Jump to content

Document adoptieschrift onduidelijk

tmartherus

Recommended Posts

• Member Group
tmartherus

Goedendag allen,

Ik heb onlangs een document gevonden wat wellicht betrekking heeft op familie van mij. Echter is deze heel lastig voor mij om te lezen.

Zou iemand mij kunnen helpen met het verstrekken van wat er in het document staat?

Mijn dank is groot.

Please login or register to see this attachment.

• Member Group
Framegote
Op 30-8-2023 om 11:15 zei tmartherus:

Goedendag allen,

Ik heb onlangs een document gevonden wat wellicht betrekking heeft op familie van mij. Echter is deze heel lastig voor mij om te lezen.

Zou iemand mij kunnen helpen met het verstrekken van wat er in het document staat?

Mijn dank is groot.

Please login or register to see this attachment.

Een link naar de betreffende akte zou handiger zijn, want dit is slechts een deel.

Maar goed ... wat ik hier lees is dat op 23 januari 1781 doet - middels deze akte - de inlandse vrouw Sombro afstand van haar ongeveer 2 maanden oud zoontje die zijn met de onlangs overleden Johan Godlom Jenigen kreeg. Hij zal worden geadopteerd door Jacob Tarwe (? ... de rand van het papier kan nog wat missende letters bevatten...), die het jongetje de naam van zijn vader zal geven. Behalve op de linker pagina komt de naam Jolanha Willelmina niet op deze pagina voor, dus wellicht staat die op een van de volgende pagina's.

• Member Group
tmartherus

Dank je wel voor deze reactie nou weet ik meer.Dank daar voor