Jump to content

Militieregisters.nl 3 november van start

Ludmilla
 Share

Recommended Posts

• Member Group

De laatste update is van 9 november. Ik denk dat alleen Amsterdam er nu in zit. Van de scans die ik heb ingevoerd sinds 10 november, zijn er 0 gecontroleerd; inmiddels worden scans van Utrecht ingevoerd dus dat zal nog even duren voordat die ook zichtbaar zullen zijn.

Ps nog geen bericht voor Hypo.

Lidmilla, bij jouw score staat alleen wat jij gedaan hebt. Dus 0 gecontroleerd betekent dat jij er o gecontroleerd hebt.

• Member Group

Bericht voor Hypo van militieregisters.nl:

Dat de punten binnen 4 weken moeten zijn ingewisseld mocht de website VeleHanden worden beëindigd is een voorwaarde van Pictura, de firma die het platform aanbiedt aan de archiefinstellingen voor het toegankelijk maken van hun archieven. Mochten er niet voldoende archiefinstellingen gebruik gaan maken van deze mogelijkheid, dan zal VeleHanden moeten stoppen en moeten de leden hun tegoed omzetten in waardebonnen binnen 4 weken. Binnen welke termijn die waardebonnen ingeleverd kunnen worden is dan aan de archiefinstellingen voor wie de vrijwilligers hebben gewerkt. Maar voorlopig is er zeker geen sprake van stoppen hoor! We zijn nog maar net begonnen en binnen het project dat VeleHanden heeft ontwikkeld is in ieder geval geregeld dat de website in totaal 3 jaar in de lucht zal zijn. Bovendien zijn wij bij het Stadsarchief Amsterdam al bezig met de voorbereiding van een tweede project en we hopen dat meerdere archieven, maar ook wellicht ook bibliotheken en musea ons voorbeeld zullen volgen.

Bericht voor Sylvia (en Mello) van militieregisters.nl:

Ik zal navragen wat er nu precies in zit, maar daar krijg ik vermoedelijk pas volgende week antwoord op. Dan geef ik het aan u door en zal ik ook vragen of er een nieuwsberichtje op VeleHanden kan.

• Member Group

Militieregisters.nl laat ons weten, dat per 5 december de scans opvraagbaar zijn met een tegoed; punten die verdient zijn via het invoeren bij Velehanden.nl, kunnen dan ook worden ingewisseld.

• 2 weeks later...
  • Member Group

Als u wilt weten hoeveel scans van welke archieven er zijn ingevoerd, dan kunt u dat

Please login or register to see this link.

zien.

Na Amsterdam en de provincie, volgen de scans van Gemeentearchief Waalwijk en Streekarchief Voorne-Putten en Rozenburg.

Op 15 december werd de

Please login or register to see this link.

ingevoerd en gecontroleerd voor de militieregisters.

Uiteindelijk zullen ze op een totaal van ruim 300.000 militiescans eindigen, als de registers van alle 16 deelnemers zijn gedigitaliseerd.

Nog dit jaar volgt nieuws over de nieuwe projecten van Velehanden.nl