Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Grote aanvulling notariële archieven Friesland


Maikel Galama

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Hoi allemaal,

op het Tresoarforum stond onderstaand bericht, ik neem het in zijn geheel over.

Ik wil er nog wel aan toevoegen dat het een gigantische uitbreiding betreft.

Wil je slechts zoeken in de laatste aanvullingen voeg dan 25-11-2011 aan je zoekterm toe.

rechtstreeks adres:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Alleen al op Galama / Galema krijg ik 351 nieuwe aanvullingen !

Groetjes, Maikel

Van de website van Tresoar geplukt.........

Vandaag is de database die gegevens bevat uit de notariële archieven, uitgebreid met nieuwe gegevens waardoor het bestand nu meer dan 2 miljoen records oftewel 897.965 akten bevat. Het vormt daarmee het grootste genealogische bestand van Tresoar. In de notariële akten is informatie vastgelegd die betrekking heeft op testamenten, hypotheken, (on)roerend(e) goed transacties, obligaties etc.

De akten zijn voor de provincie Friesland beschikbaar voor de periode 1809-1925. In totaal dienen nu nog ca. 270.000 records te worden ingevoerd. De gegevens worden door vrijwilligers overgetypt uit de originele bronnen en gestructureerd vastgelegd in een database. Dit moderne monnikenwerk wordt gedaan door zowel vrijwilligers van Tresoar als vrijwilligers van de Freonen van de Argiven yn Fryslân/Vrienden van de Archieven in Friesland (FAF/VAF). Mede dankzij hun inzet is de familiegeschiedenis voor de amateur-genealoog en andere geïnteresseerden thuis, vanachter de computer en waar ook ter wereld, binnen handbereik. Neemt u overigens ook eens een kijkje op de geheel vernieuwde website van de FAF/VAF op www.stichtingfaf.nl.

Met vriendelijke groet, Tjerk Tigchelaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...