Jump to content

Willemke Oomen (Ammerzoden)

Petra
 Share

Recommended Posts

• Member Group

In Ammerzoden en omgeving woonden in de eerste helft van de 19e eeuw twee vrouwen met de naam Willemke Oomen. De ene (geb. Well ca. 1804) trouwde in 1825 met Hendrik Meekes (die begin 1826 overleed, zij hadden èèn kind) en in 1835 met Albertus Collou (waaruit verscheidene kinderen); zij was een dochter van Jan Oomen en Hendrika van Malsen.

De tweede heette Willemke Arise Oomen en deze trouwde in of voor 1816 met Marcelis van Heijkop; zij kregen kinderen tussen 1816 en minstens 1829.

Ik houd het voor waarschijnlijk dat eerstgenoemde Willemke degene was, die - gedurende haar weduwstaat - minimaal drie onwettige kinderen kreeg: Hendrikus Oomen te Ammerzoden 25-11-1827, een levenloos kind aldaar 9-7-1832 en vermoedelijk ook nog Geertje Oomen, geb. Kerkwijk 1839/40.

Zou iemand dat voor me kunnen nazien? Alle geboorten uit deze Willemke zijn welkom, maar ik ben in het bijzonder geïnteresseerd in dat doodgeboren kind, want in GenLias staat dat in die akte de grootouders worden vermeld. Ik zoek verder speciaal de bevestiging dat deze Willemke (ook) de moeder is van bovengenoemde Hendrikus. Pas als dat duidelijk is, ga ik proberen verder terug naar het verleden te komen.

• Member Group

Grootouders zijn Jan Oomen en Hendrika van Malsen

Please login or register to see this link.

Zoon Hendrikus: weduwe van Hendrik Meekes.

Zie voor handige toegang:

• Member Group

Heel fijn, dank je wel. Daarmee weer een stap verder. Ben benieuwd of de andere kinderen van Willemke óók door opa of oma zijn aangegeven! 

• Member Group

Alweer: heel erg bedankt. 't Zal dezelfde Willemke wel zijn, lijkt me (al is het niet bewezen?). De beide eerste geboorten zijn in elk geval wel van de weduwe Meekes.  En dat op slag... Ben er blij mee.

Petra.

• Member Group

Ter verdere informatie: de DTB van Ammerzoden e.o. blijken on-line te raadplegen!