Member Group ErickJ Posted August 19, 2011 Member Group Share Posted August 19, 2011 GeneaNet nieuwsbrief 161, 19 augustus 2011 Deze week: - De nieuwe stambomen - Arsène viert twee keer: 50 jaar getrouwd, 400 jaar Huysman - Interneringskaarten Indië online - Genealogische software Actualiteit De nieuwe stambomen Na de grafische en ergonomische herwerking van de GeneaNet-site in de lente, is het nu de beurt aan de stambomen om in een nieuw kleedje gestoken te worden. Please login or register to see this link. Arsène viert twee keer: 50 jaar getrouwd, 400 jaar Huysman ZOMERGEM - 2011 is een bijzonder jaar voor Arsène Huysman: hij is niet alleen 50 jaar getrouwd, de familie Huysman bestaat ook 400 jaar in Zomergem. ‘Vier jaar geleden begon ik mij te verdiepen in de geschiedenis van onze familie en ontdekte ik dat in 2011 de familie Huysman toevallig ook 400 jaar bestaat in Zomergem', zegt Arsène. Please login or register to see this link. Interneringskaarten Indië online Het Nationaal Archief heeft 26.000 Japanse interneringskaarten digitaal beschikbaar gemaakt. Vandaag wordt de capitulatie van Japan herdacht. Hierdoor kwam 66 jaar geleden een einde aan de Tweede Wereldoorlog in voormalig Nederlands-Indië. Op de interneringskaarten staan de gegevens van duizenden Nederlandse KNIL-soldaten die tijdens de Tweede Wereldoorlog in Nederlands-Indië gevangen zijn genomen door de Japanners. Ook van militairen in dienst van de Koninklijke Marine zijn persoonskaarten opgenomen. Op de kaarten is bijvoorbeeld te zien van welk kamp naar welk kamp gevangenen werden verplaatst. Please login or register to see this link. Genealogische software Actualiteiten week 33, augustus 2011 Please login or register to see this link. Tot de volgende keer Please login or register to see this image. /emoticons/default_smiley-upsidedown1.gif" alt="(44"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts