Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

26 juli - Betekenis wijkaanduiding in akten


Gast jakkes

Recommended Posts

Zojuist kreeg ik van een GenVer-bezoeker een lijstje met wijkaanduidingen, die iets meer betekenen dan dat.

Bij de gemeente Alkemade geldt voor de omliggende dorpen, die onder die gemeente vallen:

wijk A = Oude Wetering

wijk B = Roelofarendsveen

wijk C = Nieuwe Wetering

wijk D = Rijpwetering

wijk E = Oud Ade

wijk F = De Kaag

wijk G = Abbenes (periode 1846-1859)

Zijn er in het verleden meer gemeenten geweest, die een dergelijke indeling kenden ?

Wijk X = dorp Y.

Die wil ik dan graag opnemen op GenVer.

Handig voor de mensen, die op dorpsniveau willen weten waar hun voorouders vandaan kwamen; of hun voorouders beter "kunnen thuisbrengen".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast limburger

Dit valt samen met de secties bij het kadaster. Op de oudste kadasterkaarten zie je vaak staan sectie A genaamd: en  dan de naam van het dorp of de polder of de ontginning.

Met vriendelijke groet,

Limburger

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@LImburger,

Als er van bepaalde plaatsnamen wijkindelingen bekend zijn, die ook vermeld worden in de verschillende akten, dan is dat interessant om te vermelden op GenVer.

Het heeft weinig zin om alle wijkindelingen toe te voegen als er in de akten geen wijkvermelding staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Jakkes,

Op Middelburgse aktes wordt dit inderdaad regelmatig vermeld. Ik zal eens gaan zoeken of ik hier iets meer van kan vinden. Het zou inderdaad een mooie aanvulling voor je site zijn.

Groeten McMelloW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...