Member Group RPG Posted October 30, 2011 Member Group Share Posted October 30, 2011 Wederom een flinke vastloper: Johanna Elisabeth Pauli - weduwe van Johannes van Welij, aldus haar overlijdensakte (aktenr. 15) te Bergen op Zoom 20-01-1855 (Burgergasthuis). Zij werd 86 jaar. Volgens akte geboren te Middelburg (Zeeland of Zuid-Holland?). Het is bekend dat de gegevens van Middelburg Zeeland helaas verbrand zijn. Toch is mijn hoop iets over dit echtpaar terug te vinden. Helaas kan ook geen overlijden van Johannes terugvinden of een huwelijk elders. Niets is bij mij verder bekend over hen. Groetend - Robert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Spijkerboor Posted February 22, 2012 Member Group Share Posted February 22, 2012 Er is een genealogie van de familie Pauli uit Zevenhuizen Zuid-Holland. Misschien sluit je daarop aan? Spijkerboor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group RPG Posted February 23, 2012 Author Member Group Share Posted February 23, 2012 Bedankt voor je reactie Spijkerboor. Deze familie is mij reeds bekend. Zij stammen af van ene Paulus welke leefde te Stettin rond het jaar 1250. In de loop der jaren werd de naam Pauli gevoerd. Echter plm 1780 vestigde ene Johan Paulus welke vanuit Greifenberg naar Nederland kwam als huursoldaat of hannekemaaier zich te Zevenhuizen. Nazaten van deze Johan Paulus zijn in Nederland de naam Paul gaan voeren. Deze stamboom is in 1979 uitgebracht door de onderzoekers - de neven Paulinus Paul en Wouter Paul. Een zeer prachtig boekwerk met zeer veel uitgebreide informatie waarvoor zij zelf alle archieven in binnen en buitenland hebben bezocht. Dit boek is sinds 1979 ook in mijn eigen bezit. Jammer genoeg zijn er enkele andere personen welke beweren de door hen gepubliceerde informatie op het internet over deze familie zelf te hebben onderzocht, echter alles is ontleend aan het boekwerk. Alle eer dus over de gepubliceerde informatie komt toe aan de heren Paulinus en Wouter. Dus mijn zoektocht blijft van kracht naar deze Johanna Elisabeth Pauli. Gezien de namen lijkt zij aan te sluiten bij mijn eigen tak welke zich te Vlissingen vestigde. Echter ook daar geen spoor van haar. Groetend - Robert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts