Jump to content

Wie zijn de ouders van Abraham Dolman en Sophia Mulder?

Rob van Dijk

Recommended Posts

• Member Group
Rob van Dijk

Ik ben op zoek naar de (voor)ouders van Abraham Dolman en Sophia Mulder. Gehuwd in Amsterdam op 29-11-1841. Zij zijn volgens het Utrechtse archief de ouders van Maria Jacoba Dolman (1866-1938)

Het Amsterdamse archief vermeldt alleen Hendricus Johannes Dolman (8-6-1821, Amsterdam/13-5-1875, Amsterdam) die gehuwd zou zijn met Sophia Dolman in 1871.

Rob van Dijk

Guest Kèren

Hallo Rob,

Het ziet er naar uit dat ik van de week naar Haarlem ga. Ik zal dan de huwelijksakte van 1841 voor je bekijken. Daar horen hun ouders in vermeld te staan.

Of ik nog meer kan opzoeken weet ik niet, ik heb al een flink lijstje.

Dat kan het eventueel wachten tot een volgend bezoek.

Groeten

• Member Group

Hallo Rob,

Via een kleine hint familysearch.org en Genlias blijken onderstaande gegevens te kloppen na het inzien van de originele geboortenakten. Huwelijken nog niet bekeken.

Abraham Dolman (zijn weduwe Sophia Mulder huwde in 1871 haar zwager)

geb. 08-06-1821 Amsterdam (geverifieerd originele akte aangifte 12 juni - akte te vinden op image 32 via www.genver.nl

zn.v.

Hendricus Johannes Dolman en Johanna van den Berg

Henricus Johannes Dolman

geb. 26-08-1822 Amsterdam (geverifieerd orignele akte aangifte 27 augutus - akte te vinden op image 240 via www.genver.nl

(Deze Henricus Johannes huwde op 29-11-1871 te Amsterdam met Sophia Mulder - hij was weduwnaar van Anna Catharina Maria Bremer en Sophia Mulder was weduwe van Abraham Dolman (aldus Genlias)

zn.v.

Groetend - Robert

• Member Group

Hallo Rob,

Mijn vorige bericht kon ik niet meer wijzigen, dus hierbij de complete gegevens bijgewerkt:

Abraham Dolman (zijn weduwe Sophia Mulder huwde in 1871 haar zwager)

geb. 08-06-1821 Amsterdam (geverifieerd originele akte aangifte 12 juni - akte te vinden op image 32 via www.genver.nl

overleden 24-06-1869 Amsterdam als echtgenoot van Sophia Mulder (geverifieerd orignele aktenr. 3860 - akte te vinden op image 257 via www.genver.nl

zn.v.

Henricus Johannes Dolman

geb. 26-08-1822 Amsterdam (geverifieerd orignele akte aangifte 27 augutus - akte te vinden op image 240 via www.genver.nl

(Deze Henricus Johannes huwde op 29-11-1871 te Amsterdam met Sophia Mulder - hij was weduwnaar van Anna Catharina Maria Bremer en Sophia Mulder was weduwe van Abraham Dolman (geverifieerd via originele huw.akte - te vinden op image 290 via www.genver.nl)

zn.v.

Groetend - Robert

• Member Group
Rob van Dijk

Beste Robert, Kéren

Dank voor jullie tips.  Ik kan hier verder mee. Genlias en Familysearch had ik al geraadpleegd. Blijkmaar niet alles eruit gehaald wat erin zit. Werk aan de kwartierstaten van mijzelf (van Dijk/van Caulil/Spijkers/Beerens) en mijn vrouw (Missler/van Lunteren/Heesen/Van Ooijen).

Met vriendelijke groet

Rob

• Member Group

Rob, 't Is maar goed dat ik nooit zomaar iets aanneem...

Huwelijk 30 mei 1855 !!!!

Abraham Dolman, schilder, oud 24 jaren, geb te Adam

Zoon van Hendricus Johannes Dolman overleden en Johanna van den Berg

X

Sophia Mulder, oud 32 jaren geb te Adam

Dochter van Jan Mulder en Jacoba de Vries, beide overleden

akte:

Please login or register to see this link.

Dit zou heel misschien de familie Mulder kunnen zijn in het Adam bv waarbij vader Jan nog leeft, maar sterft in 1852 :

straat / voornaam / vadersnaam / achternaam / geboortedatum / geboorteplaats / burgelijkestaat / geloof / beroep / ingekomen / overleden / vertrokken

Lindengracht / Jan /   / Mulder / 1792-01-17 / Amsterdam / Weduwe / naar / Nederlands Hervormd / korendrager /   / 1852-10-03 /  

Lindengracht / Sophia /   / Mulder / 1822-11-13 / Amsterdam / Ongehuwd / Nederlands Hervormd / dienstbaar /   /   /  

Lindengracht / Jan / Johannes / Mulder / 1827-10-26 / Amsterdam / Gehuwd / Nederlands Hervormd / sjouwer / 1854-05-01 /   /  

Lindengracht / Maria /   / Mulder / 1829-02-28 / Amsterdam / Gehuwd / Nederlands Hervormd / dienstbaar /   /   / 1854-04-14

Lindengracht / Maria / Magdalena / Schouten / 1831-09-16 / Amsterdam / Gehuwd / Nederlands Hervormd /   / 1854-05-01 /   /  

Lindengracht / Wilhelmina /   / Mulder / 1853-03-22 / Amsterdam / Ongehuwd / Nederlands Hervormd /   /   /   / 1854-04-14

Lindengracht / Jacoba / Sophia / Mulder / 1853-06-18 / Amsterdam / Ongehuwd / Nederlands Hervormd /   / 1854-05-01 /   /  

Sylvia

(Keren, je kunt dit nu van je lijstje verwijderen    

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_kus_op_wang.gif" alt="$"> )

• Member Group
Rob van Dijk

Beste Sylvia

Dank voor je reactie. Beetje flabbergasted van de snelle en gedegen reacties op dit platform. Maak er voor het eerst gebruik van. Hoop in de toekomst er ook aan te kunnenn bijdragen

groeten Rob

• Member Group

Hi Rob

Tot je dienst en hierbij welkom op het SVF.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_bloemetje.gif" alt="B_9">

Sylvia

Guest Kèren

Mooi resultaat Sylvia!!

Ik was gisteren in het archief, en zag dat het jaar niet klopte.

Rob welkom op dit forum!! Fijn dat je vraag is beantwoord!

Groeten, Kèren