Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

maas hek geboren.....


priegel

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

ik heb gevonden ene maas hek, overleden 6 maart 1889, zoon van rikje hek, ongehuwde moeder, kind 3 weken oud, geboren te otterlo en wonende te ede.  (blz 15 bij overlijden, rechts bovenin)

nu heb ik alles al nagezocht, maar wanneer is dat kind geboren????

ik kan het niet vinden.

wie wil mij even helpen zoeken???? want dan weet ik helemaal zeker dat die rikje een zus van mijn opa was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bram en Harmke, heel, heel hartelijk dank voor het snelle opzoeken, ik moet er gewoon overheen gekeken hebben, tig keer bij geboorte gezocht.........dank voor jullie hele snelle hulp.

maar wat triest is het toch!! die Cornelis van Harskamp, oud 57 jaren, die het kind aangeeft, die trouwt Rikje wel op 22 februari 1890 dus dat kindje, die Maas is gewoon ook van hem!!  Zij was dienstbode in zijn huis, staat op de acte.

Maar Rikje is geboren 21 januari 1874, dat betekent dus dat dat kind net 15 was toen Maas geboren is!! en dan 3 weken later overlijd het.

Maas heette ook de vader van Rikje.

16 was Rikje en Cornelis 59 jaar bij het huwelijk, wat een verschil in leeftijd en voor hem was het het 3de huwelijk! Hij had al kinderen die ouder waren als Rikje Hek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...