Member Group Spijkerboor Posted July 4, 2011 Member Group Share Posted July 4, 2011 Ik ben op zoek naar Albert Wegman, bij zijn overlijden kwam hij van Aalsmeer geb 1768. Hij kreeg een relatie met Seijtje de Jong. Gehuwd ? Nieuwer Amstel rond 1805.Het echtpaar krijgt 7 kinderen in Nieuwer Amstel. Wie kan mij meer vertellen over geboortedata van het echtpaar en hun wederzijdse voorouders. Albert was Nachtwagt alsmede melkverkoper Please login or register to see this image. /emoticons/default_oops.gif" alt="B-9"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kèren Posted July 5, 2011 Share Posted July 5, 2011 Beste Spijkerboor, Van Zijtje / Seijtje vond ik het overlijden, met vermelding van de ouders: Overleden Zijtje DE JONG op 25 APR 1843 in Amsterdam [aangifte op 27 APR - reg.3 ; folio.68] 61 jaar oud; geboren te Nieuwer Amstel Weduwe van Albertus WEGMAN, dochter van Eisbrand DE JONG en Gerritje MEIMAAND, beiden overleden [= Gerritje MEIMAN] Is er helemaal niets bekend over de namen van de ouders van Albert? Het echtpaar krijgt zeven kinderen, wat zijn daar de voornamen van, in volgorde van doop/geboorte? Dit vanwege de vernoemingen. Kom zo met nog wat aanvullende info. Dat gezegd, wil ik de vraag meenemen de volgende keer dat ik naar het archief ga. Waarschijnlijk pas in augustus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kèren Posted July 5, 2011 Share Posted July 5, 2011 Nog wat info: Gemeente: Nieuwer-Amstel Soort akte: Huwelijksakte Aktenummer: 31 Datum: 10-10-1819 Bruidegom Gijsbertus de Jong Leeftijd: 25 Geboorteplaats: Nieuwer-Amstel Bruid Joanna van der Hooren Leeftijd: 20 Geboorteplaats: Sloten Vader bruidegom Eijsbrandt de Jong Moeder bruidegom Gerritje Meijman Vader bruid Pieter van der Hooren Moeder bruid Keetje Kok Nadere informatie beroep bg.: werkman; beroep bruid: dienstbaar Van bovenstaand huwelijk heb ik de huwelijkse bijlagen opgezocht, de relevante gegevens daaruit: Begraafregister Nieuwer Amstel: 02 DEC 1809 is begraven IJsbrand DE JONG, 71 jaar oud bestandje: JONG_HOOREN_huw-bijl_1819-c.jpg Begraafregister Amstelveen [Nieuwer Amstel] 30 APR 1811 is begraven Gerritje Gerritse MIJMAN bestandje: JONG_HOOREN_huw-bijl_1819-d.jpg De opgezochte akten zijn te downloaden als ZIP bestand, LINK is Please login or register to see this link. LET OP: download begint meteen en vervalt automatisch naar zes dagen. Mocht een ander er interesse in hebben nà die tijd, stuur me dan een PM, plaats ik het opnieuw. Ik hoor wel over het archiefbezoek. groeten, Keren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Spijkerboor Posted July 5, 2011 Author Member Group Share Posted July 5, 2011 Dat zou leuk zijn als je met de 7 kineren zijn ouders kan tracereni volgorde Grietje 1806, Dirk in 1809, IJsbrand in 1811,Nicolaas in 1813, Johannes in 1815, Jan in 1816 en Elsje in 1820 Ik houd mij aanbevolen. Spijkerboo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kèren Posted July 7, 2011 Share Posted July 7, 2011 De zoekvraag staat op mijn lijstje. De voornamen van de kinderen kunnen helpen i.v.m. de vernoemingen. Laat je de resultaten weten, zodra ik in het archief ben geweest. Groeten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Ozlady Posted July 7, 2011 Member Group Share Posted July 7, 2011 Er mist volgens mij in ieder geval 1 kind nl Jannetje geb ca 1817: Bron Burgerlijke stand - Huwelijk Archieflocatie Noord-Hollands Archief Algemeen Toegangnr: 358 Inventarisnr: 87 Gemeente: Nieuwer-Amstel Soort akte: Huwelijksakte Aktenummer: 12 Datum: 30-04-1845 Bruidegom Anton Ritschel Leeftijd: 30 Geboorteplaats: Peterswald Bruid Jannetje Wegman Leeftijd: 27 Geboorteplaats: Nieuwer-Amstel Vader bruidegom Franz Ritschel Moeder bruidegom Maria Anna Laube Vader bruid Albert Wegman Moeder bruid Sijtje de Jong Nadere informatie beroep bg.: leerlooier Ook nog: IJsbrand is (katholiek) gedoopt 21 dec 1810 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group jacqueline Posted July 7, 2011 Member Group Share Posted July 7, 2011 Voor Nieuwer Amstel en Aalsmeer zie ook Please login or register to see this link. ; o.a. gegevens registre civique Nieuwer Amstel (1811). IJsbrand de Jong is dan helaas al overleden, wel diverse personen die in aanmerking komen als zoon. Geen Albertus (of een andere) Wegman – dit terwijl hij er in en rond 1811 wel kinderen laat dopen. Nu heb ik tijdens mijn eigen naspeuringen in Nieuwer-Amstel gemerkt dat de betreffende personen ook regelmatig in Amsterdam opduiken. En jawel: kind: Theodora doopdatum: 18-11-1803 kerk: Kerk De Star godsdienst: Rooms-Katholiek vader: Wegman, Gerardus moeder:[de] Wit, Martha Gijsberta getuige:Wegman, Albertus getuige:[de] Jong, Euphemia bron:340 p. 122 (folio 61v) nr. 9 kind: Gerarda doopdatum:30-08-1809 kerk: Kerk De Liefde godsdienst:Rooms-Katholiek vader:[de] Jong, Gerardus moeder:[de] Kijzer, Maria getuige:Wegman, Albertus getuige:[de] Jong, Sijtje bron:379 p. 146 (folio 73) nr. 10 ook nog: kind:Joanna doopdatum:17-08-1805 kerk:Kerk De Liefde godsdienst:Rooms-Katholiek vader:[de] Jong, Gerardus moeder:[de] Kijser, Maria getuige:[de] Jong, IJsbrandus getuige:Mijmands, Gerarda bron:379 p. 125 (folio 63) nr. 3 groet, Jacqueline Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Spijkerboor Posted July 8, 2011 Author Member Group Share Posted July 8, 2011 Hallo Jacqeline, Wat een hoeveelheid gegevens kan je voor mij elkaar vergaren. Het is weer een stapje verder in het geheel. Mijn hartelijke dank Spijkerboor Please login or register to see this image. /emoticons/default_clap3zs6.gif" alt="Cxx*"> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kèren Posted August 5, 2011 Share Posted August 5, 2011 Hallo Spijkerboor, Volgende voor je gevonden: Trouw was op 23 OCT 1803 in Nieuwer Amstel (=Amstelveen) (bknr.27c pg.xx) trouw voor gerecht / pro dea, als Albert WEGMAN, jm aan den Overtoom en Sijtje DE JONG, jd aan de Slogter Weetering alhier getr: op dat als vooren Doop van Albertus is gevonden in 1773 en niet in 1768, de aangevers van zijn overlijden kenden ook zijn ouders niet dus ik kan me zo voorstellen dat ze ook zijn leeftijd verkeerd hebben ingeschat. De kinderen uit dit gezin zijn in Aalsmeer geboren en in Kudelstaart gedoopt Doop Albertus 25 JUL 1773 in Kudelstaart - ex Aalsmeer (doopboek Aalsmeer- rk dopen 1724-1812 Kudelstaart - bknr.46;pg.64) uit Jan Dirkse WEGMAN [sic!] zie onder, moet zijn denk ik Dirk Janse + Grietje OVERBEEK // getuigen: Tijs OVERBEEK en Marijtie SWEERS Een aantal broers en zusters die ik vond op zoek naar Albertus' doop: Joannes Op 02 SEP 1767 in Kudelstaart - ex Aalsmeer (doopboek Aalsmeer- rk dopen 1724-1812 Kudelstaart - bknr.46;pg.56) uit Dirk Janse WEGMAN + Grietje OVERBEEK // getuigen: Jan Dirkse WEGMAN + Trijn Jans ===== Maria Op 11 OCT 1769 in Kudelstaart - ex Aalsmeer (doopboek Aalsmeer- rk dopen 1724-1812 Kudelstaart - bknr.46;pg.59) uit Dirk WEGMAN + Grietje OVERBEEK // getuigen: Barend Janse WEGMAN + Geertje CLASEKRAIJ ===== Foto's zijn gemaakt van de inschrijvingen, ben echter nu niet in staat om die te uploaden. Volgt komende week. groeten, Kèren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Spijkerboor Posted August 5, 2011 Author Member Group Share Posted August 5, 2011 Hallo Keren, Vergeleken met de andere topic is dit heel wat nieuws. Mijn hartelijke dank voor alle moeite die je doet. Er is weer hel wat te doen. Groet Spijkerboor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kèren Posted August 10, 2011 Share Posted August 10, 2011 Spijkerboor, zoals beloofd de foto's van de inschrijvingen: Please login or register to see this link. LET OP: download begint meteen en vervalt automatisch naar zes dagen. Mocht een ander er interesse in hebben nà die tijd, stuur me dan een PM, plaats ik het opnieuw. Groeten, Keren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts