Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Limburg betr. echtpaar Paulij - Gerards te Marienberg


RPG

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Wie is er in het bezit van CD's betreffende Marienberg-Dtsl, of komt wel eens bij de Heemkundegroep te Landgraaf waar de door mij gezochte gegevens beschikbaar zouden zijn betreffende dopen, huwelijk en gezinssamenstellingen. Het betreft de doop van Gertrud Gerards - geb. te Marienberg 24-05-1761 en het huwelijk 27-01-1790 aldaar met Peter Joseph Paulij geb. rond 1754/56. Zij kregen 3 zoons?: Johan Leonard Paulij geb. 13-04-1792 te Grotenrath (huwelijk en 6 kinderen bekend) - Peter Joseph Paulij geb. 1794 te Grotenrath en Johan Joseph Pauly geb. 1796 te Scherpenseel. Mijn hoop is er op gevestigd dat bij het huwelijk staat vermeld waar Peter Joseph Paulij van afkomstig was. Mij zijn ooit gegevens gezonden als zou Peter Joseph geboren zijn te Petit Rechain te België als zoon van ene Ferdinand, echter geen van de zoons zijn vernoemd naar de gegevens betreffende Belgie. Hoop dat iemand mij iets meer informatie over hen kan verstrekken.

Groetend - Robert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Robert,

Ik heb het volgende:

Petrus Josephus Pauli x Anna Gertrudis Gerards op 27-01-1790 te Marienberg

kinderen:

22-02-1791 Gerardus Winandus

13-04-1792 Joannes Leonardus

15-03-1794 Petrus Josephus

27-12-1795 Joannes Josephus

06-08-1797 Joannes Christianus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Bram,

Ontzettend bedankt voor de aanvulling. De naam Anna bij Gertrud dat kan kloppen, deze wordt verschillend gemeld. Nog een vraagje over de 5 kinderen. Staan er geen geboorteplaatsen bij vermeld? De namen van de oudste en jongste kinderen die bij mij nog ontbraken zijn zeker interessant.  Zeker wat betreft de twee voornamen Winandus en Christianus kunnen wij wellicht verder helpen. Mijn hoop is nu op gegevens waarvandaan Petrus Josephus afkomstig is.

Groetend - Robert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Robert,

Er staan geen geboorteplaatsen bij.

Wel wordt bij Petrus Josephus vermeld Limburgensis (waarschijnlijk als plaats van afkomst)

Bram

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bram,

Nog bedankt voor de extra aanvulling. Elk klein detail is welkom. De gegevens welke ik destijds heb gekregen welke een aansluiting naar ene Ferdinand in Belgié gaf kan ik niet terug vinden bij de namen der kinderen en zelfs niet een volgende generatie. Dus we blijven hopen op nog wat extra gegevens betreffende de regio Marienberg, Teveren en Grotenrath.

Groetend - Robert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Bram,

nog bedankt voor de link. Mijn hoop blijft gevestigd of er toch meer aanwijzingen staan op één of andere CD betreffende de fam. Pauli/Paulij/Pauly te Marienberg/Grotenrath/Scherpenseel. Daarbij is ook zeer interessant in deze reeks het echtpaar Daniel Joseph (ook wel Joseph Daniel genaamd) gedoopt 1793/94 te Weiswiler, en Anna Barbara Plum ged. 1790 te Ubach over Worms. Beiden overl. resp. 1871 en 1844 te Ubach over Worms. Daniel Joseph was een zn.v. Johan Pauli en Anna Maria Dorsch. Bij de namen der kinderen komen veel overeenkomsten qua naamsvernoeming als het eerder gezochte echtpaar. Daarbij is er ook een merkwaardig iets qua voornamen. De naam Winandus treed in enkele takken naar voren, echter het ene moment wordt gebruikt de naam Winandus en de andere keer Leonard(us). Wie kent dit verschijnsel.

Zo en nu echt bedtijd, het is wintertijd dus geheel in de war qua tijd en qua namen

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Groetend - Robert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...