Member Group Ludmilla Posted August 10, 2011 Member Group Share Posted August 10, 2011 Vanavond, 10 augustus 2011, begint om 22.00 uur (Nederlandse tijd) op BBC 1, de eerste van 10 afleveringen uit de 8e serie van Who do you think you are, de populaire serie over stamboomonderzoek. In de eerste aflevering staat June Brown centraal, zij speelt als actrice in de soap-serie Eastenders de rol van Dot Branning. Zij onderzoekt haar Joodse afstamming. De tweede aflevering gaat over J.K. Rowling, schrijfster. Please login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group ErickJ Posted August 10, 2011 Member Group Share Posted August 10, 2011 Please login or register to see this image. /emoticons/default_angry9.gif" alt="-00"> krijg "Not available in your area" als ik op de link klik en de video wil beginnen Please login or register to see this image. /emoticons/default_cry-1.gif" alt="B-6"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted August 11, 2011 Author Member Group Share Posted August 11, 2011 Het is nu eenmaal zo dat de BBC veel afsluit voor buiten de UK. Je kunt dus ook niet zomaar gebruik maken van een soort "uitzending gemist". Dat filmpje is onderdeel van de infopagina over het programma. De uitzending zelf, waar het toch om gaat, was uiterst interessant. Je kunt een dag na de uitzending, nogmaals de uitzending op TV zien als je BBC HD ontvangt, downloaden via BBC Iplayer, of twee maanden wachten. Iedere woensdag kun je dus via BBC One de uitzending "live" op TV volgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted August 17, 2011 Author Member Group Share Posted August 17, 2011 Vanavond om 22.00 uur BBC One, het tweede deel van serie 8 WDYTYA met JK Rowling, de auteur van de bestseller Harry Potter. Ze zoekt naar Franse voorouders. Ze wil meer weten over haar overgrootvader Louis Volant, ze weet dat hij een belangrijke ere-medaille heeft ontvangen voor zijn inzet in de eerste wereldoorlog, ze wil weten waarmee hij dit heeft verdiend en de zoektocht leidt tot een schokkende ontdekking. Volgende week woensdag, 24 augustus, de aflevering met Sebastian Coe, voormalig Olympisch goud medialle-winnaar. Van een rijke en vooraanstaande voorouder in Cheshire gaat de reis naar de plantages in Jamaica. Het eindigt niet op dit eiland van de Britse Kolonie, Sebastian ontdekt dat zijn oudste voorouder aankwam vanuit new York en hij reist daarom naar Amerika en onderzoekt dat deze voorouder betrokken was bij de meest belagrijke stadsgeschiedenis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andries Koornstra Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 @hobbygenealoog. De uitzendingen komen op zeker moment als DVD beschikbaar. Kost natuurlijk even wat, maar het is fijn om de serie in je eigen tempo te bekijken. Ik heb laatst serie 7 aangeschaft (heb ook 1 t/m 6). En het is een geweldig bezit. Ben bij nummer één van serie 7 begonnen: Bruce Forsyth. Een super-aflevering! Geen geblêr dat er geen artiest bij zijn voorouders zit (vergelijk de aflevering uit de Nederlandse serie met die schrijfster die moet huilen van ontroering omdat ze via een enorme omweg familie van Paul van Ostaayen is, ook een schrijver). Prachtige bonding van Bruce met zijn halffamilie in plaats daarvan. Ik denk dat ik nog maar even een afleveringetje ga draaien om het weekend met een goed gevoel af te sluiten .... groeten, Andries. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group hooneytunes Posted August 22, 2011 Member Group Share Posted August 22, 2011 Persoonlijk vond ik dat de slechtste aflevering (met die van Jerry Springer op nummer twee). De heer Forsyth vond ik namelijk enorm arrogant en gemakkelijk doen over het feit dat hij meerdere ex-en heeft. "Kijk mij toch een womanizer zijn, maar dat zit in de familie" was de boodschap van deze aflevering De beste afleveringen van "Who do you think you are" zijn, in mijn beleving, die met Patsy Kensit en Ainsley Harriott. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Marije Posted August 30, 2011 Member Group Share Posted August 30, 2011 Helaas zend de BBC niet uit via de satelliet (ik woon in plattelandsgebied en heb geen kabel), dus ik heb de Engelse afleveringen nooit gezien. Wel ontvang ik sinds kort TLC ('s avonds op het satellietkanaal van Animal Planet), en daar is momenteel een serie Amerikaanse afleveringen te zien. Ik heb de afleveringen met Susan Sarandon, Sarah Jessica Parker en Brooke Shields te zien. Het was mij niet bekend dat er ook DVD's zijn, da's misschien toch eens leuk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted August 30, 2011 Author Member Group Share Posted August 30, 2011 Marije, welkom op SVF. Ik kan je hier geen links geven, je zult ze vinden, de DVD's zijn op internet te koop. Na de zeer interessante aflevering van Sebastian Coe, is het morgenavond 31 augustus de beurt aan acteur Larry Lamb. Volwassen, kreeg hij te horen dat zijn moeder Jessie, nu 84, als baby was geadopteerd. Hij wil net zo graag als zijn moeder, meer weten over dit onbekende deel van de familie, en vooral over zijn biologische grootouders. Larry ontdekt dat Jessie's geboorte-ouders Albert en Catherine Day waren. Catherine was net 17 toen ze trouwde met Albert en vijf maanden later werd Jessie geboren; het huwelijk duurde minder dan een jaar. Zijn grootvaders spoor volgend, ontdekt Larry een verrassend en exotische wereld van kermissen, rondtrekkende artiesten en wilde dieren. Voor het eerst ziet Larry een foto van zijn grootvader. Please login or register to see this image. James Day - Jimmy "Wildbeast" Day Larry's moeder Jessie, zag haar moeder voor het laatst op haar tweede verjaardag en heeft daarna niets meer van haar vernomen. Hij wil beslist weten wat er met Catherine is gebeurd. Het is een detective-jacht die hem kris-kras over de wereld naar Amerika brengt, dat eindigt in een schrijnend en emotioneel weerzien met een familielid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Marije Posted August 30, 2011 Member Group Share Posted August 30, 2011 Ludmilla, dankjewel. Ik ben al langere tijd lid van stamboomforum.nl, maar ontdekte pas kort geleden dit forum. Leuk! Ik zal eens kijken of ik ergens DVD's kan vinden. Ik ben niet bekend met acteur Larry Lamb, maar deze aflevering klinkt wel heel interessant! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted September 1, 2011 Author Member Group Share Posted September 1, 2011 Aflevering 5, woensdag 7 september, 22.00 uur (Ned.tijd) BBC One Emilia Fox, hoog zwanger tijdens het filmen van deze aflevering, is nieuwsgierig welke familie-eigenschappen haar baby zou erven. Deel uitmakend van de Fox theater dynasty, wil Emily onderzoeken hoe ver de acteer-roots van de familie terug gaan. Emilia ontdekt ook, in een buitengewone verhaal van armoede tot rijkdom, dat haar betovergrootvader, Samson Fox, een van de belangrijkste uitvindingen van de 19e eeuw heeft gedaan. Geboren in een verarmde familie, begon Samson te werken in een textielfabriek te Leeds toen hij slechts acht jaar oud was, maar bracht het uiteindelijk tot een van de rijkste mannen in het Victoriaanse Groot-Brittannië. Als Emilia verder onderzoek doet, ontdekt ze hoe haar illustere voorvader later werd geraakt door een schandaal. Please login or register to see this image. tweede van links Willie Fox, Emilia's overgrootvader, tweede van rechts Samson Fox, Emilia's betovergrootvader Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted September 8, 2011 Author Member Group Share Posted September 8, 2011 Aflevering 6, woensdag 14 september, 22.00 uur (Ned.tijd) BBC One Alan Carr onderzoekt binnen zijn familie de verbinding met voetbal. Alan wordt vervolgens een super detective als hij besluit om een ​​mysterieuze naamsverandering te onderzoeken aan de kant van zijn moeder's familie. In een buitengewone verhaal van wendingen ontdekt hij eindelijk de schokkende waarheid, en onthult een eerder verborgen hoofdstuk van de sociale geschiedenis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted September 14, 2011 Author Member Group Share Posted September 14, 2011 Aflevering 7, woensdag 21 september, 22.00 uur (Ned.tijd) BBC One Bee Gees ster Robin Gibb ontdekt een verhaal van armoede, als hij erachter komt hoe zijn overgrootvader van vaderszijde de kans kreeg een gedecoreerde soldaat te worden. Het spoor leidt terug naar Paisley, het beroemde centrum van de Schotse weverijen, als Robin het mysterie probeert op te lossen van een gebroken gezin. Aan de kant van zijn moeder, wil Robin meer te weten komen over zijn overgrootmoeder, Cecilia Lynch, zij was een vroedvrouw. Als Robin het archiefspoor volgt, is hij geschokt te ontdekken dat zijn overgrootmoeder moest voorkomen voor de Commissie strafrecht van Verloskundigen in een tragisch geval, als ze een van de baby's ter wereld brengt. Wat is er gebeurd - en maakte Cecilia een fout? Please login or register to see this image. 1950 RobinGibb links en Maurice Gibb rechts Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted September 23, 2011 Author Member Group Share Posted September 23, 2011 Aflevering 8, woensdag 28 september, 22.00 uur (Ned.tijd) BBC One Na het bereiken van een keerpunt in zijn leven, besluit voormalig tv-presentator Richard Madeley om meer te weten over zijn familie- roots, en met name de Canadese kant van zijn familie. Hij speurt in zijn buitengewone afstamming terug tot de vroegste Canadese en tot zijn verbazing, Amerikaanse pioniers. Het spoor loopt zeven generaties terug tot de eerste kolonisten van de destijds wilde en grotendeels onbewoonde provincie Nova Scotia. Verder terug in de tijd, ontdekt Richard dat het spoor leidt naar Amerika en New England. In Massachusetts, ontdekt Richard een voorouder die vecht voor de rechten van vrouwen, 300 jaar voordat vrouwen kreeg de stemming in Amerika. In Rhode Island komt Richard erachter dat zijn achtste overgrootvader, Ezechiël Woodward, vocht in een oorlog tussen de New England kolonisten en de lokale indianen. In een ontroerende en emotionele ontmoeting met een lid van de Narrangansett Indiaanse stam, ontdekt hij de rol die zijn voorvader speelde in een van de bloedigste bloedbaden ooit op Amerikaanse bodem. Richard's spoor leidt hem uiteindelijk naar Boston, waar hij voorouders vindt, die vanuit Engeland reisden op zoek naar godsdienstvrijheid in de vroege jaren 1630, en ontdekt dat ze behoorden tot de eerste kolonisten van Boston en een deel uitmaakten van de geboorte van het moderne Amerika. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted October 4, 2011 Author Member Group Share Posted October 4, 2011 Aflevering 9, woensdag 5 oktober, 22.00 uur (Ned.tijd) BBC One Len Goodman, bekend bij miljoenen mensen als hoofd-jurylid van Strictly Come Dancing van de BBC, was bijna lasser geworden, tot een vriend hem vertelde om het ballroom dansen te proberen, want het is 'vol van meisjes'. Nu hij achter in de 60 is, voelt Len dat het tijd is om meer te weten te komen over zijn voorouders. Hij bracht een groot deel van zijn jeugd door met de ouders van zijn moeder in Bethnal Green, en het is deze kant van de familie die Len wil onderzoeken. Len ontdekt hoe een grote schaduw over zijn familie doemde en geleid heeft tot tragische gevolgen. Hij onthult ook een verbinding met zijde weven en wil het mysterie van de armoedige afkomst van een voorouder oplossen. Len volgt ook het spoor van zijn Poolse betovergrootvader, Joseph Sosnowski. Hij wil weten hoe Jozef belandde in Portsmouth in 1834. Als Len in de voetsporen volgt van zijn betovergrootvader, ontdekt hij de dramatische rol die Joseph speelde in de strijd voor de Poolse onafhankelijkheid. Please login or register to see this image. Len Goodman's grootvader in 1908 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted October 11, 2011 Author Member Group Share Posted October 11, 2011 Aflevering 10, woensdag 12 oktober, 22.00 uur (Ned.tijd) BBC One In deze laatste aflevering van serie 8, staan de voorouders van Tracey Emin centraal. Al meer dan twee decennia heeft Tracey Emin's kunst de wereld geschokt. Haar werk onderzoekt liefde, verlies en seksualiteit en trekt diep in haar verleden. Tracey weet dat ze geen eigen kinderen zal krijgen, daarom wil ze terug kijken en haar afstamming verkennen. Tracey weet heel weinig van haar moederlijke lijn, en is erop gebrand om meer te weten te komen over haar East End roots. Ze ontdekt dat haar overgrootvader, Henry Hodgkin, een taaie, eenvoudige opvoeding had; de levenslessen ervaarde hij eerst op school, vervolgens in de gevangenis en tijdens de verschrikkingen van harde arbeid. Verder terug spittend, is Tracey geschokt en verheugd vanwege de ontdekking van een ​​onconventionele erfenis, waardoor ze afstand neemt van de East End - een die ze nooit zou kunnen voorstellen, maar die perfect logisch is. Please login or register to see this image. overgrootvader Henry Hodgkin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ludmilla Posted October 15, 2011 Author Member Group Share Posted October 15, 2011 Nu de 8e serie van de Engelse VIP's is afgelopen, wil ik nog wel wijzen op de Amerikaanse afleveringen op de TLC-zender, zoals Marije al aangaf. Elke maandag om 23.00 uur zie Please login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts