Member Group Jouai Posted August 27, 2011 Member Group Share Posted August 27, 2011 Het grootste gedeelte van mijn voorvaderen komt uit de driehoek Alphen, Leiden, Haarlemmermeer. Vooral in de Haarlemmermeer lag de kindersterfte zeer hoog. Ik vroeg me af of dit overal in Nederland zo was en wilde enkele onderzoeken doen. Ik heb me nu bepaald tot het jaar 1861 en leg de leeftijd bij overlijden vast in verschillende plaatsen. Ik gebruik daarvoor de overlijdensakten van dat jaar. Mijn vraag: weet iemand of op dit punt al door iemand anders onderzoek gedaan is en waar ik die mogelijk vinden kan? Jaap Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted August 27, 2011 Member Group Share Posted August 27, 2011 misschien heb je hier iets aan Please login or register to see this link. Please login or register to see this link. Please login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Jouai Posted August 27, 2011 Author Member Group Share Posted August 27, 2011 Buitengewoon zo'n snelle reactie. Ik ga het document bestuderen. Jaap Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Jouai Posted August 29, 2011 Author Member Group Share Posted August 29, 2011 Nogmaals bedankt. Was niet bekend met het begrip "zuigelingesterfte' Jaap Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts