Member Group ErickJ Posted November 4, 2011 Member Group Share Posted November 4, 2011 De GeneaNet nieuwsbrief 172: 4 november 2011 Deze week: - Verwittigingen op familienaam, - Ben van der Veer weet alles van oude namen van Nieuw-Ginneken, - Stambomendag op 6 november in Putte, - DAG voor herhaling vatbaar, - Namen dienstplichtigen op website, - Geleide kerkhof wandeling. Tips en Trucs Verwittigingen op familienaam Elke dag publiceren nieuwe leden nieuwe gegevens op GeneaNet. Sommige van die gegevens zijn misschien deze waar u maanden op zoek bent. Hoe kan u zeker zijn dit niet te missen? GeneaNet doet dit in uw plaats! Elke week, via de verwittigingen op familienaam, wordt u een mail toegezonden met vermelding van de nieuwigheden (stambomen, foto's, documenten..) die overeenkomen met uw opzoekingen. Dit systeem is uiteraard gratis voor al onze leden. Please login or register to see this link. Actualiteit Ben van der Veer weet alles van oude namen van Nieuw-Ginneken BREDA - Heel lang geleden ben ik voor het eerst geconfronteerd met de herkomst van mijn achternaam. In de beginjaren vijftig overnachtte ik eens in een jeugdherberg in Hoog Elten. Aan de receptie werd aan een jongetje gevraagd waar hij vandaan kwam. "Ik kom van Miert", zei hij. Please login or register to see this link. Stambomendag op 6 november in Putte PUTTE - Op zondag 6 november stelt het Putse archief zijn deuren open voor alle stamboomonderzoekers en geïnteresseerden. Die dag kunnen ze voor al hun vragen en opzoekingen terecht in de bib en het archief. Please login or register to see this link. DAG voor herhaling vatbaar AALSMEER - Tijdens de eerste DAG (Dag van de Aalsmeerse Geschiedenis) heerste er zaterdag 29 oktober een gezellige drukte in het overdekte gedeelte van de Historische Tuin. Please login or register to see this link. Namen dienstplichtigen op website AMSTERDAM - De namen van Nederlandse mannen die voor de Tweede Wereldoorlog hun dienstplicht hebben vervuld, zijn binnenkort op internet te raadplegen. Het Stadsarchief Amsterdam lanceert donderdag de website Please login or register to see this link. , met de administratie van bijna alle mannen die van 1814 tot en met 1941 in militaire dienst hebben gezeten. Met de nieuwe website zijn bijna ieders voorouders terug te vinden, aldus het Stadsarchief dinsdag. Voorlopig staan er nog ongeveer 234.000 namen op. In de loop van volgend jaar moeten 2,4 miljoen namen te doorzoeken zijn. Please login or register to see this link. Geleide kerkhofwandeling ESSEN - VVV Essen De Tasberg start voor het 7de seizoen haar winterwandelingen, telkens met een ander thema. De eerste wandeling staat in het teken van oude gebruiken aangaande sterven en begraven worden. Please login or register to see this link. Tot de volgende keer Please login or register to see this image. /emoticons/default_smiley-upsidedown1.gif" alt="(44"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts