Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Jacobus Tromp


Spijkerboor

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Jacobus Tromp gehuwd op (otr 22-4)tr 7-5-1797 te Steenbergen met Wilhelmina Muijs gedoopt te Wouw 26-4-1767

Uit dit huwelijk zijn 7 kinderen bekend. Gelet op de vernoemingen het eerste kind heet Antonius gedoopt aldaar 12-2-1798. getuigen hierbij waren Antonius Tromp en Adriana Rens (moeder van Wilehelmina)

Jacobus is overleden op 13-7-1837 te Willemstad (Genlias) Genver heeft geen overlijdens te Willemstad. Wie weet de oplossing.

mvg

Spijkerboor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik weet niet waar je gezocht hebt, maar Genver heeft dus wel een link naar de Willemstad overlijdens in Familysearch. Zie:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

De 1837 overlijdens zijn te vinden onder deze titel: “6762427 Geboorten, Huwelijken, Overlijden, Huw.-afk. 1835-1838â€

De Jacobus Tromp die dan overlijdt is 3 dagen oud, dus waarschijnlijk niet de juiste?

Sylvia

PS

Een tip: Je hebt niet duidelijk gezegd wat je nu eigenlijk echt wilt weten. Ik raad er maar naar dat het de namen van zijn ouders zijn, maar ik zou zoiets voortaan even expliciet vermelden en dan ook de gegevens van alle kinderen er even bij doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Even een kleine correctie

Jakob Tromp - overl. 02-11-1827 Steenbergen

oud 62 jaar - geb. te Hoogstraten (dus geb. plm. 1765)

echtgenoot van Wilhelmina Muis

aldus volgens extract te Steenbergen 09-03-1837 bij het huwelijk van zijn zoon Jan Tromp (image 107 bijlagen te Steenbergen)

Groetend - Robert

PS - Helaas komt de bijlage wat groot over. Was hem vergeten te verkleinen - sorry daarvoor. De huwelijkse bijlagen over 1837 beginnen december en eindigen in januari

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Je kunt hem hier vinden op pagina 10 van deze pdf als zoon van Antonius Trompenaars en Isabella Bogaerts

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Beste medeonderzoekers,

Zoals gewoonlijk zijn er mensen die het zoeke aan anderen moet overlaten.

Robert en Ozlady mijn hartelijke dank voor de tips en de oplossing.

We kunne weer verder. Deze vraag was een hiaat van mij uit de vorige eeuw, toen alles nog niet via het internet geregeld kon worden.

Mocht er nog wat verrasingen boven water komen, dan hoor ik dat graag

met vriendelijke groet en dank

Spijkerboor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Spijkerboor,

Graag gedaan, echter ik ben het niet helemaal eens dat sommige mensen maar alles aan anderen moeten overlaten hoor 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smiley_lollegs.gif" alt="B-14"> Het leuke is natuurlijk als jezelf ergens achter kan komen. Lukt mij zeker ook niet altijd hoor. Dus vraag ook telkens voor de grote dilemma's anderen voor hulp 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_cool.gif" alt="8}"> Maar de vraag is nu wat je verder graag zou willen weten, want het zou zonde zijn als er iets gezocht wordt wat reeds bekend is bij je. Op je vraag kunnen we je uiteraard ook helpen met kleine richtlijnen om zelf te zoeken. boi& Dat maakt het voor jezelf dan ook een stuk spannender.

Groetend - Robert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Beste Robert,

Ik probeer nog zoveel mogelijk zelf te doen met mijn 80 jaren, maar ik krijg mijn grenzen. Desalniettemin Ben ik verder gaan zoeken en kom ik op de site van Ravel. Weelden etc. Bij Hoogstraten  naar dopen en huwelijk van Antonius Tromp  en zijn vrouw Isabella Bogaerts verder gezocht. Antonius heet dan Trompen en zin vrouw Elisabeth Clara Bogaerts. Isabella komt daar helemaal niet voor ook Trompenaars niet . Het huwelijk heb ik niet gevonden &^^ of ik zal daar een opzoekvraag moeten maken. Nog niet gedaan. Jacobus is gedoopt op 17-10-1765 hetgeen overeenkomt en past in het plaatje. Bij de doop van Johannes Franciscus 27-12-1763 dat het kind bij het huwelijk is gewettigd. Dus het echtpaar is tussen de 1e en de 2e doop gehuwd. &^^

Van de familie Muijs heb ik destijds zelf in Bergen op Zoom opgezocht. Ik neem dan aan dat ik dan alles heb. TZT zal ik een uitdraai melden.

Dus wat ik verder zou willenwete is de stamreeks/kwartierstaat Tromp(en)

Groet

Spijkerboor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

hallo Ozlady,

Heden avond tusen de Voice of Holland de tip uit de Brabantse Leeuw geopend. Hete is precies de aansluiting die ik nodig heb.

Thans is er weer werk aan de winkel.

Groet en hartelijke dank

Spijkerboor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Er was inderdaad enigszins meer werk er aan dan ik dacht o.a. de kwartieren. Nu moet ik uw hulp inroepen.

Wie kan er iets meer  vertellen  over Isabella Bogaerts geboortig van Hoogstraten, en haar voorouders, zusters en broers.

mvg

Spijkerboor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...