Jump to content

Samenwerking CBG en Nationaal Archief

Guest Masje II
 Share

Recommended Posts

Guest Masje II

Geachte forumleden,

Samenwerking CBG en Nationaal Archief: één genealogieloket

Vanaf 2 januari 2012 wordt de genealogische dienstverlening van het Nationaal Archief overgenomen door het Centraal Bureau voor Genealogie.

Voor verdere informatie kan men op onderstaande site lezen.

Please login or register to see this link.

mvg, Masje II

• 2 weeks later...
  • Member Group

Zijn b.v. de Doop-, Trouw- en Begraafboeken van Zuid-Holland voor 1811 straks nu nog wel of niet online te doorzoeken, maar dan via het CBG?  En zo ja, hoeft daar dan niet voor betaald te worden als je lid bent?

Ik heb het bericht op de site van het Nationaal Archief nu diverse malen gelezen - maar ik begrijp het echt niet!

groeten van Jacqueline

• Member Group

Omdat ik ook een antwoord wilde weten, heb ik het CBG gemaild en met 25 minuten al een reactie:

De dtb van Zuid-Holland blijven gewoon online beschikbaar via www.gahetna.nl. Daarnaast blijven de altijd al bij het CBG aanwezige microfilmkopieën in de studiezaal beschikbaar. De toegang tot de studiezaal van het Bureau wordt gratis, behalve voor niet-Vrienden die gebruik willen maken van de digitale collecties en de depotcollectie (boeken, dossiers, etc.) van het Bureau. Voor hen wordt de toegangsprijs € 5,00 per persoon per dag.

• Member Group

Bedankt voor het informeren! Het is een pak van mijn hart dat de gegevens gewoon online beschikbaar blijven.

groeten van Jacqueline

Guest Kèren

Masje II was me dus voor met dit nieuws...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_grin0.gif" alt="default_grin0.gif"> en ik plaatste een dubbel topic!

Onder dit bericht een bijlage in PDF formaat ter download van de bronnen die "over gaan".

Groeten, Keren

Please login or register to see this link.