Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

GeneaNet nieuwsbrief 161, 19 augustus 2011


.E.

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

GeneaNet nieuwsbrief 161, 19 augustus 2011

Deze week:

- De nieuwe stambomen

- Arsène viert twee keer: 50 jaar getrouwd, 400 jaar Huysman

- Interneringskaarten Indië online

- Genealogische software

Actualiteit

De nieuwe stambomen

Na de grafische en ergonomische herwerking van de GeneaNet-site in de lente, is het nu de beurt aan de stambomen om in een nieuw kleedje gestoken te worden.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Arsène viert twee keer: 50 jaar getrouwd, 400 jaar Huysman

ZOMERGEM - 2011 is een bijzonder jaar voor Arsène Huysman: hij is niet alleen 50 jaar getrouwd, de familie Huysman bestaat ook 400 jaar in Zomergem.

‘Vier jaar geleden begon ik mij te verdiepen in de geschiedenis van onze familie en ontdekte ik dat in 2011 de familie Huysman toevallig ook 400 jaar bestaat in Zomergem', zegt Arsène.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Interneringskaarten Indië online

Het Nationaal Archief heeft 26.000 Japanse interneringskaarten digitaal beschikbaar gemaakt.

Vandaag wordt de capitulatie van Japan herdacht. Hierdoor kwam 66 jaar geleden een einde aan de Tweede Wereldoorlog in voormalig Nederlands-Indië.

Op de interneringskaarten staan de gegevens van duizenden Nederlandse KNIL-soldaten die tijdens de Tweede Wereldoorlog in Nederlands-Indië gevangen zijn genomen door de Japanners.

Ook van militairen in dienst van de Koninklijke Marine zijn persoonskaarten opgenomen. Op de kaarten is bijvoorbeeld te zien van welk kamp naar welk kamp gevangenen werden verplaatst.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Genealogische software

Actualiteiten

week 33, augustus 2011

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Tot de volgende keer

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smiley-upsidedown1.gif" alt="(44">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...