Jump to content

Wat doe je nu met de scans uit FS

McMelloW
 Share

Recommended Posts

• Member Group

Beste forummers,

Opmerking vooraf. Dit is weer zo'n vraag hoort deze hier thuis of in een andere groep.

Inmiddels heb ik meer dan 400 documenten in FS beken en voor het gemak maar gelijk even gedownload. 

Wat doe je nu met zo'n scan na het raadplegen.  Hang je die in de software aan de desbetreffende personen, of bewaar je ze gewoon ergens op de harddisk?

Mag je dergelijke scans nu als 'direct en primair' bewijs voor je gegevens beschouwen?

Groeten McMelloW

• Member Group

Ik merk dat er nog steeds aktes uit de BS ontbreken in mijn bestand, dus ben ook regelmatig aan het bladeren en natuurlijk beschouw ik het als "bewijs", of liever als bron.

Of je ze nu ergens op de harde schijf bewaard, of binnen een aparte map van het genealogisch software-programma, ik heb ze dus aan de persoon gekoppeld zodat ik per persoon de bron-gegevens kan raadplegen.

PS het zoeken via Genver is zo eenvoudig met de indexen, bij sommige plaatsen ontbreken die helaas nog. Dus als men zoekt binnen een filmnummer, waar nog geen index van is genoteerd, en u komt hem tegen, noteer het dan en geef het door aan Genver. zie ook

Please login or register to see this link.

• Member Group

alle scans bewaar ik in de map van de desbestreffende persoon.

b.v. opa; daarin geboorte, overlijdens akte, huwelijks akte, huwelijks bijlage en alle aktes geef ik nummer van de blz. en b.v. geboorte 10  huwelijksbijlage 1 enz.

Guest Masje II

De ontwikkeling op technologisch gebied in de computerwereld gaat razendsnel en wie weet kan men op een gegeven ogenblik je scans, die je ergens heb gestald, niet meer raadplegen. Hoe lang worden PC of laptops nog gemaakt? Welke (besturings-)programma's komen er binnen vijf jaar voor onze neus voorbij?

Zelf werk ik al meer dan 35 jaar met allerlei computers, vooral die men in de grafische wereld gebruikt. Een hint wil ik geven, wat men nu in de computerwereld normaal is zoals scanners, laptops, programma's, besturingsprogramma's, dragers enz. enz.  zijn over 10 jaar pre-historie. Advies, zet al je gegevens in een "box" (gratis) van bijvoorbeeld Google. Men kan er altijd bij, niet alleen thuis maar ook elders. Mocht in je huis een calamiteit plaatsvinden, je gegevens zijn niet verloren gegaan. Denk maar eens aan je mobiel van 10 jaar geleden en wat een mobiel op de dag van vandaag is.

mvg, Masje II