Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Wie weet waar Riswreik ligt?


Gast Andries Koornstra

Recommended Posts

Gast Andries Koornstra

Hallo allemaal,

op 15 april 1908 bevalt Elisabeth Koornstra, vrouw van Jan Plantinga, te Winsum: ongetwijfeld bij familie. Maar waar ik niet uitkom: als beider woonplaats wordt opgegeven Riswreik in Duitsland. Kan iemand deze (neem ik aan) verbastering herleiden tot een bestaande plaatsnaam? Het lukt me jammer genoeg niet om de acte bij te voegen, hij is bij genver te vinden: gemeente Baarderadeel, aktedatum 16 april 1908.

groeten, Andries.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
joke andriessen

Hier is de link, om zoekwerk te voorkomen:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

image 48.

Groet, Joke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Andries Koornstra

Dank je Joke. Dat is inderdaad veel handiger dan wat ik probeerde (het plaatje invoeren)!

groetjes, Andries.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
joke andriessen

Andries,

Zou het Rijswijk bij Kleef kunnen zijn?

Riswick bij Kleve.

Groet, Joke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dag Andries,

Mogelijk gaat het om Riswick, enkele boerderijen ten oosten van Kleve (Dld). Met google maps goed te vinden en de boerderijen liggen er nog bij de Riswickerstrasze.

Groet,

Jan Rein Hettinga

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Andries Koornstra

Dank, dank Joke en Janrein: het zou wel eens heel goed kunnen. Ze hebben er niet lang gewoond, in juli 1909 wonen ze weer in Friesland, in Wommels. Maar ik moest aan Riekje Koornstra en Hotze Hofstra denken, die ook naar Duitsland gingen, en nog steeds niet zijn opgespoord. Elisabeth is een volle nicht van Riekje! Gingen ze naar oom en tante Hofstra-Koornstra misschien? Het is een opportunity, hoop ik.

groeten, Andries.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...