Jump to content

WWW perikelen en forum abonnement

sadminF
 Share

Recommended Posts

• Beheerder

Beste leden,

Op het bericht dat de

Please login or register to see this link.

zijn heel wat reacties geschreven op verschillende genealogische fora, ook onder het poll onderwerp op dit forum:

Als ik die berichten doorlees, kan ik me niet geheel aan de indruk onttrekken dat er lezers zijn die denken dat het SVF tegen het project WWW zou zijn.

Dat zijn wij zeker niet, het is een mooi streven alle archiefbronnen op één website samen te brengen. De geldelijke bijdrage die WWW gaat vragen is een andere punt die het SVF wel aanstipt, het geeft een vreemd gevoel dat al dat vrijwilligerswerk achter een betaalsite komt.

Waar we fel tegen protesteren zijn de krampachtige pogingen van WWW de burgerlijke stand akten, gratis in te zien via de site van

, op zwart te krijgen zodat WWW er een financieel slaatje uit kan slaan. Onder het mom van eerst winstgevend worden.

zeker icm de website

is een voor ieder vrij toegankelijke bron, die moet wijken voor een project dat blijkbaar enkel op deze manier denkt te kunnen overleven. Wij en velen anderen vinden dit een schandelijke praktijk.

De laatste maanden zijn er nogal wat zaken aan het licht gekomen die (en ik houd het netjes) op zijn zachts gezegd de wenkbrauwen doen fronzen. Bijvoorbeeld de lijst met archieven die meedoen aan www, klopt helemaal niet, zie verder de berichten daarover in het poll onderwerp.

Als beheerder van deze site, wil ik de leden nu al laten weten, dat samen met het team is besloten om een abonnement op www te nemen zodra het online komt. Dit wordt een abonnement voor de leden, een beetje zoals we ook al doen met

. Leden kunnen een vraag stellen en het SVF team zoekt voor u in WWW.

Wij hopen zo nog meer service te bieden aan jullie onderzoekers.

Met een genealogische groet,

sadminF- beheerder

• Member Group
Maikel Galama

Ooooh, wat zijn jullie ondeugend !

Ik ben benieuwd of dit prachtige aanbod mogelijk is of ook op zwart gaat.......

Hoe dan ook, bedankt voor dit mooie gebaar.

Ik ben met jullie van mening dat je vanuit je eigen kracht moet werken, het blokkeren en/of tegenwerken van andere initiatieven verdient absoluut geen schoonheidsprijs.

Sterker nog, het gaat tegen je werken.

Een EN-EN mogelijkheid heeft mijn volledige steun.

Groetjes, Maikel

• Member Group

Wat een service

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_clap3zs6.gif" alt="Cxx*"> Cxx*

/emoticons/default_clap3zs6.gif" alt="Cxx*">

groetjes van Gonnie

• Member Group

Dag Beheerder,

u schrijft:

"de krampachtige pogingen van WWW de burgerlijke stand akten, gratis in te zien via de site van Family Search, op zwart te krijgen".

Waar kan ik die vinden?

Met groet,

Lei Coolen

• Beheerder

Beste coupmans,

Leest u het onderwerp POLL - Zorgt toekomstige betaalsite voor het op zwart gaan van genver.nl en FS? door.

Daar staan voldoende berichten die u antwoord geven op uw vraag.

sadminF

u schrijft:

"de krampachtige pogingen van WWW de burgerlijke stand akten, gratis in te zien via de site van Family Search, op zwart te krijgen".

Waar kan ik die vinden?

• Member Group

/emoticons/default_clap_clap.gif" alt="B-5"> geweldige service, te gek

• Member Group

Beste sadminf-Beheerder,

dat is me een beetje te gemakkelijk. De vele, vele reacties heb ik voorbij zien komen, maar de "krampachtige pogingen" zaten daar niet tussen.

Iedereen is gediend met een helder overzicht van de feiten en van de stand van zaken.

Ik krijg een sik van de ondoorzichtigheid, de zwijgzaamheid en vaagheid van WWW, Stap en de Archieven, een paar uitgezonderd, maar ik krijg ook een sik van alle vermoedens, veronderstellingen, suggestieve opmerkingen, stemmingmakerij, hele en halve onwaarheden etc etc die hier en op diverse andere listen en fora worden gepresenteerd. Feiten en objectiviteit verdwijnen in een mist. En daar pretenderen we toch zo goed in te zijn?

Met groet,

Lei Coolen

• Beheerder

Beste coupmans,

Dat is uw mening en dat mag.

Wij als SVF zien dat anders en willen duidelijkheid. Geven niet op tot we die hebben.

Dat doen we voor de de onderzoekers.

sadminF

Beste Lei,

Je geeft aan, dat Iedereen is gediend met een helder overzicht van de feiten en van de stand van zaken.

Dat is nu juist wat dit forum probeert te realiseren door bijvoorbeeld het aanschrijven van www en al de archieven, die met dit voor veel mensen gevoelige onderwerp te maken hebben.

De genoemde helderheid dient afkomstig te komen van de instanties, die rond wiewaswie opereren; niet van de verschillende fora.

Het ontbreken van deze zo brood nodige helderheid levert dan bij veel mensen uiteraard vermoedens, veronderstellingen, suggestieve opmerkingen, stemmingmakerij, hele en halve onwaarheden etc op. Veelal gevoed door emoties.

Waarom ligt dit bij veel mensen gevoelig ?

Vrijwilligers zullen in de toekomst voor hun eigen inspanningen moeten betalen. Er is nu een korting voor deze mensen gesuggereerd, maar die was er zeker niet gekomen als er niet geprotesteerd was via o.a. de verschillende fora.

Mensen met een laag inkomen, die met veel plezier hun familiegeschiedenis in kaart proberen te brengen, worden door de wijze waarop www in zijn werk gaat, flink beknot. Daar mag ook wel eens rekening mee gehouden worden.

En niet onbelangrijk. Er zijn op dit moment voldoende (veelal gratis) alternatieven waar men niet over moppert.

Zoals GenLias en de nodige gemeentelijke en streekarchieven, die nu nog zelfstandig opereren.

Denk daarbij ook aan FamilySearch, dat steeds verder uitgebreid zal worden. Onderschat deze instantie niet.

Zo zijn er nog meer redenen om emoties de vrije loop te laten. Dat merk ik met enige regelmaat uit reacties, die ik op mijn emailadres binnen krijg. (zie profiel)

Conclusie:

Als www en consorten duidelijk, volledig, correct en snel reageren zal er ongetwijfeld minder gemopperd worden.

• 2 weeks later...
  • Member Group

Dag sadminF, aardig dat dat mag.

Dag Jakkes,

"Iedereen is gediend met een helder overzicht van de feiten en van de stand van zaken.

Dat is nu juist wat dit forum probeert te realiseren door ..." dat is wat ik verwachtte, maar dat blijkt niet zo goed te lukken bv.:

Op POLL staat sinds eergisteren een Stand van zaken: korter en onvollediger kan het nauwelijks;

De resultaten van de POLL zijn niet meer te bekijken;

Bij het overzicht van de archieven staat geen betekenis van de diverse kleuren, doorstreping, wel/niet of niets.

Dat er een berg ongenoegen is, is me bekend, maar een uitlaatklep leidt op zich tot niets. Wat willen de aanjagers van de discussie eigenlijk bereiken, wat is het doel?

Willen ze bij STAP, WWW en de archieven aan tafel? Willen ze voorstellen aandragen? Willen ze de gebruikers organiseren?

Met groet,

Lei Coolen

Beste Lei,

De resultaten van de POLL zijn alleen te bekijken als je op dat moment ingelogd bent; heb ik zojuist geconstateerd. Op elke pagina van de desbetreffende topic zijn de resultaten dan te vinden.

De kleurtjes en doorhalingen in het overzicht zijn eigenlijk niet meer relevant; ze geven een weergave van het type antwoord aan, dat echter ook als tekst in het kort achter het betreffende archief vermeld is. Het is in ieder geval wel consequent gebruikt.

Mogelijk wordt er bij een volgende versie een legenda toegevoegd.

Over het doel en dergelijke kan ik niet antwoorden. Ik kan en wil niet namens anderen spreken; lijkt mij niet gepast. Als ik dat wel zou doen kom ik al gauw op het onderdeel vermoedens en dergelijke uit.

• 8 months later...
  • Beheerder

Beste leden,

Door een technisch kinkje in de kabel met mijn registratie op

is het nog niet mogelijk om een forum abonnement aan te schaffen.

Zodra het probleem is opgelost zal de rubriek VragenForum Ancestry een naamswijziging ondergaan en een nieuwe subrubriek krijgen voor de verzoeken van wiewaswie.

Alvast een opmerking, het is de bedoeling dat u zelf zoekt, komt u een enkele akte tegen die u graag wilt hebben kunt u een verzoek daartoe op SVF zetten. Nog even geduld dus 

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

sadminF

• 2 weeks later...
  • Beheerder

Beste forumleden,

Na een kink in de kabel wat betreft de forumregistratie is het dan nu gelukt een betaald abonnement te nemen exclusief voor onze leden! 

Zie:

sadminF