Member Group Petra Posted December 1, 2011 Member Group Share Posted December 1, 2011 Hebben we deelnemers in Kampen? Zo ja, kan iemand een keer voor mij een doop opzoeken? Ze stónden on-line, maar nu niet meer... Het gaat om Wicher Gerrits [later: Frijling, met spellingsvarianten zoals Vrielink] die in 1788 te Groningen trouwde. Er waren twee kinderen, beide gedoopt in 1788, maar in 1792 kreeg zijn vrouw al een onwettig kind. Het is niet duidelijk of Wigger/Wicher was gestorven of weggewandeld. Zijn vrouw was geboren 1761, Wicher's doop zal zeker liggen vóór 1770, niet duidelijk is hoeveel eerder. Er is geen grote haast bij, maar ik zou het toch graag weten! Bij voorbaat dank, Petra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Visser Posted December 2, 2011 Member Group Share Posted December 2, 2011 Hallo Petra, Als het geen haast heeft, zou ik geloof ik het gemeentearchief Kampen bellen en vragen wanneer de DTB's weer op Internet beschikbaar zijn. "Niet geschoten is altijd mis". Visser Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Annemarie_57 Posted January 16, 2012 Member Group Share Posted January 16, 2012 Zijn gewoon online hoor.Kon hem zo gauw niet vinden wellicht zelf even puzzelen: Please login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Petra Posted January 16, 2012 Author Member Group Share Posted January 16, 2012 Annemarie, ik kon dit (toen) NIET te pakken krijgen! Kennelijk tussentijds weer toegankelijk gemaakt?? Ik ben lekker aan het zoeken geweest zojuist. Maar ik vind Wicher óók niet, helaas. Wel een Wicher Gerrits die in 1719 geboren is, maar dat is hoogstens de grootvader van de gezochte. Kun jij vinden waar de gebruiksaanwijzing staat? Dus achtergrondinformatie over standaardisering van namen, het gebruik van jokers enzovoorts. Dat kreeg ik er nu niet uit. In elk geval bedankt, Petra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Clavaux Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Het is niet duidelijk of Wigger/Wicher was gestorven of weggewandeld. Hij is waarschijnlijk kort na het huwelijk overleden. Doop 09-07-1800 Groningen; A-kerk Kind Engelina Geslacht v Geboorteplaats Groningen; Nieuwe Kijk in 't Jatstraat Vader Wigger Vrieling Moeder Anna Niewendijk Opmerkingen in onecht geboren kind; moeder weduwe van ... Bron Algemeen doopboek Groningen 1796-1807 Collectie DTB (toegang 124) Inventarisnummer 153 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Petra Posted January 16, 2012 Author Member Group Share Posted January 16, 2012 Dag Jan, ja die Engelina klopt, maar... de moeder had in 1792 ook reeds een onecht kind gekregen en zowel dát kind als die Engelina dragen later háár naam, niet van Wigger die ìn dat decennium allang uit beeld was (dood of verdwenen, dat wordt niet duidelijk). Het laatste kind van Wicher was van eind 1788. Petra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Clavaux Posted January 16, 2012 Share Posted January 16, 2012 Petra, wordt er in de huwelijksbijlagen van deze dochter(s) niet gerefereerd aan zijn overlijden? Jan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Petra Posted January 16, 2012 Author Member Group Share Posted January 16, 2012 Nee, want het zijn niet ZIJN dochters. Ze zijn allebei onecht. De twee eerdere kinderen (wel van Wicher) moeten jong zijn overleden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts