

6. Cornelis Vink is geboren op zaterdag 20 december 1902 in Rotterdam, overleden op dinsdag 6 april 1971 in Rotterdam, 68 jaar oud. Cornelis trouwde, 25 jaar oud, op woensdag 1 februari 1928 in Rotterdam met Pieternella van Nierop, 25 jaar oud. Pieternella is geboren in 1903 in Overschie, dochter van Arie van Nierop en Wouterina Jacoba van der Sloot.

3 levenloos geboren zoons 1928, 1929, 1933

7. Isaak Vink, geboren op dinsdag 3 april 1906 in Veghel, overleden op zondag 25 juni 1944 in nabij Nagasaki Japan a/b Tamahoko Maru, 38 jaar oud.

Isaak:

(1) trouwde, 23 jaar oud, op maandag 3 februari 1930 in Weltevreden met E.J.O. Doelitszsch, geboren in Indonesia, overleden mogelijk vóór 1934.

(2) trouwde, ten hoogste 32 jaar oud, mogelijk vóór 1938 met Ans? Jansen

2 kinderen

8. ouders van vragenstellers

In verband met de privacy, kan ik de gevens van de kinderen niet noemen.

Zelfs met behulp van die gegevens kom ik nog niet echt verder, geen familieberichten, overlijdens, telefoonboek etc. De naam Vink is dan ook veel voorkomend.

Mijn advies aan Bernie en zus Nellie is om het eerdergenoemde filmnummer van het huwelijk van Isaak bij de Mormonen op te vragen en eventueel oorlogsnazorg van het Rode Kruis, v.w.b. Isaak, en omtrent alle ooms en tante contact op te nemen met de Gemeente van de laatst bekende woonplaatsen.

Mocht iemand nog iets weten, suggesties hebben, graag.

De gegevens van de kinderen kan ik in een PM doorgeven als daar belangstelling voor is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...