Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

opzoekvraag Stadsarchief Vlaardingen


jacqueline

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Is iemand in de gelegenheid iets op te zoeken in het Stadsarchief van Vlaardingen?

Mijn betovergrootvader Gerhardus Johannes Willebrodus  Verheij, geboren 7 november 1836 te Zwolle, wordt volgens het bevolkingsregister aldaar op 4 november 1904 naar Vlaardingen uitgeschreven.

Ik zou graag weten of hij idd in Vlaardingen is ingeschreven - en wat er verder van hem is geworden. Is hij in Vlaardingen overleden, of is hij weer vertrokken naar een andere plaats?

Ook ben ik benieuwd of zijn dochter Hendrika Maria Verheij, geboren 12 mei 1875 te Zwolle, eveneens naar Vlaardingen is vertrokken.

Mocht iemand dit na kunnen kijken, dan bij voorbaat mijn hartelijke dank!

groeten van Jacqueline 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
joke andriessen

Hallo Jacqueline,

Overleden 04-01-1913

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Groet, Joke 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_knipoog3.gif" alt="$">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
joke andriessen

En hier het huwelijk dochter in Arnhem:

Bron  Burgerlijke stand - Huwelijk 

Archieflocatie  Gelders Archief 

Algemeen  Toegangnr: 0207

Inventarisnr: 9021

Gemeente: Arnhem

Soort akte: Huwelijksakte

Aktenummer: 402

Datum: 20-08-1919 

Bruidegom Bernardus Johannes Onstenk

Leeftijd: 47

Geboorteplaats: Arnhem 

Bruid Hendrika Maria Verheij

Leeftijd: 44

Geboorteplaats: Zwolle 

Vader bruidegom Gerhardus Johannes Onstenk 

Moeder bruidegom Johanna Maria Morel 

Vader bruid Gerhardus Johannes Willebrodus Verheij 

Moeder bruid Gerridina Berendina Hiet 

Nadere informatie  beroep Bg.: kantoorbediende; beroep Bd.: zonder beroep; beroep vader Bg.: zonder beroep; beroep moeder Bg.: geen beroep vermeld; beroep vader Bd.: geen beroep vermeld; beroep moeder Bd.: geen beroep vermeld 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dat is snel! Super bedankt Joke - heb jij dat nou opgezocht in die tienjarige tafels via FS? Dat is het enige wat ik kan bedenken,  tenminste - nu achteraf dan! Stom van me, maar ik ben erg blij dat jij hem hebt gevonden. Ik kon z'n ovl nooit vinden, kreeg vandaag via het forum HCO de tip dat hij naar Vlaardingen is vertrokken - en nu meteen dit succes, geweldig!

Blijft over de vraag wat hem in 's hemelsnaam heeft bewogen om naar Vlaardingen te gaan, en het enige wat ik kan bedenken is dat dat is geweest omdat zijn dochter ook ging. Zijn zoon was overleden, met achterlating van een arme weduwe met 5 kinderen die vast niet voor hem kon zorgen, zijn andere dochter zat in Delft met een massa kinderen, die zat denk ik ook niet op hem te wachten.  Hij had in Zwolle al in een rk bejaardenhuis gezeten, zal ook wel niet zo best zijn bevallen?

Het huwelijk uit 1919 had ik idd, Hendrika is daar al 44, ze heeft vast al heel wat jaartjes werken achter de rug.

groeten van Jacqueline

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
joke andriessen

Hallo Jacqueline,

Inderdaad opgezocht via de tienjarentafel FS.

De overlijdensdatum is trouwens 2 januari.

Ik had de aktedatum genoemd en bedacht dat pas toen ik de computer had afgesloten.

Misschien wil iemand toch in het bevolkingsregister kijken waar hij heeft gewoond en of zijn dochter daar ook woonde.

Groet, Joke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...