Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Opslaan van een image uit Family Search


rjcroodenburg

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Het lukt mij niet op een gevonden image uit FS op te slaan met de functie Save. Geen idee of ik iets fout doe of dat het gewoon niet mogelijk is om dat te doen.

Met de cursor over Save gaan wordt er aangegeven "save image to file". Daadwerkelijk aanklikken geeft "opslaan als" met als bestandsnaam "record image" (gewoon te wijzigen in wat ik wil), maar in "opslaan als" komt niets en kan ook niets ingevuld worden. Het uitklap driehoekje geeft ook geen mogelijkheid aan en het veld wordt blauw zonder dat de cursor daarin geplaatst kan worden.

Wie mij kan hierbij helpen?

Bvd

Rob Roodenburg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rob,

'Opslaan als' werkt bij FS niet.

Er is immers maar één mogelijkheid en dat is als jpg. (anders dan bijvoorbeeld bij Excel of Word waar je meerdere keuzes hebt)

Je kunt het beste bij de naamgeving ook een extensie meegeven; in dit geval dus .jpg anders wordt het opgeslagen bestand in veel gevallen niet als een image herkend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Rob en Jakkes,

Handig, die tip van de extensie .jpg

Nu lukt het wel in een keer....... Dank 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_clap_clap.gif" alt="B-5">

Het lukte mij wel, maar met een omweg..... Hoe digibetisch kun je zijn?????

Dit was mijn (zeer omslachtige) manier.

Als je save hebt aangeklikt kan je de image opslaan in bijv. je eigen downloads of afbeeldingen. Zo gauw de image is opgeslagen, zie je image saved, klik op ok.

Ga nu naar de map waar je de image hebt opgeslagen.

Hier zie je bij de naam die je de image hebt gegeven een soort papiertje met een icoontje erin en een omgevouwen hoekje.

dubbelklik hierop met je rechtermuisknop en klik op openen

Je krijgt nu een scherm "openen met"

Selecteer windows-viewer voor afbeeldingen en faxen  en klik op ok

Je krijgt nu een scherm met de vraag "wilt u dit bestand openen?"

Klik op "openen"

Als het goed is, krijg je de image gewoon te zien

Om hem op je computer op te slaan, klik op het icoontje voor opslaan (een floppy) onder in het beeldscherm, en je kunt de image gewoon opslaan.

Zoals gezegd, zeer omslachtig en kenmerkend voor mijn ict kennis 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_ashamed0002.gif" alt="A9!">

Groetjes,

Marianne (&:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bedankt Jakkes, dit is de oplossing.

Ik heb het geprobeerd zoals Marianne het beschreef maar ik kon Windows Viewer niet als programma kiezen om te openen. Dus zat ik vast. Heb het later uitgesneden met Snag-it, maar dat leverde te weinig KB's op om het flink uit te vergroten en nog goed te kunnen lezen.

Nu is het geweldig. Opgeslagen als 1,95MB en een zeer goed leesbaar document.

Ik heb, nu het gelukt is, de komende weken nog wel het e.e.a. te saven. De oorspronkelijke BS gegevens in FS zijn veel "kleurrijker" dan de Genlias gegevens.

Groet,

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik wilde toevallig over hetzelfde problemen informeren. Ik heb ooit een pdf-printer geinstalleerd waarmee je afbeeldingen naar je pc kan printen als pdf bestand. Hierbij zal ik een resultaat voegen. Ik moet dan de functie print kiezen en kan je de akte snijden en printen en daarna kan je hem opslaan als pdf. Er wordt echter meteen de naam familysearch en een datum gevoegd van downloaden. Kleine aktes kan je daarna uitsnijden en apart kopieren, plakken in een wordbestand, echter als de aktes te groot zijn en je wilt snijden, pakt hij telkens maar een klein fragment. Daarbij zijn de pdf bestanden een vrij groot aantal kb, sommigen zelfs meer als 1 MB. Maar de kwaliteit is perfect. Voorheen kon ik wel de aktes perfect op maat snijden, maar sinds enkele weken niet meer. De functie save werkt totaal niet. Ik gebruik explorer Firefox.

Groetend - Robert

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nog een tip voor het verbeteren van opgeslagen images.

in bijvoorbeeld

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

PhotoFiltre (zoek naar de Nederlandse versie) kun je de kwaliteit van de images verbeteren en eventueel de akte "uitsnijden". Het pakket is gratis.

Het lijkt een ingewikkeld pakket, maar er zijn maar een paar knopjes, die je echt nodig hebt.

Contrast: Maak een image contrastrijker door enkele malen te klikken op het maantje met het plusteken. (onder het linkse kromme pijltje)

Uitsnijden: Selecteer met je muis het gebied en onthoudt de waarden W= en H= rechtsonderin.

Gebruik de toestcombinatie Ctrl + C

Druk daarna op het vierkantje onder het woord "Bestand" en vul de waarden in, die je vond achter W= en H=, druk op OK en gebruik de toestcombinatie Ctrl + V en je hebt een perfecte uitsnede.

Speel eens met dit pakket; ik heb geen aandelen, maar wel zeer goede ervaringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Werkt inderdaad prima. Je kunt zo makkelijk de akte, waar het omgaat, uitsnijden met behoud van voldoende MB's.

Bedankt voor de tip.

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ook namens mij bedankt voor de goede tip Jakkes,  alles gaat perfect op deze wijze en nog sneller ook.  Cxx*Het programma heeft vele mogelijkheden.

Groeten - Robert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Misschien nog iets eenvoudiger:

1. Zoek het document en maak het beeldvullend.

2. Maak print-screen (Alt-PrtScn)

3. Open Photofiltre, klik rechtermuis:  Opslaan als nieuwe afbeelding

4. Eventueel bijsnijden en Opslaan als.....naam invullen en stop het in je documentenmapje

Succes,

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Hans,

Dat kan ook (als je haast hebt), maar dan verlies je in ieder geval aan kwaliteit. Zo'n 20 á 25 procent van je image heeft dan niets met de image zelf te maken (zonder gebruik van Full Screen) en de resolutie is ook nog eens minder (hangt dan af van je ingestelde schermresolutie) en je moet het "on the fly" doen.

Met de andere methode kun je alles op je gemak achteraf doen met als bron de originele gedigitaliseerde scans.

Probeer maar eens een image op beide manieren en vergelijk bij het selecteren van hetzelfde gedeelte en uiteraard op dezelfde grootte de waarden W= en H=.

Er zijn altijd meerdere wegen, die naar Rome leiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf werkte ik in mijn Windows tijd [heb nu een iMac, die heeft standaard wat aan boord] met FS Capture, werkte heel fijn en met veel makkelijk te vinden opties.

De laatste freeware

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Het is nu shareware, en Faststone homepage is hier te vinden:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Voor de geïnteresseerden toch maar even hier geplaatst....

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_jaja6.gif" alt="$#">

Groeten, Keren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

ik doe gewoon; save, dan komt er record image, ik zoek een map op waar ik het in wil hebben en dan oke, dan ga ik naar die map en soms even wachten ik krijg keurig mijn akte! die akte geef ik gelijk de naam b.v. wilhelmina geboorte en de blz. waar het stond.

dan ga ik terug en doe de volgende! omdat je telkens record image krijg, moet ik wel telkens de naam geven die ik wil

fluitje van een cent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Jammer dat de meesten op dit Forum vergeten om hun webbrowser te vermelden. In dit geval maakt het niets uit, omdat de werking bij zowel IE als Firefox het zelfde is.

Zoals al eerder werd aangegeven klikt men op Save (naast Print) direct boven de afbeelding.

Bij beide browsers volgt het scherm om het bestand op te slaan. De voorgestelde naam is "record-image.jpg". Klik op Opslaan (wel even naam wijzigen).

De afmeting die ik in dit geval kreeg was 1491x1536 px bij 200 dpi (179.69 KB (= 19x19,5 cm).

Voor het bewerken gebruikt ik meestal Irfanview (www.irfanview.com).

Gratis programma, gemakkelijk te installeren en gemakkelijk in gebruik met vele sneltoetsen, vooral de één-letter-sneltoetsen(!) werken prettig.

Programma is geheel in het Nederlands te gebruiken. Het bewerken van de afbeelding gaat zeer snel.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...