Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Joseph Jitte de Jong * Workum 1902 † Haarlem 1980


Maikel Galama

Recommended Posts

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi allemaal,

op de begraafplaats te Workum (rk) ligt begraven:

Geboorteakte Workum, 1902

Aangiftedatum 17 september 1902, akte nr. 70

Joseph Jitte de Jong, geboren 17 september 1902

Zoon van Rinze de Jong en Catharina van der Meulen

Hij overleed volgens de grafsteen op 03-02-1980 te Haarlem, nalatende een echtgenote en kinderen/kleinkinderen.

Wie weet de naam van de echtgenote ?

Groetjes en bij voorbaat mijn dank !

Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

(Nog) Geen antwoord, maar in 1929 lijkt hij nog single te zijn en verhuist hij van Den Haag naar Haarlem. Ik neem dus aan dat een eventueel trouwen daar gevonden zal moeten worden (al is het wel interessant dat hij in Haarlem overlijdt waar vermoedelijk vrouw en kinderen wonen, maar in Workum naast familie schijnt te zijn begraven .. )

zie:

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Skippy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi Sylvia,

op de steen staat letterlijk:

Hier rust onze lieve man, vader en opa Joseph Jitte de Jong * 17-9-1902 † 3-2-1980 te Haarlem.

De naastgelegen steen is van een broer: Bauke R. de Jong 1894-1970 ev Maria Bulsing 1893-1981.

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Gast Kèren

Hoi Maîkel,

Ga komende week hoogstwaarschijnlijk naar Haarlem en kan kijken of ik wijzer  

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_whatdoyemean.gif" alt="uh_9">  

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_laugh0.gif" alt="$"> voor je kan worden in het BR van Haarlem.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi Kêren,

je aanbod wordt met beide handen aangegrepen........

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_jaja6.gif" alt="$#">

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Hallo Maîkel,

Het volgende vond ik voor je op de gezinskaarten van Haarlem:

Joseph Jitte DE JONG, huwden Apolonia LUITEN 08 OCT 1930 in Haarlem,

Ze staat op de gezinskaart van haar grootouders als kleindochter van Johannes-; en Apolonia VAN DIJK hun huwelijk was op 27 FEB 1878 in Haarlem

Apolonia LUITEN is geboren in Haarlem 14 FEB 1907

De kinderen van Joseph Jitte en Apolonia stuur ik je via PM, die kunnen nog in leven zijn.

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi Kêren,

wat ben je weer lekker overvolledig geweest, wat mij betreft overigens geen enkel probleem.

Alles heb ik in mijn archief opgeslagen en wie weet kan ik in de toekomst een toerist met de naam Luiten weer verder helpen.

Er komen in ieder geval steeds vaker mensen van buiten Workum langs die nieuwsgierig zijn naar hun wortels........

Dus: heel erg bedankt !

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Hallo Maikel,

Ik had je reeds eerder een mail willen zenden betreffende een Familieboek van een goede vriendin welke ik op dit moment te leen heb. Had er reeds met Paula over gesproken enkele details voor je te scannen over de naam Galema / Galama welke daar in vermeld worden. Echter door omstandigheden lukt het mij niet om alles te scannen en door te lezen. Nu echter wil het geval dat betreffende je vraag over de familie de Jong dit Familieboek juist een familie De Jong betreft. Misschien dat deze gegevens enige belangrijke informatie kunnen bevatten.  Een afbeelding van de cover hierbij gesloten. Wellicht is het mogelijk als je interesse hebt een exemplaar hiervan te kunnen verkrijgen daarvan via de maker wonend te Naaldwijk, waarvan email-(adres) op de cover vermeld staan. Zeer veel gegevens in het familieboek betreffen ook Workum en regio.

Met vriendelijke groeten - Robert P.G.

P.S. ik ben bang dat de scan hier niet duidelijk overkomt - in dat geval kan ik de cover in mail toezenden

Log alstublieft in om de attachment te kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi Robert,

bedankt voor je bericht, ik ben zeer geinteresseerd in dit boek en wil graag moeite doen om het in mijn bezit te krijgen.

Ik ken het niet.

Ik lees Ypecolsga, It Heidenskip en Workum, het zijn alle drie plaatsen die tot de kern van mijn onderzoeksgebied horen.

Hoe ik echter ook mijn best doe, het lukt me niet om de schrijfster (of schrijver) resp. het besteladres te achterhalen.

Ook lukt het me nog niet te achterhalen welke familie de Jong het betreft.

Zou je me het adres van de schrijfster via een privé bericht kunnen toesturen ?

Dan kan ik er daarna mee aan de slag gaan.

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
Maikel Galama

Hoi Robert,

dank je wel voor je privéberichten, de daarin vermelde gegevens hebben tot een positief resultaat geleid.

Ik heb met de schrijver Simme de  Jong gebeld en hij stuurt mij een gedeeltelijke uitdraai uit zijn computer toe.

Zijn volledige bestand is heel groot en omvat een tiental verschillende de Jong families resp. de Jong takken.

Groetjes, Maikel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...