Guest Adriaancl Posted August 5, 2011 Share Posted August 5, 2011 Kan iemand me helpen aan de ouders van Arris (Aris of Arie) Kokelaar, geboren of gedoopt op 29-12-1768 te Middelburg, trouwde op 23-05-1795 aldaar Pieternella Suzanne Erfstee. Arris overleed 19-06-1822 te Vlissingen Bij voorbaat dank Adriaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group RPG Posted August 5, 2011 Member Group Share Posted August 5, 2011 Hallo Adriaan, Op de volgende website vindt je het gezin Kokelaar / Erfstee met kinderen en vermelding van ouders Johannes Kokelaar en Clasina Kaliber. Please login or register to see this link. Daarbij volgende page over Aris/Arie indien dit nog interessant voor je zou zijn: Please login or register to see this link. Groetend - Robert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Adriaancl Posted August 5, 2011 Share Posted August 5, 2011 Robert, bedankt voor de links. Hieruit blijkt wel dat er verder terug niets is te vinden. Maar mochten er nog mensen zijn die iets meer weten dan hoor ik dat graag. Adriaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group RPG Posted August 5, 2011 Member Group Share Posted August 5, 2011 Adriaan, Toch vraag ik me af waar de namen der ouders terug te vinden zijn geweest. Je zou eens kunnen trachten te informeren bij de webmaster van de website Kees Dommisse. Zelfs de naam Kaliber is nergens terug te vinden. Succes Groetend - Robert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Adriaancl Posted August 5, 2011 Share Posted August 5, 2011 Robert, de naam Kaliber wordt ook geschreven als Caliber en zij is te Middelburg overleden en aldaar begraven op 24-12-1807.(Zeeuwen gezocht) Clasina Maria is dan Klasina Maria en Johannes is Jan. Meer weet ik ook niet. Adriaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group RPG Posted August 5, 2011 Member Group Share Posted August 5, 2011 Adriaan, Nog even verder gezocht maar zeer weinig terug te vinden, in elk geval niets over Jan verder. Nog wel notariele acten over Clasina als weduwe van Jan Kokelaar. Please login or register to see this link. Please login or register to see this link. Groetend - Robert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Masje II Posted August 5, 2011 Share Posted August 5, 2011 Hallo Adriaan, Probeer ook eens te zoeken op Zeeuwen Gezocht onder de familienamen: de Kokelaar, de Kookelaar, de Kokelaer, de Kookelaer, Kokelaer enz. Volgens mijn theorie, maar kan het mis hebben. In chronologische volgorde: 00-00-1731 tot en met 00-00-1745/1746 opgenomen of werkzaam in het Burgerweeshuis; jongeling 00-00-1783 sedert 1772 vaandrig van het regiment van de oranje vaandels te Middelburg; woonadres Korte Delft 29-03-1787 Jan Kokelaar koopt een huis aan de Korte Delft te Middelburg 04-01-1797 Jan Kokelaar wordt als inwoner van Middelburg vermeld; beroep blikslager en 77 jaar oud te Middelburg 02-11-1800 Jan Kokelaar overlijdt; oud 80 jaar en zijn adres was Korte Delft te Middelburg 03-02-1801 Klazina Maria Caliber verkoop huis te Middelburg aan de Korte Delft Jan Kokelaar zou dan ongeveer 1720 zijn geboren. Klazina Maria Caliber is dan naar Vlissingen vertrokken en daar begraven op 24 december 1807 (helaas geen leeftijd vermeld) Bronnen: Zeeuwen Gezocht mvg, Masje II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Adriaancl Posted August 6, 2011 Share Posted August 6, 2011 Hallo Masje II, die gegevens had ik ook reeds gevonden maar Jan zit op een gegeven ogenblik in het weeshuis en ik weet nog niet waarom, was hij daar werkzaam of als wees. Dan doet de vraag zich op "Waarom" wie waren zijn ouders. Ook duikt er een leerling op van het Lyceum, Jan Hendricks Kokelaar, ook daarvan is nog niet bekend wie hij is. Zo blijven er vragen. Maar bedankt voor het meedenken.. Adriaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Masje II Posted August 6, 2011 Share Posted August 6, 2011 Hallo Adriaan, Die Jan (Johannes) Henricus (de) Kokelaar is het zeker niet die in 1753 op het lyceum te Middelburg zat. Jan Hendrik de Kokelaar Overledene op vrijdag 27 maart 1807 Middelburg Jan Hendrik de Kokelaar Datum overlijden : 27-3-1807 Adres : in de Spanjaardstraat Leeftijd : 67 jaar Jan Hendrik de Kokelaar is in Middelburg overleden, nadat Klazina Maria Caliber al naar Vlissingen is vertrokken. Men zou in de boeken van het Weeshuis, indien aanwezig, eens in moeten kijken. Ook het adres in Middelburg is niet het adres waar de familie Kokelaar-Caliber heeft gewoond. ----- Dan heb ik mogelijk de vader van de betreffende Jan Kokelaar die waarschijnlijk als wees naar het weeshuis is gegaan. Hij zou dan 11 jaar oud zijn. Begravene op woensdag 7 november 1731 Middelburg Jan Cookelaer Adres (in Middelburg) : Bree Begraven te : Middelburg Begraafplaats : Bagijnhof Begraafdatum : 7-11-1731 Overlijdensdatum : 3-11-1731 Bron : Archief Rekenkamer van Zeeland D (begraaflijsten ontvangers collaterale successie) Opgenomen in : Genealogische Afschriften 441 Het is nog een hypothese, maar wel aannemelijk. mvg, Masje II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Adriaancl Posted August 7, 2011 Share Posted August 7, 2011 Masje II, Lijkt inderdaad zeer aannemelijk en ik ga in Middelburg zoeken of er iets te vinden is. De familie de Kokelaar is waarschijnlijk een andere en is zeker niet die van Clasina Maria Caliber. Bedankt Adriaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group charlotta Posted August 9, 2011 Member Group Share Posted August 9, 2011 Hallo Adriaan, Mogelijk kan ik ook een poging wagen in het Genealogisch Centrum Zeeland te Middelburg. Please login or register to see this image. /emoticons/default_anyone.gif" alt="A_9"> Van de weeskamerarchieven van Middelburg is veel genoteerd door mevr. H.A. Gijsbertsen. Je schreef dat je in Middelburg verder gaat zoeken. Kom je zelf wel eens in het Zeeuws Archief? boi& Ik wil bij gelegenheid best eens voor je kijken, maar kom de komende 14 dagen niet in Middelburg. vriendelijke groeten, Charlotta gl& Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Adriaancl Posted August 9, 2011 Share Posted August 9, 2011 Cxx*Charlotte, Dat zou fantasties zijn. Ik ben denk ik 20 jaar geleden voor het laatst in het Zeeuwsarchief geweest. Woon onder Rotterdam en dan ga je niet even naar Middelburg. Dus als je wilt kijken dan heel graag. De tijd maakt niet uit, doe het wanneer het uitkomt. Adriaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group charlotta Posted August 9, 2011 Member Group Share Posted August 9, 2011 Hallo Adriaan, Je kent Middelburg wel en het is al een tijdje geleden dat je in het archief bent geweest. Ik kom regelmatig in Middelburg, dus ik kijk voor je, waarschijnlijk over 14 dagen. Please login or register to see this image. /emoticons/default_smile9.gif" alt="%tt"> Zoals je weet, is er veel van Middelburg verloren gegaan, maar wellicht toch wel iets te vinden. vriendelijke groeten, Charlotta Please login or register to see this image. /emoticons/default_smiley-upsidedown1.gif" alt="(44"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Adriaancl Posted August 9, 2011 Share Posted August 9, 2011 Inderdaad ken ik iets van Middelburg, de ouders van mijn schoonzus woonde aan het Koorkerkhof en haar vader was koster in de kerk er tegenover. Maar dat is lang verleden tijd. Ben zelf bijna ook antiek. Maar nogmaals dank voor je aanbod, zien wat er nog is te vinden. Adriaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group charlotta Posted August 23, 2011 Member Group Share Posted August 23, 2011 Hallo Adriaan, Vandaag was ik in Middelburg en heb geprobeerd om te achterhalen wie de ouders van Aris Kokelaar waren. Helaas is het gewoon niet te vinden. Hij wordt niet beschreven in secundaire bronnen zoals de Weeskamerarchieven. &^^ Door Robert is al eerder verwezen naar de website van Kees Dommisse. Daar werd vermeld dat zijn ouders Johannes Kokelaar en Clasina Kaliber zijn geweest. Als bron wordt verwezen naar Family Search, met de aanduiding dat de bron niet zeker is. Geen enkele verwijzing in die richting. In de overlijdensakte zijn de namen van de ouders niet bekend bij de aangevers. Mogelijk ken je niet de tekst uit de overlijdensakten en heb die even opgezocht. boi& Aris Kookelaar, 54 jaar, sjouwerman, echtgenoot van Pieternella Susanna Erfstee, overleden te Vlissingen 19-06-1822 in wijk I nr. 189, ten drie ure in de morgen, aangifte door Josua Bremer, 48 jr., schilder, en Cristiaan Cornelis Koster, 30 jr., boekbinder, wonende te Vlissingen, bekenden. Pieternella Susanna Erfstee, 62 jaar, zonder beroep, overleden te Vlissingen 21-02-1832 in wijk I nr. 67 te negen ure in de avond, weduwe van Aris Kokelaar, aangifte door Willem Pieter Kokelaar, 30 jr., schilder, zoon, en Francois Guillaume, 32 jr., timmerman, bekende, beiden wonende te Vlissingen. De herkomst van de familie Erfste(e) zal bekend zijn. Over hen is meer te vinden in het Genealogisch Centrum Zeeland. De oudst bekende is Willem Erfste, geboren te Amsterdam voor 1710, overleden te Middelburg 07-07-1736, woonde in de Bellingstraat, was twee keer gehuwd. vriendelijke groeten, Charlotta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Adriaancl Posted August 23, 2011 Share Posted August 23, 2011 Charlotte, HEEEEEEL hartelijk bedankt voor de info. Jammer dat er verder over Jan niets te vinden was in het weeshuis archief. Waar niet is verliest de Keizer zijn recht. Maar even zogoed nogmaals hartelijk dank voor de moeite die je hebt genomen. Ga met de andere verwijzingen nog verder zoeken. Adriaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group charlotta Posted August 23, 2011 Member Group Share Posted August 23, 2011 Hallo Adriaan, Graag gedaan en het is zeker jammer dat er geen ouders te vinden zijn van Aris Kokelaar. Je wilt graag verder met je voorouders. Er wordt nog verder gekeken naar de andere verwijzingen, zoals je schrijft. Zijn er andere vragen, dan zoek ik deze graag voor je op. groetjes, Charlotta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts