Jump to content

Louis van den Ecker

Hypo

Recommended Posts

• Member Group

Bij het doorkijken van oude kranten ben ik gestuit op een Louis van den Ecker. Het blijkt dat hij in de Verenigde Staten bekend is geweest in de filmindustrie als technisch adviseur. Louis is in Antwerpen geboren op 5-10-1889 en overleden te Los Angeles USA op 31-3-1956. Louis heeft, voordat hij aan zijn filmcarrière begon gediend in het vreemdelingenlegioen.

Zijn zoon Baeu van den Ecker is ook in de filmwereld gerold maar blijkbaar niet zo succesvol als zijn vader.

Ik heb wel sporen gevonden naar België in Kinrooi en Leopoldsburg (Bourg Leopold) rond 1836.

Kan iemand meer vertellen omtrent Louis van den Ecker of Beau van den Ecker.

Meer informatie omtrent Louis en Beau heb ik niet.

• Member Group

Please login or register to see this image.

Hij was Luitenant n het Franse Legion of Honour, en staat

Please login or register to see this link.

beschreven

Ancestry geeft deze informatie:

Louis Joseph Marie Antoine van den Ecker, geboren 6-10-1889, moeder meisjesnaam Baussan, gehuwd met Lena Dale, 3 dochters waarvan 2 gehuwd, 3 zonen (waarvan 1 geboren in 1916 in Frankrijk uit een eerder huwelijk)

louis2.png

In verband met mogelijke privacy van de kinderen, gaan die gegevens via PM/mail.

In 1921 is hij Consul, diplomat in transit en heeft de Franse nationaliteit.

Census 1930 Los Angeles City (leeftijden komen niet precies overeen met de werkelijkheid):

Louis van den Ecker, 39 jaar, geboren te België, vader Belgisch, moeder Hollands, beroep Technician in Motion Pictures Industry

Lena van den Ecker (echtgenote), 26 jaar, geboren te Hawaii, vader Duits, moeder Frans

Gloria van den Ecker (dochter), leeftijd 1 jaar en 4 maanden, geboren te California, vader Belgisch, moeder Hawaii

Volgens zijn naturalisatie 29-10-1934, was zijn laatste woonplaats Aix les Bain in Frankrijk, vertrok uit Le Havre en kwam hij 31-12-1919 met de Nieuw Amsterdam aan in California, gehuwd febr 1929 Yuma Arizona, zijn vrouw is geboren maart 1900 Honolulu, document met geboortedata (van toen 4) kinderen; inmiddels is hij Technical Director

Zijn registratiekaart WorldWar II-1942 staat

Zijn overlijden staat in de Los Angeles Times van 5-4-1956

Er zijn documenten; stuur een mail aan

dan kan ik de documenten veilig aan je toesturen.

Geef even aan of je ook meer wilt weten van de kinderen (huwelijken, etc, hoe ver wil je gaan)

Ondertussen is het bijna ochtend in DownUnder en misschien wil Sylvia nog kijken naar de gegevens.

(44

Guest Masje II

Profession: Miscellaneous Crew / Actor

Known for: The Adventures of Robin Hood / The Hunchback of Notre Dame / Beau Geste

Also Known As: Louis Van der Ecker / Louis Van Den Ecker / Louis Vandenecker  more »

Born: 5 October 1889, Belgium  more »

Died: 31 March 1956 (aged 66)

Kijk ook eens op deze site:

mvg, Masje II

• Member Group

Ludmilla en Masje II, bedankt voor jullie reactie. Ik heb nog wat aanvullingen van de Belgische tak.

De naam Baussan komt in mijn stamboom niet voor. Dit kan mogelijk ook Boursard zijn (komt evenmin voor in mijn stamboom).

De vader van Louis is waarschijnlijk een kind van de personen die wel voorkomen in mijn stamboom.

De eerste kandidaat grootvader of vader kan zijn: Joannes Bernardus Cornelius van den Ecker (geboren 14-4-1838 te Lier België) welke op 27-4-1864 in Rotterdam trouwt met de op 5-7-1844 in Amsterdam geboren Elisabeth Maria Theodora Tormijn. Hij zou de vader kunnen zijn geweest maar zou bij de geboorte 51 jaar zijn geweest.

De tweede kandidaat grootvader kan zijn: Francois Emmanuel Corneile van den Ecker (geboren 24-1-1843 in Grivegnée België). Hij trouwt op 28-3-1871 in Leopoldsburg met Marie Virginie Raeymakers (geboren te Hasselt op 15-2-1847). Als hij de vader is dan was hij 46 jaar bij de geboorte van Louis.

De ouders van Joannes en Francois zijn Bernard van den Ecker, geboren te Wesel (D) op 17-4-1812. Wesel was rond die tijd een garnizoensplaats. Op 17-10-1836 trouwt Bernard in Venlo met de in Antwerpen geboren Maria Catharina Cornelia Teulings. Tussen 1836 (huwelijk in Venlo) en 1838 (geboorte eerste kind) zijn zij naar België vertrokken. In België is Bernard terecht gekomen in Bourg Leopold (het tegenwoordige Leopoldsburg). Hier werd een militair kamp ingericht als onderdeel van Beverlo na de strijd tegen de Nederlanden. Beverlo lag toen het dichts bij Nederland. Tijdens de opstand van de Belgen tegen de Nederlanden koos Limburg de zijde van België en daar ook in meevocht.  Na deze oorlog is Limburg nog een tijdlang onderdeel geweest van Nederland als hertogdom.

Bernard komt 7-1-1864 in Leopoldsburg te overlijden in het militair hospitaal. Catharina Teurlings was in 1864 (zoals zovelen) herbergierster.

Meer informatie omtrent deze personen is niet bekend. Aanvullingen zijn uiteraard welkom.

De meest waarschijnlijke kandidaat als vader van Louis Joseph van den Ecker zou ik mijn ogen Leonardus vanden Ecker kunnen zijn. Hij is geboren op 8-9-1853 te Ophoven in België. Meer gegevens zijn over hem nog niet bekend.  Bij de geboorte van Louis Joseph van den Ecker zou Leonardus 35 jaar oud zijn.

Leonardus is zoon van Peter Hendrik van den Ecker welke eveneens in Wesel (D) is geboren (op 22-10-1838). Peter Hendrik van den Ecker is een broer van Bernard van den Ecker.

Peter Hendrik trouwt eveneens in Venlo (op 22-10-1838) met de in Helden geboren Johanna Lemmen. Zij emigreren tussen 1839 en 1842 naar België.

Ook meer informatie omtrent Leonardus vanden Ecker (mogelijk getrouwd met Baussan) is welkom.

• Member Group

Louis Joseph Marie Antoine van den Ecker *06-10-1889 Antwerpen Belgie

+31-03-1956 Los Angeles, zoon van NN van den Ecker en NN Baussan (geb Nederland)

Naturalized in France

Tot 1919: Paris France

31-12-1919 immigrated met SS Nieuw Amsterdam, from Havre France to NY

X1

Marie Boursard, dochter van Pierre Boursard geb ca 1892 Aix les Bains

1. Pierre

X2

00-06-1929 Yuma Arizona

Lenora/Lena Dale Alberts* 27-03-1905 Honolulu, + 19-08-1992 LA, dochter van John Jacob Karl Alberts *nov 1866 Aschaffenburg, Bavaria, Germany en Maria Antoinetta/Mary Da Costa *25-05-1881 San Miguel Island, Azores, Portugal (John J was eerder gehuwd met Vice Countess Anna Von Menning waaruit een dochter; uit het huwelijk met Mary 4 dochters, 1 zoon)

Uit het huwelijk met Lena 5 kinderen Gloria, Beau Herbert, Allen A, Georgette M, Diana Joan. Alle geboortedata, en meer details zijn per mail verzonden.

Het onderzoek zal zich nu verplaatsen naar Belgie voor de geboorteakte van Louis en onderzoek naar de drie mogelijke aansluitingen, wie kreeg in Antwerpen als zoon Louis die tot 1919 in Parijs woonde.

Als er verder nog vragen zijn voor deze topic dan roep je maar.

Met dank aan Sylvia.

• 2 weeks later...
  • Member Group

Met veel dank aan Ludmilla en Sylvia

/emoticons/default_knipoog3.gif" alt="$"> is er veel informatie boven water gekomen omtrent de familie Van den Ecker in Amerika en Engeland. Door hun speurwerk heb ik nagenoeg de Engelse tak compleet. Inmiddels is er ook al contact met de Engelse nakomelingen en de Amerikaanse nakomelingen.

Hun speurtocht via de site van Ancestry is van cruciaal belang gebleken. Zij hebben stukken boven water gehaald die ikzelf niet gevonden zou hebben.

Nogmaals Ludmilla en Sylvia, mijn dank. 

/emoticons/default_clap3zs6.gif" alt="Cxx*">