Guest Adriaancl Posted October 7, 2011 Share Posted October 7, 2011 Hallo, Ik zoek al geruime tijd voor kennissen in Amerika naar de levenswandel van Jan Brinkhuis, geboren te Amsterdam op 30-04-1894. Zijn ouders waren Albert Brinkhuis en Christina Maria Tammerijn. Hij vertrok op 1 mei 1912 uit Amsterdam naar Amersfoort. Daar is hij niet geregistreerd in de BS maar werd vrijwillig soldaat / muziekant in het 5de regiment infanterie, na één jaar verliet hij de dienst op 3 mei 1913. (Stamboek Nr; 8018) Daarna is hij zoek. Mijn vraag is dus simpel; Wie weet waar Jan Brinkhuis gebleven is. Hij is vermoedelijk naar het buitenland gegaan omdat er bij het CBG geen persoonskaart van hem is, de Gemeente Amsterdam niet meer weet dat hij vertrokken is naar Amersfoort, en het Nationaal Archief ook geen uitsluitsel kan geven. Hoop dat hier nog iemand een oplossing weet. Bij voorbaat dank. Adriaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beheerder sadminF Posted October 7, 2011 Beheerder Share Posted October 7, 2011 Beste Adriaancl, Via Ancestry heb ik twee passegierslijsten op de naam van Jan Brinkhuis gevonden, een daarvan geeft aan dat hij door is gereisd naar "West Indisch". (Curaçao) New York Passenger Lists, 1820-1957 Record for Jan Brinkhuis Panam op 23/24 MAY 1952 vanaf Amsterdam naar New York (nr.1) KLM op 30/31 OCT 1952 via New York en Curacao naar "West Indies" (nr.25) Ik heb de images voor je, als je een email stuurt naar Please login or register to see this image. Met een genealogische groet, sadminF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted October 7, 2011 Member Group Share Posted October 7, 2011 Adriaan, je vraag is een vervolg op Please login or register to see this link. Ik had al eerder voor je gekeken in Ancestry maar nu met de gegevens van de ouders kom ik verder; de gegevens die van Jan tot nu bekend zijn tot 1 mei 1912, staan ook genoemd in de familytree Ottenbreit-Leftwich. Opvallend daarin is dat de familienaam ook genoemd wordt als Brink House. Jan heeft een broer Albert, geboren 7 april 1892 en komt op 4 augustus 1923 aan in New York In 1930 woont Albert in Dearborn, Michigan waar hij op 20 juli 1948 overlijdt. Hij was gehuwd met Margaretha Rusch 1896-1983 en er zou 1 kind Brinkhuis zijn die afgeschermd is. Mogelijk dat die familie weet wat er met Jan is gebeurd? Of is dat de familie waar je voor zoekt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Adriaancl Posted October 7, 2011 Share Posted October 7, 2011 Beide bedankt voor de reacties. Ik be al ruim een jaar voor de familie Ottenbreit aan het zoeken, haar moeder is een dochter van Albert die naar Amerika is geemigreerd. Vandaar de links. Ik probeer alles wat los en vast zit en overal vang ik bot dus dit is een volgende strohalm. Ik zal sadminF mijn email sturen maar ik denk dat hij of zij het al lang heeft. In iedergaval beide dank Adriaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beheerder sadminF Posted October 8, 2011 Beheerder Share Posted October 8, 2011 Beste Adriaancl, Mocht Jan Brinkhuis in Curacao zijn gebleven. Op Genlias, waar volgende bronnen van Curaçao zijn opgenomen: Burgerlijke Stand Geboorte 1831-1899 Burgerlijke Stand Huwelijk 1817-1929 Burgerlijke Stand Overlijden 1831-1959 is geen Brinkhuis te vinden. Het ligt allemaal wat te vroeg. Schrijven naar de National Archives Curaçao is een optie, zie Please login or register to see this link. email adres is Please login or register to see this image. /monthly_2021_07/1560445738_natarch.png.c4864c96017c1c970171848156f7d5fe.png"> Genlias geeft een kleine uitleg over bronnen: Please login or register to see this link. Met een genealogische groet, sadminF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts