Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

HET ARCHIEFFORUM GAAT "STOPPEN"


Lily

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Meer dan twee maanden heb ik er over lopen denken, maar vannacht is de kogel door de kerk gegaan.

Ik ga stoppen met het plaatsen van berichten op Het Archiefforum en verzenden van de nieuwsbrieven aan de duizenden leden.

Na tien jaar is het mooi geweest. Mijn doelstellingen heb ik bereikt en ben momenteel te druk met allerlei andere zaken, zoals onderzoek, lezingen (bijv. die najaar bij Zeeuws Archief en Gemeentearchief Schiedam), onderwijs en workshops geven. Daarnaast ga ik enkele nieuwe archiefprojecten starten (o.a. voor een nieuw televieprogramma) en twee grote genealogische projecten t.b.v. genetisch onderzoek (o.a. darmkanker en ALS).

Met het verzamelen van (nieuwe) online bronnen ga ik gewoon door. Je kunt dat blijven volgen via mijn Twitter account : www.twitter.com/erichennekam en mijn Facebook account Eric Hennekam

In de Archiefzoeker: www.archiefzoeker.nl  (deze site zal ik aanpassen) komen alle bronnen te staan Via mijn blog

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 zal ik toelichtingen op (nieuwe) bronnen en sites geven, tips en trucs etc.

Daarnaast heb ik een privé database met honderdduizenden bronnen. Die gebruik al vele jaren voor mijn archiefonderzoeken en om de mensen te helpen bij hun onderzoeken.

Wil je dus in de toekomst op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen binnen de archiefwereld volg me dan via Twitter en Facebook.

Gaat Het Archiefforum nu uit de lucht? Nee, dat zeker nog niet. Te veel mensen maken er nog gebruikt van, er worden door enkele fantastische enthousiastelingen elke dag nog berichten geplaatst, en een site met meer dan 30.000 bronnen gooi je niet zomaar in de prullenbak.

Ik hoop dat jullie begrijpen dat dit geen makkelijk besluit is geweest. Het Archiefforum was toch een beetje mijn "kindje" en met heel veel plezier heb ik afgelopen jaren iedereen op de hoogte gehouden van de nieuwste ontwikkelingen.

Vragen kunnen jullie mij  altijd blijven stellen o.a.  via Twitter, Facebook en email: erichennekam apestaartje? gmail.com.

Eric Hennekam

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Dat is erg jammer, begrijpelijk, maar erg jammer.

Gelukkig blijft de site wel online, daar kunnen we veel uithalen.

Dat niet iedereen, vooral oudere onderzoekers twitter of Facebook gebruiken, maakt wel dat het nieuws wat onbereikbaarder wordt.

Wens Eric veel succes toe!!

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...