Member Group hoogie Posted August 7, 2011 Member Group Share Posted August 7, 2011 Lieve zoekers, Ik ben op zoek naar het overlijden van: Geertje Duiker,geboren op 23-2-1829 te Frederiksoord (Vledder) Haar ouders: Hendrik Jans Duiker en Wietske Bokma.oorspronkelijk afkomstig uit Workum ( Friesland) vader Hendrik Jans Duiker overleden 9-10-1843 te Frederiksoord (Vledder/Drenthe.) moeder Wietske Pieters Bokma overleden 19 jan.1875 te Haulerwijk als Wytske Bokkema, (foutieve achternaam,maar klaarblijkelijk niet goed bekend bij de aangevers)negentig jaren en 10 mnd oud. weduwe van .....dat is de aangevers onbekend Zij vertrok,samen met haar moeder,op 1-07-1861 (inv.3/230) uit de Maatschappij van Weldadigheid ( 32 jr.) Zij komt,vanwege een veroordeling voor bedelarij en/of landloperij op 26-08-1874 in de gevangenis van Veenhuizen aan,waar zij verblijft tot 23-08-1875.(op 3 dagen nà 1 jaar ( 45 jr.) 2e veroordeling: Komt nà 9 dagen vrijheid op 2-09-1875 weer in de gevangenis,verblijft daar 2 jr.+ 1 dag, vertrekt op 3-09-1877. ( 48 jr.) 3e veroordeling: Komt nà 24 dagen vrijheid opnieuw op 27-09-1877 in de gevangenis en wordt 2 jr + 2 dagen later,op 29-09-1879 ontslagen. ( 50 jr oud) Daarna komen we haar in Workum tegen: komt op 11 oct.1879 uit Veenhuizen,afgeschr.V.B.20 juli 1879 st.bl.nr 144. volgende:dagtek.28 dec 1886 komt uit Veenhuizen,ambtshalve afgeschreven tengevolge de 7e volkstelling. gevonden in het gemeentearchief Workum in de burg.bevolkingsboeken. Vraag: - wat betekent :ambtshalve afgeschreven tengevolge de 7e volkstelling. - waar zou ik het beste verder kunnen zoeken?? Een prettige zondag, groet,Hoogie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ozlady Posted August 7, 2011 Member Group Share Posted August 7, 2011 Bron Burgerlijke stand - Overlijden Archieflocatie Noord-Hollands Archief Algemeen Gemeente: Medemblik Soort akte: Overlijdensakte Aktenummer: 3 Aangiftedatum: 16-01-1907 Overledene Geertje Duiker Geslacht: V Overlijdensdatum: 15-01-1907 Leeftijd: 77 Overlijdensplaats: Medemblik Vader Hendrik Jans Duiker Moeder Wietske Pieters Bokma Partner Nadere informatie geboortepl.:Vledder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group hoogie Posted August 7, 2011 Author Member Group Share Posted August 7, 2011 Dag Ozlady, Super !!! Mijn zondagmiddag kan niet meer kapot.. Please login or register to see this image. /emoticons/default_clap3zs6.gif" alt="Cxx*"> en...ik kon de akte ook gelijk opzoeken,bekijken èn printen van F.S.Medemblik Ik was al enkele jaartjes op zoek naar haar en had ook in het gemeentearchief van Workum verder niets van haar kunnen vinden ! dus maar goed dat ik mijn vraag,vanmorgen, heb gesteld Please login or register to see this image. /emoticons/default_eten_jammie.gif" alt=")00"> Ben ik weer een stukje verder..... Nogmaals mijn dank.. Hartelijke groet,Hoogie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts