Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

TIP: Zelfservice niet te vinden akten, jaren of reeksen


Gast jakkes

Recommended Posts

@Allen,

Deze uitleg is niet om mij te ontlasten, maar om als bezoeker zelfstandig verder te kunnen gaan. Want het is allemaal veel leuker als je er zelf uitkomt; oké, soms met een duwtje in de rug.

Een voorbeeld, dat na aanpassing overigens niet meer reproduceerbaar is op mijn site.

Een bezoeker zoekt naar de overlijdens van Zaandijk 1903-1912 en krijgt o.a. te zien:

10760252 Overlijden 1883-1892 = 111 img 

10760253 Overlijden 1893-1902 = 128 img 

10760254 Overlijden 1903-1912 = 252 img

Na het openen van de film, begint de film met huwelijken over dezelfde periode en dat is niet wat deze bezoeker zocht.

Aa !!!, een probleempje !!!

10760252 Overlijden 1883-1892 = 111 img 

10760253 Overlijden 1893-1902 = 128 img 

10760254 Overlijden 1903-1912 = 252 img

Wees er dan op bedacht, dat 252 wel erg afwijkt van de voorgaande of volgende reeksen over steeds 10 jaar.

Daar zou wel eens een addertje onder het gras kunnen zitten.

Kijk in dergelijke gevallen dan eens bij Batchinformatie voor deze provincie linksboven op de desbetreffende provinciepagina en ga naar de desbetreffende plaatsnaam en ga op zoek naar de reeks, die je in wilde kijken.

Zaandijk geeft dan o.a. de volgende informatie:

1554158 3    Huw 1923-1932

1452988 11  Huw, Ovl 1903-1912

116350        Bijl 1812-1819

En die batch blijkt dus ook huwelijken te hebben. Ga er in een dergelijk geval dan maar vanuit, dat de overlijdensakten op dezelfde film achteraan staan.

Dergelijke fouten overigens wel aan mij doorgegeven, dan hebben volgende bezoekers, nadat ik een opmerking heb geplaatst, er uiteraard geen last meer van.

NB: In dit voorbeeld ontbreekt het gemiddeld aantal images per jaar. Foutje !!!; wordt aangepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumleden Groep

hallo jakkes

allereerst hartelijk dank voor wat je allemaal doet.

ik ondervindt nog steeds moeilijkheden met akte's zoeken.

bij willekeurige plaatsen in nederland krijg ik veel lege bladzijde's en witte bladzijde's met uitroepteken,na diverse malen

toets volgende pagina of terug krijg heel af en toe de akte

is genver nog niet helemaal up to date ??

graag advies hier over

groet siem zoutewelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Beheerder

Beste Siem,

Lees dit bericht van Jakkes ook even, misschien heeft dat met uw problemen te maken.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Met een genealogische groet,

sadminF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

beste Sadminf

heb ik al geprobeerd geeft het bijna heeft zelfde effect alleen in mindere mate.

maar is het nu zo dat genver nog niet helemaal in orde is ???? ik hoop in ieder geval dat het weer zo wordt als voor 26 augustus toen werkte het prefect

hartelijk dank voor je reactie

groet siem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Siem,

Als er geen hekje voor het ID van de film staat of geen hekje voor een geïndexeerde pagina, dan zou het goed moeten gaan.

Met de nieuwe codering is het allemaal wel wat trager geworden; krijg ik de indruk.

Gisteravond heb ik nog veel hekjes kunnen wegwerken in GL, UT en ZH.

Mocht je nog veel hekjes zien op een pagina, druk dan ook eens op F5 om je pagina te verversen.

Veel pagina's van www.genver.nl worden op dit moment bijna dagelijks geupdated.

Lege pagina's is vreemd, tenzij je zwarte pagina's bedoeld bij met name de eerste image. Dat komt meer voor.

Witte bladzijden met uitroepteken ken ik niet; daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Sadnimf

ik ben in de provincie zeeland aan het zoeken.en kom regelmatig bladzijde's tegen die wit zijn en na wat heen en weer gerommel volgende pagina en weer terug  krijg dan uiteindelijk wel desbetreffende scan te zien.

eerst volgende keer als ik een bladzijde tegen komt met een uitroepteken zal ik een printscreen maken en hem je toesturen.

wordt het weer zo als voor 26 augustus of is dit ijdele hoop.

groet siem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Siem,

Gaarne een voorbeeld sturen naar infoblabla@blablagenver.nl (wel 2x blabla weghalen).

Die mijnheer 'Sadnimf' kan je op dat punt niet helpen; denk ik. Dat is de administrator van dit forum waar ik o.a. mijn ei op kwijt kan.

Of het nog als vanouds wordt, kan ik niet zeggen.

Ik noem het niet voor niets "De wondere wereld van FamilySearch".

De wijziging van afgelopen week is dusdanig ingrijpend, dat ik nog wel enkele dagen bezig ben om allerlei dingetjes op te lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Siem en anderen.

Een simpel probleem.

Het ontvangen voorbeeld laat een groot uitroepteken zien, maar veel belangrijker is, dat er rechtsboven "Sign In" staat.

De oorzaak is mij niet bekend wel de oplossing en die is simpel.

De volledige browser-geschiedenis leeg maken en daarna je browser opnieuw starten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumleden Groep

Weet niet of ik deze vraag op de goede plek zet,maar zoek overlijdensakte uit Nijlamer 1922.

Deze zou te vinden moeten zijn in Weststellingwerf.Het jaar 1922 is er wel, maar de akte staat er niet in, terwijl de datum van overlijden zeker klopt.

Heb geen idee, waar ik die dan moet zoeken.

Groet Geeske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Geeske,

Ik denk dat je vraag beter had gepast in de rubriek vragen Noord-Oost Nederland. Maar alvast een tip daarbij.

Misschien als je de exacte datum en achternaam zou kunnen melden, dit zou wellicht hulp kunnen geven voor de zoektocht

Groetend - Robert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Robert- Misschien kan ik dat alsnog doen, de vraag op de andere topic zetten .De exacte naam en datum is

Margje Roelofs Kluitenberg overleden op 28 februari 1922 te Nijlamer

Cor- Hier heb ik al gekeken en daar zou hij in moeten staan, maar hij staat er dus niet in.Vandaar mijn vraag of iemand weet waar ik hem dan moet zoeken.

In ieder gval bedankt voor het meedenken.

Groet Geeske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Bram, hartelijk dank voor je hulp.Staat er inderdaad in, maar snap er niks van. Heb zelf ook gekeken en op pagina 10 was ik bij eind februari 1922. Rondom deze periode heb ik alle aktes bekeken, maar geen Margje.

Bestaan er meerdere jaargangen van 1922 dan?

Ben blij met mijn akte,

Groetjes Geeske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Geeske,

In Stellingerwerf zijn meerdere gemeentes en die hebben eigen archieven.

Ik zag dit op genver.nl bij het jaar 1941 en 1942.

Het bleek dus ook zo te zijn in 1922

Pagina 10 was Noordwolde, er achter staat Wolvega.

Groet,

Bram

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumleden Groep

Ik heb een zoek probleem met de echtscheidingen, als ik het goed begrepen heb staan die tussen/bij de huw.bijlagen? Ik zoek bijvoorbeeld in Amsterdam datum 4-2-1886 reg. 16 Fol. 37v als ik daar in 1886 reg. 16 zoek naar 37v is dat niet een echtscheidingsakte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Thea,

Ga naar

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

blader door naar 1886 register 16 en start op image 2236.

Ga vanaf dat imagenummer in stappen van bijvoorbeeld 100 door de film heen. Bij image 2600 kom ik uit op bijlage 32. Je zit dus al aardig in de buurt. Image 2650 geeft 36v; op naar image 2660 en daar zie je 37v staan.

Dat moet een image van de te zoeken bijlagen zijn.

Als het gaat om Falke en Kohlmann (of zoiets).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Thea,

Nog een toevoeging op de hierboven te vinden bijlagen:

De datum die je noemt komt niet overeen met de periode in register 16.

Register 16 'loopt' van 8 juli t/m 21 juli en dat komt niet overeen met 4-2-1886 zoals je opgeeft.

Vermoedelijk is 4 februari de datum van het vonnis / uitspraak; blijkbaar niet van de akte van inschrijving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Datum klopte inderdaad niet maar reg. 16 etc. wel

etail resultaat: (Bruid)

Bron Burgerlijke stand - Huwelijk

Archieflocatie Noord-Hollands Archief

Algemeen Gemeente: Amsterdam

Soort akte: Scheidingsakte

Aktenummer: reg.16;fol.37v

Datum: 15-07-1886

Bruidegom Lodewijk Wesseling

Bruid Maria Lannoij

Vader bruidegom

Moeder bruidegom

Vader bruid

Moeder bruid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Thea,

Je geeft niet aan of je de akte inmiddels gevonden hebt.

In dit geval vrij makkelijk te vinden:

Ga naar huwelijken 1886 register 16; 8 jul-21 jul (

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

) iets doorbladeren; klik op 1198 en helemaal rechtsbovenin op die image zie je een handgeschreven 2 staan. 37v staat links op blad 38 dus vanaf image 1198 nog 37 images verder zoeken. En op image 1235 is de scheiding dan te vinden van Maria en Lodewijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik heb verschillende aktes 37V gevonden maar deze dus niet, nu wel dank zij jouw hulp 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">, waarvoor mijn dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Om de V (van Verso) nog wat duidelijker te maken [dit in tegenstelling tot: recto (bijwoord: op de voorkant van het blad)]

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...