Jump to content

Vastgelopen op Thomas Coninx (Koninx, Conings, Konings, etc.) in Budel 1700~1804

Sem Konings

Recommended Posts

• Member Group
Sem Konings

Beste allen,

Ik ben op dit moment bezig met het onderzoeken van mijn voorouders en ik ben uitgekomen op ene Thomas Coninx (Koninx, Conings, Konings, etc.) die in Budel heeft geleefd in de 18e eeuw. Nu kan ik met zekerheid zeggen dat hij de juiste voorouder is, maar ik kom niet verder. Ik heb zijn trouwpapieren (1744), de dopen van zijn kinderen (1746 & 1748) en zijn waarschijnlijke overlijdensverklaring gevonden (1804), maar ik kan nergens zijn doopakte, of nog liever, geboorteakte vinden. Ik wil namelijk logischerwijs verder terug in de tijd, maar daarvoor moet ik met zekerheid kunnen zeggen wie zijn ouders zijn. Kunnen jullie mij helpen met eventuele tips of eigen vondsten?

Alvast bedankt,

Sem Konings

• Member Group
joke andriessen

Sem Konings,

Welkom op dit forum.

Om onnodig zoekwerk te besparen is het de goede gewoonte te vermelden als elders de vraag ook is gesteld 

Please login or register to see this link.

groet, Joke

• Member Group

De vraag loopt ook tegelijkertijd op het BHIC forum. 

Please login or register to see this link.

Met vriendelijke groet, Bart

Edited by Bart

• Member Group
Framegote

Een geboorteakte zul je niet vinden. Die werden niet gemaakt voor 1811. Doopinschrijvingen zijn de enige houvast die je kunt hebben voor wat betreft de geboorte (die vaak hooguit een paar dagen voor de doop lag).

Ikzelf hanteer altijd de gedachte dat men ongeveer 25 jaar oud was bij het eerste huwelijk. Dat kan natuurlijk ook wel eerder of later zijn, maar dat is wat ik in eerste instantie aanneem. Dan is het eerst zoeken in Budel, waar hij zijn gezin had, of je een doop van een thomas kun vinden in de periode 1715 tot 1725. Wat ook handig is te weten is hoe zijn vader heette en dus: gebruikte hij ooit een patroniem?

Misschien is er een notariële akte te vinden (een testament of zo) waarin hij wat uitgebreider genoemd is.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.