Member Group McMelloW Posted November 24, 2011 Member Group Share Posted November 24, 2011 Hallo Forummers, Op 05-01-1813 krijgt Johanna Peterman in Arnhem een zoon Antoon Willem. Vader is niet bekend. van Johanna Peterman heb ik verder niets meer kunnen vinden. Waar en wanneer geboren, waar en wanneer overleden ouders, broers, zussen etc. Op 06-09-1837 trouwt Atoon Willem Peterman met Johanna Catharina Heldewig te Arnhem. Volgens de huwelijksakte is Johanna Peterman aanwezig en is ondertekend de akte. Zij en haar zoon tekenen met Peterman. (2 e-s) Opmerkelijk is dat in de huwelijks-bijlagen de familienaam beurtelings Peterman of Peeterman gespeld wordt. Nazaten zijn gebruiken de naam Peeterman (3 e-s) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Bart Posted November 24, 2011 Member Group Share Posted November 24, 2011 Via Genlias Bron Burgerlijke stand - Overlijden Archieflocatie Gelders Archief Algemeen Toegangnr: 0207 Inventarisnr: 3166 Gemeente: Rheden Soort akte: overlijden Aktenummer: 28 Aangiftedatum: 10-03-1854 Overledene Johanna Peterman Geslacht: V Overlijdensdatum: 09-03-1854 Overlijdensplaats: Spankeren (Rheden) Vader Nn Nn Moeder Nn Nn Partner Nadere informatie dooppl: Arnhem; oud 66 jaar; beroep overl.: zonder beroep mvg-Bart Voor haar doopgegevens zal waarschijnlijk bezoek archief Arnhem noodzakelijk zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Masje II Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 Haar overlijdensakte vermeld dat zij ongehuwd is en geboren in Arnhem en woonachtig in Sprankeren (Rheden) Please login or register to see this link. (aktenummer 28) mvg, Masje II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kèren Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 De akte van overlijden kan heel goed van de gezochte Johanna zijn en is het denk ik ook wel, maar ik zou toch een extra bevestiging willen hebben. Overigens is dit de doop van die Johanna: Name: Johanna Peterman Gender: Female Baptism/Christening Date: 10 Feb 1788 Baptism/Christening Place: Arnhem, Gelderland, Netherlands Father's Name: Jan Peterman Mother's Name: Jenneken Muijs Indexing Project (Batch) Number: I06433-3 System Origin: Netherlands-EASy Source Film Number: 108627 huwelijk ouders: 06 May 1787 Marriage Place: Nederlands Hervormde Kerk, Arnhem, Gelderland, Netherlands Bron: FamilySearch Nadere informatie en checken van de data zal inderdaad uit het archief zelf moeten komen. Groeten, Keren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Masje II Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 Heeft deze notariële akte mogelijk iets met het overlijden van Johanna Peterman te maken? Bron: Regionaal Archief Zutphen. De originele akte moet men aanvragen/bestellen. Gemeente Brummen Bron notarieel register Notaris Rudolf Anne Julius baron van Ittersum Akte datum 27-09-1854 Periode register 1854 Archiefnummer 2068 Inventarisnummer 51 Aktenummer 3263 Datum registratie 27-09-1854 Soort akte cessie van inschuld Geregistreerde Hermanus Peterman Geregistreerde Mathias Peterman Geregistreerde Gerritje Peterman Geregistreerde Anton Willem Peterman Geregistreerde Jan van Croonen Geregistreerde Anton Teubner Geregistreerde Wilhelmus Gezinus van der Dussen Geregistreerde Hendrik Klijn Geregistreerde Anna Dorothea Peterman Geregistreerde Hendrik Peterman Geregistreerde Bernard Johan Schregardus Geregistreerde Willemijn Peterman Geregistreerde Grada Peterman Geregistreerde Margaretha Catharina Peterman Geregistreerde Melis van der Goot Geregistreerde Martin Hendrik Schroder mvg, Masje II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kèren Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 Kijk dat bedoel ik nou, Masje heeft een goede gevonden die met zekerheid kan bevestigen of het de juiste is en daar gaat het inderdaad op lijken; Dopen van de kinderen van het echtpaar: Willemina Peterman Gender: Female 17 Jun 1789 Arnhem, Gelderland, Netherlands === Grada Peterman Gender: Female 02 Jan 1791 Arnhem, Gelderland, Netherlands === Gerrit Peterman Gender: Male 25 Nov 1792 Nederlands Hervormde Kerk, Arnhem, Gelderland, Netherlands === Grada Peterman Gender: Female 27 Jul 1794 Nederlands Hervormde Kerk, Arnhem, Gelderland, === Johannes Hendrikus Wilhelmus Peterman Gender: Male 27 Mar 1796 Arnhem, Gelderland, Netherlands === Hendrik Peterman Gender: Male 06 Jul 1798 Arnhem, Gelderland, Netherlands === Maria Peterman Gender: Female 09 Feb 1800 Arnhem, Gelderland, Netherlands Bron: FamilySearch Groeten, Keren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group McMelloW Posted November 24, 2011 Author Member Group Share Posted November 24, 2011 Bedankt voor jullie reakties, @Bart & Masje II, Deze overlijdens akte zou best van deze Johanna Peterman kunnen zijn. Een link heb (nog) niet gevonden. @Keren, De doop gegevens Johanna kunnen dan een mogelijke link naar de overlijdens akte zijn. De leeftijd klopt wel. Met de notarisakte en alle doop gegevens kan dit best haar familie zijn. Iedereen zover bedankt voor de moeite. ik ga hier zeker mee verder. Mochten jullie nog meer vinden dan houd ik mij zeker aan bevolen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts