Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Problemen met printen


D.J. Reijnhout

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Ik heb een probleem met het uitprinten van een akte van de website van FS.

Ik heb de afgelopen dagen veel aktes van deze site uitgeprint door op print te drukken waardoor ik de omtrek van de akte kon afkaderen die geprint moest worden en daarna weer op print drukken om deze akte alleen uit te printen.

Nu krijg ik deze mogelijkheid niet meer en zie ik als cursor 4 pijltjes (links, rechts, boven, onder).

Nu heb ik vanmorgen op dit forum gelezen dat FS gisteren een aanpassing heeft gedaan en ik denk dat dit probleem met deze aanpassing te maken heeft.

Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@jakkes

Ik ga ervan uit dat dit een tijdelijke oplossing is, maar komt er ook een definitieve oplossing zoals het terugdraaien van deze aanpassing?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dick,

Ik vrees, dat FS deze situatie blijft handhaven.

Uit ervaring heb ik gemerkt, dat FS gewoon doen wat ze moet doen vanuit hun eigen organisatie en gedachten. Zij zijn daar overigens vrij in.

De akten vrij raadpleegbaar is een hoofdzaak, die iedereen wenst.

Het printen, schuiven en vergroten van de images is mooi meegenomen. Maar daar zijn ook alternatieven voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

ik vind het vreselijk die verandering met printen. Hoe moet ik nu een deel van de bladzijde printen?? Op dit moment zit ik met een digicamera (zonder flits!!) donkere onleesbare akten te maken.

Ik snap de reden niet waarom het zo moeilijk moet ineens.

Engel         

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_pulling_hair.gif" alt="default_pulling_hair.gif">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Hallo Engel,

Jakkes geeft een paar berichten eerder een link, die uitleg en tips bevat:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Klik op de link in dat bericht en je leest wat andere leden doen.

Met een genealogische groet,

sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Als ik graag een afbeelding of stukje tekst van het internet wil hebben en ik kan dat niet zonder meer downloaden, gebruik ik het gratis, en gemakkelijk te gebruiken programma

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

en dan heb ik een .jpg file [of ander format] die ik wel kan printen zonder problemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Allen,

Ik heb enkele vragen uitgezet richting de andere kant van de oceaan over o.a. de recente wijzigingen.

Zodra ik ze binnen heb, zal ik ze doorgeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

dag allemaal,

natuurlijk heb ik de verschillende oplossingen en suggesties gelezen, maar van de meeste snap ik dus geen bal. ik doe nu iets als Priegel heeft beschreven, maar moet een uitdraai 135 x vergroten en gebruik dus 3 a-viertjes per keer. En waar de .jpg bestanden blijven weet ik niet. Map genver is leeg maar eigenlijk moeten ze daar inzittten. Nou ik vind ze nog wel een keer (meestal als ik ze niet meer nodig heb?)

Please ga terug naar eenvoudiger gebruik, voor eenvoudige mensen.

tot de volgende ronde, Engel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik heb even op de site van FS zitten zoeken en in Amerika zijn ze ook al niet blij met de aanpassing voor het printen van een akte.

Kijk maar eens op

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Engel,

Laten we hopen dat het snel wordt terug gedraaid, we moeten het nu toch doen met wat het nu is.

Ik zal proberen om het u zo goed mogelijk uit te leggen. U heeft wel een fotobewerkingsprogramma nodig, daarvan staan een aantal genoemd. Of gebruik de optie van Kèren, dat lijkt mij de makkelijkste van de genoemde.

Wat ik zelf meestal doe bij een grote akte, is mijn browser op volledig scherm zetten, ie zonder werkbalken.

U vertelt niet welke browser u gebruikt, maar bij Internet Explorer van Microsoft is dat makkelijk voor elkaar te krijgen door op de functietoets F11 te drukken. (om terug te keren naar een scherm met werkbalken, wederom op F11 drukken]

Klik ook op de icoon van FamilySearch "full screen";

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

Wat Priegel dan bedoelt is het volgende:

Rechts boven kan u op "save" klikken, links naast de "print" optie: save_Print.png

De gehele image wordt naar uw PC gedownload

Nu hangt het van uw instellingen af of er eerst een schermpje komt waarin u kunt aangeven, in welke folder het bewaard gaat worden.

Komt dit schermpje niet, dan is in de instellingen van uw internet browser al een folder ingesteld. (mocht dit zo zijn, dan leggen we dat uit)

Ga naar de folder waar u de image bewaard heeft en klik erop, het fotobewerkingsprogramma zal openen. (zo niet open dan het programma eerst en laadt de image).

U kunt nu de akte uitsnijden en bewaren.

Dit is een hele uitleg, vraag gerust uw vragen indien er onduidelijkheid is.

Met een genealogische groet,

sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

aan sadminF,

dank voor de uitgebreide adviezen. Ik zal in het weekend een proef nemen. Heb xn view als fotoprogramma. De site van Keren gaf me niets over een fotoprogramma te zien. Zal Picasa eens downloaden?Ben niet echt een gebruikster van een fotoprogramma.  Als het niet lukt kom ik graag terug op dit probleem. Zelfs al zou het mij in 1 x lukken, dan nog zijn het meer handelingen dan het printen voorheen was.

groeten van Engel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smiley_lollegs.gif" alt="B-14"> aan allen

Hoera, het is me gelukt met Picasa om een akte van een heel blad te separeren en fatsoenlijk te printen. Nu kan ik rustig slapen.

Allen bedankt voor de medewerking,

slaap lekker, Engel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Engel,

Wat is picasa en hoe werkt het?

Ik ken het programma niet vandaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

volgens mijn partner is Picasa 3 het vriendelijkste fotobewerkingsprogramma dat er is. Ik ben het nu met hem eens. www.picasa en je kunt zelf oordelen.

Is dat het antwoord op uw vraag?

groet van Engel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

volgens mijn partner is Picasa 3 het vriendelijkste fotobewerkingsprogramma dat er is. Ik ben het nu met hem eens. www.picasa en je kunt zelf oordelen.

Is dat het antwoord op uw vraag?

groet van Engel

@ Engel de link werkte bij mij niet, ik heb

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

en die werkt wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

SORRY,

IK HAD HET BETER MOETEN ZEGGEN;

ga naar Google type www.picasa en de site Picasa is te zien.

Moet nu toch lukken.

groet van engel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hoi Engel e.a.,

en als je dan in Picasa rechtsboven de map op ''webchronisatie'' klikt dan worden je foto's op internet gezet en kun je de link doorsturen naar ieder gewenst persoon.

Ik kan nu de link geven van foto's die ik onlangs in Kimswerd (dorp van Grutte Pier) maakte, zie:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...