Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

POLL - Zorgt toekomstige betaalsite voor het op zwart gaan van genver.nl en FS?


sadminF

Wat wilt U dat er met de nu vrij toegankelijke Burgerlijke Stand akten gaat gebeuren?  

67 forumleden stemden

  1. 1. Wat wilt U dat er met de nu vrij toegankelijke Burgerlijke Stand akten gaat gebeuren?

    • Afsluiten van de huidige FS site en achter betaalsite wiewaswie
      1
    • Afsluiten van de huidige FS site en vrij toegankelijk bij wiewaswie zonder de gidssite genver.nl
      0
    • Afsluiten van de huidige FS site en vrij toegankelijk bij wiewaswie met de gidssite genver.nl
      3
    • Het toegankelijk blijven van de huidige FS site met gidssite genver.nl èn achter betaalsite wiewaswie
      12
    • Het toegankelijk blijven van de huidige FS site met gidssite genver.nl, zoals het nu is
      56


Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Hoi Jakkes,

ik heb de vraag even op het Tresoar Forum gezet, en heel snel daarna kwam er al een reactie, van Tjerk Tigchelaar, medewerker bij de FAF (

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

) en doorgaans zeer goed op de hoogte.

Ik durf er in ieder geval mijn handen voor in het vuur te steken.......

Zie voor de vraag:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Overigens, ook Tresoar krijgt minder geld van de diverse overheden en zal op een aantal punten de broekriem moeten aanhalen. Dit zal echter -voorzover ik de Tresoar mensen ken- zeer waarschijnlijk niet de scans op www.allefriezen.nl betreffen.

Er zijn nog andere zaken waarop bezuinigd kan worden.

En bovendien worden de kosten van het inscannen van de aktes door de gemeentes zelf bekostigd !

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 207
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Ludmilla

    102

  • sadminF

    12

  • Gabor

    10

  • Visser

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

@Maikel,

Goed om de vraag te stellen, maar de reactie, die enig houvast lijkt te bieden, komt van een particulier, in ieder geval niet van Tresoar zelf.

De vraag was na kantoortijd gesteld, dus wie weet komt er morgen nog een officiële reactie.

Ik hanteer in deze situatie altijd de stelling 'eerst zien; dan geloven'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hoi jakkes,

omdat ik Tjerk al jaren ken is het bij mij: geloven en zien tegelijk !

Tjerk is weliswaar particulier maar bevindt zich midden in het Tresoar gebeuren en doet veel voor Tresoar.

Over Alkmaar kan ik niet oordelen...........

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké,

Dat geeft hoop.

Dan is Friesland de derde op rij.

Dan wordt mijn tweede stelling van kracht: "Geduld is een schone zaak"

Het wachten is op een reactie van het Nationaal Archief. Dat zou pas een opsteker (kunnen) zijn !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dat Alkmaar de eigen scans gratis houdt op de eigen website, wil niet zeggen dat ze niet meedoen met de ruilhandel.

De scans van Alkmaar blijven dus gratis beschikbaar. Alleen op hun eigen site, of zowel op hun eigen site én op FS.

Er zal duidelijker aan Archief Alkmaar gevraagd moeten worden of ze wel of niet met de FS-ruil meedoen.

Het Gelders Archief doet wel mee, zie voor dit nieuws op

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

en ook het bericht

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hoi allemaal,

inmiddels heeft Tresoar zelf ook gereageerd, bij monde van Johan Steendam, zie kopie hieronder.

Groetjes, Maikel

Beste mensen,

Er zijn inderdaad geen plannen om de huidige structuur van Alle Friezen aan te passen. Het scannen van de akten wordt gefinancierd door de deelnemende gemeenten. Zij en niet Tresoar zijn dus ook de eigenaars van de scans. Wel wordt er samengewerkt met WieWasWie. Zo zal bijv. een correctie die wordt aangebracht in Alle Friezen, binnen afzienbare tijd ook zichtbaar zijn in WieWasWie.

Met vriendelijke groet,

Johan Steendam, Tresoar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

laatste bericht via Twitter, een kwetterbericht, van wiewaswie:

WieWasWie bevat nu al ruim 17 miljoen documenten, waarvan 40% voorzien van een afbeelding (6,8 miljoen in totaal).
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Om duidelijkheid te krijgen wat de aangesloten instellingen gaan doen, wel of niet deelnemen aan de afspraken met de Mormonen, heb ik vanmiddag iedereen met die vraag aangeschreven.

Van enkelen kreeg ik een autoreply dat er een antwoord wordt beloofd.

Van enkelen kreeg ik een persoonlijk antwoord dat er binnenkort (varierend tussen 5 dagen en drie weken) een reactie volgt.

Van twee archieven kreeg ik een direct bericht:

Archief Delft doet niet mee. (Staan wel op de lijst www !)

Vooralsnog doet Archief Delft niet mee aan Wie Was Wie en zijn er dus ook geen afspraken gemaakt.

Archief Alkmaar: de scans blijven voorlopig op hun site zichtbaar.

Het contract met WieisWie moet nog getekend worden en ons is niet duidelijk wat de implicaties zijn voor wat betreft onderhandelingen tussen WieIsWie en de Mormonen. We zullen e.e.a. zorgvuldig bestuderen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Het Markiezenhof Historisch Centrum doet niet mee. (Staan wel op de lijst www !)

Naar aanleiding van uw vraag betreffende afspraken die wij gemaakt zouden hebben, wil ik u er op wijzen dat Het Markiezenhof Historisch Centrum geen deelnemer is van het project WiewasWie.

Stadsarchief Breda doet als deelnemer van www niet mee aan de afspraken met de Mormonen.

Stadsarchief Breda heeft geen overeenkomst met Family Search en dus vormen eventuele afspraken met deze organisatie geen onderdeel van onze bijdrage aan WieWasWie.

Tussenstand

• Archief Delft NIET www

• Archief Eemland 15-9 zsm

• Brabants Historisch Informatie Centrum

• Centraal bureau voor Genealogie

• Drents Archief

• Gelders Archief WEL www, Wel FS

• Gemeentearchief Rotterdam 15-9 bericht volgt <3 weken

• Groninger Archieven

• Haags Gemeentearchief

• Het Utrechts Archief

• Historisch Centrum Het Markiezenhof  NIET www

• Historisch Centrum Overijssel

• IISG, t.w. de Historische steekproef Nederlandse bevolking

• Nationaal Archief

• Nieuw land Erfgoedcentrum

• Noord-Hollands Archief 15-9 zsm

• Regionaal Archief Alkmaar 15-9 niets getekend, nog bestuderen

• Regionaal Archief Leiden 15-9 zsm

• Regionaal Historisch Centrum Eindhoven 15-9 zsm

• Regionaal Historisch Centrum Limburg

• Stadsarchief Breda Wel www, NIET FS

• Tresoar

• Westfries Archief

• Zeeuws Archief NIET www

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

naar aanleiding van het onderzoekje dat jullie aan het doen zijn om helder te krijgen welke afspraken er al dan niet gemaakt worden met Family Search en/of WieWasWie de reactie van het Regionaal Archief Leiden:

1: WieWasWie vermeld het Regionaal Archief Leiden nog steeds als deelnemer. Dit is echter niet correct.

Het Regionaal Archief Leiden zal voorlopig geen deel uitmaken van WieWasWie en dus ook geen data leveren.

2: Family Search: Het Regionaal Archief Leiden is blij met de goede samenwerking met Family Search. Family Search heeft voor ons reeds het oud-notarieel archief gedigitaliseerd. Een omvangrijke klus die geresulteerd heeft in ruim 1.500.000 afbeeldingen van een bron die zeer geliefd is bij genealogen.

Wij zijn momenteel in gesprek met Family Search voor het digitaliseren van nog een omvangrijk en voor genealogen zeer interessant archief, namelijk het Archief van de Weeskamer. Verder wordt er gekeken op welke gebieden wij nog meer kunnen samenwerken. Een van de opties hierbij is dat het Regionaal Archief Leiden data gaat leveren aan Family Search.

Het moge duidelijk zijn dat wij dus geen afspraken met Family Search zullen maken over het op zwart zetten van afbeeldingen.

Walther Hasselo

Projectleider Digitalisering

Regionaal Archief Leiden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste dagen valt mijn mond regelmatig open van verbazing.

Mijn kaakchirurg kan mij hier helaas niet vanaf helpen.

Vandaag weer zo'n aanval; nu vanwege de zinsnede in de voorgaande reactie uit Leiden.

1: WieWasWie vermeld het Regionaal Archief Leiden nog steeds als deelnemer. Dit is echter niet correct.

Het Regionaal Archief Leiden zal voorlopig geen deel uitmaken van WieWasWie en dus ook geen data leveren.

Dit bracht mij naar de site van www om een reactie te geven. De reactie moet eerst beoordeeld worden voordat het publiek de reactie te zien krijgt. Deze zal dus pas maandag of dinsdag publiekelijk worden. Ik wil jullie mijn reactie toch niet onthouden.

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

@RALeiden

Fijn dat het Regionaal Archief Leiden zelf een reactie plaatst en duidelijkheid geeft, dat is nummer 4 die van de lijst kan worden geschrapt.

Het is mooi om te lezen dat de samenwerking zo goed verloopt dat jullie zelf onderhandelen met FS, zo kan het dus ook.

Gelderland had eveneens een goede samenwerking, maar daar gaat wél alles op zwart omdat de overeenkomst door www de onderhandelaar is.

@Jakkes

Goed dat je de vraag op hun blog hebt geplaatst. Een reactie kan sneller gaan dan per mail.

Een week geleden heb ik n.a.v. het eerste bericht van Archief Zeeland, wederom een mail gezonden aan de contactpersoon van www waar ik eerder langdurig de vraag- en antwoordquiz mee heb gedaan. Geen mandaat hebben gaat hier mank, Stap blijkt zelf onderhandelaar te zijn voor de archieven.

Omdat ik na 5 werkdagen nog geen reactie heb, is er gisteren een reminder verzonden, waarin o.a. ook gesproken wordt over de andere archieven die van de lijst af kunnen.

Ik kan dan ook niet begrijpen dat ik ergens lees:

WieWasWie/Bureau STAP krijgt veel te verduren in de publieke opinie, terwijl het de archiefinstellingen zijn die WieWasWie vormen en gaan over richting en content.

Tussenstand

• Archief Delft NIET www

• Archief Eemland 15-9 zsm

• Brabants Historisch Informatie Centrum

• Centraal bureau voor Genealogie

• Drents Archief

• Gelders Archief WEL www, Wel FS

• Gemeentearchief Rotterdam 15-9 bericht volgt <3 weken

• Groninger Archieven

• Haags Gemeentearchief

• Het Utrechts Archief

• Historisch Centrum Het Markiezenhof  NIET www

• Historisch Centrum Overijssel

• IISG, t.w. de Historische steekproef Nederlandse bevolking

• Nationaal Archief

• Nieuw land Erfgoedcentrum

• Noord-Hollands Archief 15-9 zsm

• Regionaal Archief Alkmaar 15-9 niets getekend, nog bestuderen

• Regionaal Archief Leiden NIET www (zie eigen bericht)

• Regionaal Historisch Centrum Eindhoven 15-9 zsm

• Regionaal Historisch Centrum Limburg

• Stadsarchief Breda Wel www, NIET FS

• Tresoar

• Westfries Archief

• Zeeuws Archief NIET www

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Het is voor www natuurlijk wél interessant om

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

te plaatsen over mogelijke nieuwe geinteresseerden, zeker als dat een private partij is.

In ruil voor korting op een abonnement of een aandeel uit het overheidspotje? 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_grin.gif" alt=";D">

Op het forum

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

is te lezen wat niet de doelgroep van www zou zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Correctie:

Het Zeeuws Archief doet wel mee aan www, maar niet mee aan de deal met FS. (Dank aan Christian)

Hoe kon dit misverstand ontstaan? Excuses.

Tussenstand

• Archief Delft NIET www

• Archief Eemland 15-9 zsm

• Brabants Historisch Informatie Centrum

• Centraal bureau voor Genealogie

• Drents Archief

• Gelders Archief WEL www, Wel FS

• Gemeentearchief Rotterdam 15-9 bericht volgt <3 weken

• Groninger Archieven

• Haags Gemeentearchief

• Het Utrechts Archief

• Historisch Centrum Het Markiezenhof  NIET www

• Historisch Centrum Overijssel

• IISG, t.w. de Historische steekproef Nederlandse bevolking

• Nationaal Archief

• Nieuw land Erfgoedcentrum

• Noord-Hollands Archief 15-9 zsm

• Regionaal Archief Alkmaar 15-9 niets getekend, nog bestuderen

• Regionaal Archief Leiden NIET www (zie eigen bericht)

• Regionaal Historisch Centrum Eindhoven 15-9 zsm

• Regionaal Historisch Centrum Limburg

• Stadsarchief Breda Wel www, NIET FS

• Tresoar

• Westfries Archief

• Zeeuws Archief Wel www, NIET FS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

RHC Limburg doet wel mee aan www, bericht volgt over deelname aan FS. Ambitie scans toegankelijk te houden.

De onderhandelingen met de mormonen/Family Search verlopen op nationaal niveau en zijn nog lopend. Het RHC Limburg neemt deel aan WieWasWie en wenst vanuit dit kader na te gaan of samenwerking met Family Search mogelijk is. Het zou dan onze ambitie zijn de reeds gescande akten toegankelijk te houden.

BHIC doet wel mee aan www, doet niet mee aan FS (we wachten op officieel bericht)

Het laatste wat ik weet van het BHIC is dat wij dezelfde keuze maken als het Zeeuws Archief. Wat ons betreft blijven de scans van Noord-Brabant op FamilySearch/Genver dus lekker daar staan. (Maar aan deze uitspraak kan geen enkel recht worden ontleend...)

bron

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Tussenstand

• Archief Delft NIET www

• Archief Eemland 15-9 zsm

• Brabants Historisch Informatie Centrum      Wel www, NIET FS (niet officieel)

• Centraal bureau voor Genealogie

• Drents Archief

• Gelders Archief WEL www, Wel FS

• Gemeentearchief Rotterdam 15-9 bericht volgt <3 weken

• Groninger Archieven

• Haags Gemeentearchief

• Het Utrechts Archief

• Historisch Centrum Het Markiezenhof  NIET www

• Historisch Centrum Overijssel

• IISG, t.w. de Historische steekproef Nederlandse bevolking

• Nationaal Archief

• Nieuw land Erfgoedcentrum

• Noord-Hollands Archief 15-9 zsm

• Regionaal Archief Alkmaar 15-9 niets getekend, nog bestuderen

• Regionaal Archief Leiden NIET www (zie eigen bericht)

• Regionaal Historisch Centrum Eindhoven 15-9 zsm

• Regionaal Historisch Centrum Limburg    Wel www, nog geen beslissing FS, intentie scans toegankelijk houden

• Stadsarchief Breda Wel www, NIET FS

• Tresoar

• Westfries Archief

• Zeeuws Archief Wel www, NIET FS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Zojuist ontvangen een reactie op mijn mail aan www, zie mijn bericht 17-9.

Mbt de afbeeldingen, dat gaat over hun bericht dat er een aantal afbeeldingen zullen zijn die je wel kunt bekijken, maar niet kunt downloaden. Ik heb gevraagd of daarbij afbeeldingen van de Burgerlijke Stand zijn c.q. van FS.

Ik kan u helaas niet meer informatie verschaffen dan ik eerder al heb gedaan. 

STAP handelt inderdaad in opdracht van de archieven en blijft erbij geen mandaat te hebben over de kwestie te communiceren.

Wanneer u een antwoord van het Nationaal Archief zou krijgen zijn wij ook erg benieuwd.  Wat de archieven afzonderlijk communiceren komt voor eigen rekening. Wij kunnen dat niet bevestigen.

Wat betreft de vraag welke afbeeldingen wel/ niet te downloaden zullen zijn kan ik ook geen duidelijk antwoord geven. Dat ligt eraan wat de deelnemende instellingen daar zelf over beslissen.

Ik heb hier weinig aan toe te voegen. 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_cry-1.gif" alt="B-6">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het antwoord op reactie #40 is binnen. Zie

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

www is zo druk bezig met de livegang, dat er geen tijd is om de juiste informatie op het juiste moment bekend te maken.

Komt vreemd over; het lijkt erop, dat we hier te maken hebben met een éénmansbedrijf.

Communicatie, testen (de GAT heeft overigens nog steeds niet plaats gevonden), voorbereiden invoering, etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Zonder er om te vragen, ontving ik een tweede mail van www:

Ik heb voor de zekerheid nog even navraag gedaan,

Aangezien nog niets definitief is qua inhoud en wie eventueel meedoen is er nog niets te melden. Daarnaast heeft STAP echt niet het mandaat om de communicatie hieromheen te doen. Dat ligt bij de instellingen zelf. Berichten van het ZA zijn voor eigen rekening en kunnen wij nog bekrachtigen nog ontkennen.

Qua deelnemers klopt het dat er nu een overeenkomst ter tekening voorligt die de onderlinge samenwerking na lancering regelt. Ook klopt het dat archief Delft al enige tijd geleden en archief Leiden zeer recent hebben aangegeven wellicht te moeten heroverwegen. Deze gesprekken lopen echter nog dus wij kunnen hier nog geen definitief uitsluitsel over geven. De markiezenhof had er nooit op moeten staan, ze hebben het enkel in overweging.

Het overwegen van Leiden en de Markiezenhof, is dus achterhaald, ze hebben aan SVF laten weten niet deel te nemen.

Ook is er een bericht ontvangen van het CBG:

Het Centraal Bureau voor Genealogie bezit geen originele registers van de burgerlijke stand, noch gedigitaliseerde bronbewerkingen hiervan. Het CBG is dus geen partij in dit verband.

De rol van het CBG is in de initiële fase van WieWasWie vooral een inhoudelijk ondersteunende. Voor de  volgende fase van WWW is voorzien dat het CBG ook content zal gaan leveren. Daarnaast zal StamboomNederland als depot van resultaten van onderzoek aan WieWasWie gekoppeld worden.

Met het Drents Archief heeft een telefoongesprek plaatsgevonden, het onderwerp was te ingewikkeld, daarom gaven zij hier de voorkeur aan.

Daarom geen citaat maar een samenvatting:

Voorzover deze meneer begreep, staat de afspraak met FS los van een afspraak met of binnen www. Eventuele deelnemers aan de afspraak met FS, hoeven niet persé deelnemer aan www te zijn. Het is dus niet een afspraak binnen een afspraak.

Als de afspraken doorgaan, gaat FS voor dat gebied, 5 jaar op zwart.(Bevestiging van de berichten door het Zeeuws Archief)

Alleen de RHC’s (de voormalige rijksarchieven), hebben Stap als woordvoerder opdracht gegeven om te onderhandelen met FS.

Het oude Convent (convenant?) wordt aangepast en zij willen dat gesprek afwachten. Hij kon niet zeggen wanneer dat gesprek plaatsvindt en verwees me naar Stap, die zou dat wel weten, maar ik heb hem de tekst voorgelezen dat Stap geen mandaat heeft!!

De RHC's willen dus eerst alles onderling goed afstemmen voordat ze daarover naar buiten treden. In principe doen ze wel mee aan www, maar dat zou daar dus los van staan.

Vanaf 2007 bestaan er plannen voor www, veel RHC's zouden niet weten wat de oude afspraken met FS inhielden, vandaar de nieuwe onderhandelingen.

Een maand voor de start is er nog niets getekend.

Wij schieten zoo wel niet veel op. Maar dat hoeft ook niet. Wij hebben den tijd!

Het paard staat dus achter de wagen gespannen, deze afbeelding vond ik op

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

. De tekst gaat niet geheel op maar de trefwoorden kiesrecht en sociaal beleid zijn toepasselijk.

Op, mannen, vrouwen, voort!

Uw eisch om recht zal daav'ren

Die kreet kan niet gesmoord!

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geef het op; ik ben er helemaal klaar mee !!!

Het is constant liegen en bedriegen. Alle betrokken partijen worden tegen elkaar uitgespeeld en er worden reusachtige rookgordijnen opgetrokken door steeds maar weer gebruik te maken van het verschuilen achter mandaten.

Potentiële eindgebruikers hebben uiteindelijk het nakijken.

Zeer teleurstellend hoe organisaties als STAP, wiewaswie EN niet te vergeten de hierbij aangesloten archiefinstellingen ons in de steek laten. Van overheidsorganisaties zou je toch iets beters verwachten.

Ook FamilySearch laat het afweten; zelfs op simpele technische vragen wordt niet meer gereageerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ontvangen bericht van wiewaswie:

Er werd mij een bericht gestuurd dat er op het forum ook de indruk bestaat dat 50-plussers niet tot de doelgroep behoren en dat er daarom ook geen stand aanwezig was op de 50-plus beurs. Dit klopt absoluut niet.

Reden dat we er dit jaar niet staat is a) dat nog niet zeker was of de site live zou zijn en

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_cool.png" alt="B)"> we er bewust voor gekozen hebben om qua moment met publiciteit aan te sluiten op de week van de geschiedenis.

Het is een verwijzing naar het originele bericht op een ander forum, vandaar mijn tekst, “zou zijnâ€.

De bezoeker spreekt van zijn ervaring, wij kunnen die uitspraak niet controleren, de meneer van de NGV zal waarschijnlijk bij navraag ook ontkennen de uitspraak gedaan te hebben. Ik twijfel niet aan de situatie, het komt wel heel ongelukkig uit, zowel voor www, voor de meneer van de ngv en voor de 50 plusser.

De reden dat www er niet was, is voor de meesten wel duidelijk, de site is nog niet geopend. Belangrijk is te weten dat de 50 plussers inderdaad tot de doelgroep behoren, zitten ze ook in de groep testers? Zijn ze al gestart?

Ontvangen bericht van wiewaswie:

De gebruikerstest is helaas nog steeds niet gestart wegens technische problemen. Er lijkt nu wel een oplossing te zijn gevonden.

Uiteraard zitten er ook 50+ ers in de testgroep, wij hebben naar  een zo goed mogelijke spreiding van alle leeftijden gekeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben op die beurs geweest en hoorde hetzelfde verhaal, maar dan van een mevrouw, die bij de stand van het NGV hoorde.

Ik vond het allemaal maar een beetje vreemd.

Ze was nauwelijks bekend met FamilySearch en wist niet wat GenVer is. Voor iemand, die genealogie wil promoten niet echt de beste persoon; dunkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ga je nu niet een beetje voorbij aan het feit dat er veel mensen zijn die van genealogie houden maar zich niet bezighouden met internetzoekwerk??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Ik heb een paar jaar in de Genlias-stand gestaan, en mensen aangesproken, wie waren uw grootouders, waardoor je een eerste vondst deed via Genlias, internet. Dat was tot het jaar dat de stands werden samengevoegd. Je staat daar toch om mensen te interesseren voor genealogie, en een eerste zoektocht is via internet, wat is er al uitgezocht. Maar dat is een hele nieuwe topic.

Ik ben het er mee eens dat als er meerdere soortgelijke ervaringen zijn, er toch eens een bericht naar de deelnemende stands uit zal moeten gaan om een en ander af te stemmen,tijd voor wat meer positieve PR, per slot van rekening kan volgend jaar alles vervangen worden door 1 stand van www 

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_grin0.gif" alt="default_grin0.gif">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dan ga je ervanuit dat www volgens jaar al online is

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://stamboomvragenforum.nl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Uitstel was er eerder, de vorige start werd in juli 2010 gepland voor het

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

, dat werd najaar 2011, nu is dat de laatste week van oktober (volgens artikel CBG), in ieder geval ergens in de

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

. Misschien wordt de startdatum toegevoegd aan de geschiedenis.

Technische problemen, waardoor er niet getest kan worden, helpen ook niet mee.

Het is stil in de mailbox, al een paar dagen geen berichten meer van de archieven of ze wel of niet gaan meedoen aan www en/of de afspraken met FamilySearch.

Het is altijd al moeilijk geweest om enige duidelijkheid te krijgen, nu dus helemaal niet meer. Spreekverbod omdat de archieven zo open waren naar SVF toe?

Ook voor de archieven gaat de tijd dringen, nog een maand tot de start.

Weet je dan nog niet wat de voor- en nadelen zijn?

Tussenstand

• Archief Delft NIET www

• Archief Eemland 15-9 zsm

• Brabants Historisch Informatie Centrum      Wel www, NIET FS (niet officieel)

• Centraal bureau voor Genealogie          in eerste fase inhoudelijk ondersteunend, in tweede fase aanleveren content; input stamboomnederland

• Drents Archief        wil eerst goed afstemmen

• Gelders Archief WEL www, Wel FS

• Gemeentearchief Rotterdam 15-9 bericht volgt <3 weken

• Groninger Archieven

• Haags Gemeentearchief      19-9 ontvangstbevestiging

• Het Utrechts Archief

• Historisch Centrum Het Markiezenhof  NIET www

• Historisch Centrum Overijssel

• IISG, t.w. de Historische steekproef Nederlandse bevolking

• Nationaal Archief

• Nieuw land Erfgoedcentrum

• Noord-Hollands Archief 15-9 zsm

• Regionaal Archief Alkmaar 15-9 niets getekend, nog bestuderen

• Regionaal Archief Leiden NIET www (zie eigen bericht)

• Regionaal Historisch Centrum Eindhoven 15-9 zsm

• Regionaal Historisch Centrum Limburg    Wel www, nog geen beslissing FS, intentie scans toegankelijk houden

• Stadsarchief Breda Wel www, NIET FS

• Tresoar

• Westfries Archief

• Zeeuws Archief Wel www, NIET FS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Dat verhaal over dat er niet getest kan worden door technische verhalen is natuurlijk onzin. Er kan getest worden of niet, dat heeft niets met technische problemen te maken. De boel is gewoon nog niet af.. dat is het probleem...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Jakkes maakte me attent op de site van

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

waar ze er melding van doen, welke gegevens beschikbaar komen in www.

  • De indexen van de BS;
  • De indexen van de DTB. Deze komen in de jaren 2011-2015 in fases beschikbaar;
  • Scans van de BS. Deze komen in de jaren vanaf 2012 in fases beschikbaar, te beginnen met die van het Overlijdensregister 1951-1960;
  • Scans uit de DTB. Deze komen in de jaren 2011-2015 in fases beschikbaar.

Deze indexen zijn niet beschikbaar via

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

, of de Archiefbank van Het Utrechts Archief. De index op de BS blijft tot het eind 2011 beschikbaar op Genlias. De index op de Memories van successie, nu nog op Genlias, komt niet op WieWasWie. Deze wordt per januari 2012 opgenomen in de Archiefbank.

Jammer dat HUA nog geen reactie heeft gegeven op mijn vragen per mail. Of ze meedoen aan de afspraken, ruil met FamilySearch, blijft dus nog onbekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het archief van Utrecht doet wat zij op de site heeft vermeld MET een uitruil van indexen aan FamilySearch, dan gaan we de volgende informatie voor langere tijd verliezen:

1.722.482 images BS, die op dit moment via FS beschikbaar zijn; dat zijn ruw omgerekend ruim 3,5 miljoen BS-akten van ALLE toenmalige gemeenten in de provincie Utrecht.

Deze komen pas in of ná 2012 via www beschikbaar.

En dit geldt (MET of ZONDER uitruil van FS) OOK voor de bijna 1,5 miljoen BS-indexen, die op dit moment op GenLias staan.

Tenzij je een abonnement neemt natuurlijk.

Dit kan toch niet waar zijn ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...