Member Group jacqueline Posted October 18, 2011 Member Group Share Posted October 18, 2011 In verband met een speurtocht naar een weduwe Van der Meulen uit 1878/1879 ben ik ooit uitgekomen bij dit echtpaar Huwelijksakte Bolsward, 1864 Man : Kornelis Annes Koopmans Vrouw : Itske Lolles van der Meulen Datum : 8 mei 1864, akte nr. 6 waarvan ik 3 kinderen vond: Anne 1865, Doetje 1866 en Marijke 1866, en daarna niets meer. Via Ancestry vond ik nu Passenger and Immigration Lists Index, 1500s-1900s Immigration & Travel Name: Kornelis Annes Koopmans vandaar de vraag: kan het zijn dat bovengenoemd echtpaar is geëmigreerd? In welks geval ik nl. Itske kan uitsluiten als de door mij gezochte weduwe Van der Meulen. groeten van Jacqueline Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted October 18, 2011 Member Group Share Posted October 18, 2011 Deze vraag staat voor mij niet in de juiste rubriek, zoekvragen Ancestry, maar ik kan je wel vertellen dat van die Passengerlist, geen afbeelding is; wel de gegevens dat de aankomstdatum 1869 is en hij dan 28 jaar is. Verwezen wordt naar de lijst bij het Please login or register to see this link. . Jammer dat er van Itske geen ouders zijn genoemd; soms helpt dat bij het zoeken op Ancestry. Van Itske en de kinderen kan ik op Ancestry niets vinden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group jacqueline Posted October 19, 2011 Author Member Group Share Posted October 19, 2011 Hallo Ludmilla, Bedankt voor je reactie, ik twijfelde idd over de rubriek voor deze vraag. Kornelis Annes is van 26-08-1841, je zou zeggen dat hij de genoemde persoon is. Itske is een dochter van Lolle Jans van der Meulen (1794 Blauwhuis -1858 Bolsward) en Doetje Tietes Tromp (1812 Wonseradeel - 1892 Bolsward). Het echtpaar krijgt 7 kinderen, en er is nog een dochter uit een eerder huwelijk van Lolle. Geen van deze andere kinderen is geëmigreerd. Het zou ook kunnen dat Itskes moeder de door mij gezochte weduwe is, in dit geval van Van der Meulen. Het blijft dan echter typisch dat er over Itske en haar drie kinderen verder geen informatie is te vinden. groeten van Jacqueline Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted October 19, 2011 Member Group Share Posted October 19, 2011 Ach, dat topic daar kan wel wat aandacht gebruiken Please login or register to see this image. /emoticons/default_grin.gif" alt=";D"> maar zo lukt het ook. De zoektocht is echter frustrerend. De weduwe dat zal in eerste instantie de moeder van Itske kunnen zijn. Om Itske/Ytske uit te sluiten, moet je wel haar overlijden hebben, en dat kan ik via Ancestry niet vinden. Omdat ook van de kinderen er niets is, vermoed ik dat meneer Koopmans misschien alleen is vertrokken? Zouden de stukken in Den Haag iets te melden hebben? Toch vreemd dat van man/vrouw én kinderen na die datum niets meer is te vinden. Misschien door iemand anders? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ozlady Posted October 19, 2011 Member Group Share Posted October 19, 2011 1880 census Name: Cor. Koopman Residence: Buffalo, Erie, New York Birthdate: 1841 Birthplace: Netherlands Relationship to Head: Self Spouse's Name: Zetzka Koopman Spouse's Birthplace: Netherlands Father's Birthplace: Netherlands Mother's Birthplace: Netherlands Race or Color (Expanded): White Ethnicity (Standardized): American Gender: Male Martial Status: Married Age (Expanded): 39 years Occupation: Laborer Household Gender Age Cor. Koopman M 39 Spouse Zetzka Koopman F 41 Child John Koopman M 15 Child Dora Koopman F 14 Child Mary Koopman F 12 Child Katie Koopman F 10 Child Willie Koopman M 5 Child Lorenz Koopman M 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ozlady Posted October 20, 2011 Member Group Share Posted October 20, 2011 Hier kun je de van der Meulen achternaam zelfs (bijna) herkennen: New York Marriages, 1686-1980 Groom's Name: Henricum L. Koopmann Bride's Name: Mariam Fougeron Marriage Date: 20 Jun 1906 Marriage Place: Buffalo, Erie, New York Groom's Father's Name: Cornilii Koopmann Groom's Mother's Name: Juliae Vandermuller Bride's Father's Name: Nicolai Fougeron Bride's Mother's Name: Ludovicae Many Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted October 20, 2011 Member Group Share Posted October 20, 2011 Jeetje Sylvia, ik moet zeggen, even twijfelde ik bij het vorige bericht; maar dit maakt het allemaal nog duidelijker. Heel knap gevonden. Please login or register to see this image. /emoticons/default_clap_clap.gif" alt="B-5"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group jacqueline Posted October 20, 2011 Author Member Group Share Posted October 20, 2011 Heel erg bedankt Sylvia! Ik zal me dus verder op de moeder van Itske richten, het is duidelijk dat zijzelf in 1878/79 niet alleen geen weduwe was maar ook helemaal niet in Bolsward vertoefde, alwaar de door mij gezochte weduwe kostgangers had. groeten van Jacqueline Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts