Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Gezocht: Informatie over de familie Van den Ekker uit Maasbree


Hypo

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Ik ben op zoek naar personen die informatie hebben omtrent Theodorus Johannes (Theo) van den Ekker. Hij woonde tot zijn dood in 1965 in Maasbree (Mgr. Nolensplein 5). Theo was werkzaam bij verffabriek Vossen in Blerick als stoker. Theo was getrouwd met Petronella Timmermans.

Ook informatie en/of foto's (eventueel digitaal) omtrent de familie Van den Ekker uit Maasbree, Venlo, Maastricht, Roermond of Neer (Jan, Wiel, Frens, Anna of To) is welkom. Zij hebben vroeger gewoond op het Schoorveld in Maasbree.

Ik ben bezig met de stamboom van Van den Ekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Voor de personen die op deze vraag willen reageren:

denk aan de privacy-regels: geen foto's of gegevens van nog in leven zijnde personen op SVF. zie de

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Dat kan wel doorgegeven worden via een Persoonlijk Bericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Een aantal tips waarmee je misschien iets verder komt:

Op

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

staan twee bidprentjes van personen Van den Ekker uit Maasbree. Misschien biedt de afbeelding informatie om verder te zoeken.

Je kunt contact opnemen met het voorlichtingscentrum van het bedrijf

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

(voorheen Verffabriek Vossen). Misschien hebben ze nog wat oude personeelsgegevens.

Een advertentie/oproep plaatsen in Dagblad de Limburger,

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Gebruik maken het sociale netwerk op internet, Facebook, schoolbank, etc en niet te vergeten de personen uit de telefoongids waar je een net briefje aan kunt sturen.

Succes,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Beste Ludmilla,

Bedankt voor je informatie. Op de site met de bidprentjes heb ik één bruikbare aanwijzing gevonden.

Ook het bedrijf Drost Coatings heb ik al gemaild.

Jou suggestie m.b.t. een advertentie in De Limburger hou ik nog even in beraad. Wel wil ik een advertentie plaatsen in het lokale weekblad van Maasbree.

Modje, je schrijft terecht dat rekening dient te worden gehouden met de nog levende personen. Van de genoemde personen is alleen To van den Ekker nog in leven. De overige genoemde personen zijn overleden evenals de gehuwde partners.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Misschien dat je op

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

De beheerder is zeer bekend in de ruime omtrek met genealogie en families, de naam Timmermans komt veelvuldig voor, maar vd Ekker minder.

Ook kunnen de gegevens op

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Beste Ludmilla,

De site van Toine Hendriks was mij al bekend en heb ik veelvuldig geraadpleegd. De foto was nog onbekend voor mij maar het betreft een zoon van Jan van den Ekker. Bedankt.

Op basis van de volkstelling 1947 komt de naam Van den Ekker 8 keer voor in Limburg. Alle 8 de personen behoren tot dezelfde familie. De naam Van den Ecker komt in 1947 in Limburg 13 keer voor en in Den Haag 1 keer. Ook deze familie hoort tot dezelfde tak van Van den Ekker.

Daarnaast kwam de naam Van den Ecker nog 1 keer voor in Gelderland en 1 keer in Utrecht. Of deze personen tot dezelfde tak behoren weet ik nog niet, hiervan heb ik nog geen gegevens. Gezien de aantallen lijkt me dit wel logisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Jan Clavaux

Beste Hypo,

mocht je afstammen van het echtpaar Joannes van den Ecker en Mechtildis (Metje) Linders alias Clouten uit Sevenum,

houdt er dan rekening mee, dat Joannes vóór 1753 is vermeld als van den Eecker

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Beste Jan,

Ik stam inderdaad af van Joannes van den Ecker en Mechtildis Linders (Clouten). Op de bevolkingslijst 1747 van Sevenum ben ik de naam Jan van Eeckere tegengekomen en in de catalogus mortuorum ben ik de naam den Eecker tegengekomen in combinatie met Mechtildis Clouten. Dit feit was me al bekend. Toch bedankt voor de info.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Verder onderzoek heeft uitgewezen dat de familie van den Ecker uit Venlo en Maastricht eveneens afstammen van dezelfde voorouder. Een persoon heeft in Eindhoven gewoond en 1 persoon is getrouwd met een Loek Burghout en is verhuisd van Maastricht naar Den Haag. Heeft iemand meer achtergrondinformatie omtrent deze familie Van den Ecker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Let op het plaatsen van berichten met Privacy. Lees ook de beheerdersberichten.

Reacties kunnen in dat geval in de mailbox van Hypo en niet op dit Forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Jan Clavaux

De verhuizing van Maastricht naar Den Haag heeft kennelijk plaatsgehad na 1939.

In het haagse bevolkingsregister is wel vermeld:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...