Jump to content

Informatie Huijnink Borculo

tonveringa
 Share

Recommended Posts

• Member Group
tonveringa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_fighting6.gif" alt="$$"> HELP - HELP - HELP - HELP - HELP

Wie kan mij helpen aan informatie betreffende de familienaam Huijnink uit Borculo. Het gaat om nazaten van Wilm Huijnink (of alle varianten hiervan) uit het buurtschap in den Dijcke of in de Dijk of Dijk. Ik ben echt op zoek naar een Jesaias Huijnink geboren rond 1719 in Borculo. Ik kan hem nergens vinden misschien dat iemand mij kan helpen.

Ik zoek (nog steeds) naar een aansluiting in de familie Huinink of alle andere varianten uit Borculo. Zij kwamen uit het buurschap de Dijk (dijkce) of Dijkhoek

Het betreft: Jesaias Huijnink of Jesaias/Jesajas/Josias/Esaias/Jerias/Jan of een andere variant van de voornaam Huijnink/Huinink/Huninck/Huning of een andere variant van de achternaam

die rond 1719 (volgens de ondertrouwakte van 1744 uit Amsterdam) geboren zou moeten zijn in Borculo/Borkuloo.

Wie kan mij helpen??????

Dank voor de hulp en groet,

Ton Veringa

Zie ook www.veringa.org

Parenteel (gedeeltelijk)

1 Jeseijas Huijnink is geboren omstreeks 1719 in Borculo. Jeseijas is overleden op zaterdag 11 mei 1805 in Amsterdam, ongeveer 86 jaar oud.

Beroep:

Meester Schoenmaker

Jeseijas:

(1) trouwde, ongeveer 25 jaar oud, op zondag 9 februari 1744 in Amsterdam met Elisabeth Mulders, ongeveer 24 jaar oud, nadat zij op vrijdag 24 januari 1744 in Amsterdam met als getuigen Arij Wiggers neef van de bruidegom en Roelof van Balken zwager van de bruid in ondertrouw zijn gegaan. Elisabeth is geboren omstreeks 1720 in Hanover. Elisabeth is overleden op vrijdag 19 september 1749 in Amsterdam, ongeveer 29 jaar oud.

(2) trouwde, ongeveer 30 jaar oud, op zondag 9 november 1749 in Amsterdam met Antje Klinkers, 48 jaar oud, nadat zij op vrijdag 24 oktober 1749 in Amsterdam in ondertrouw zijn gegaan. Antje is geboren in 1701 in Hoogeveen. Antje is overleden op vrijdag 28 oktober 1785 in Amsterdam, 84 jaar oud.

(3) trouwde, ongeveer 67 jaar oud, op dinsdag 16 mei 1786 in Amsterdam met Barentje van de Graaf, 44 jaar oud, nadat zij op donderdag 27 april 1786 in Amsterdam met als getuige Barent Viet oom van de bruid in ondertrouw zijn gegaan. Barentje is geboren in 1742 in Amsterdam. Barentje is overleden op donderdag 19 augustus 1819 in Amsterdam, 77 jaar oud.

Kinderen van Jeseijas en Elisabeth:

1 Jan Huijnink, geboren vóór zondag 15 november 1744 in Amsterdam.

2 Hendrik Hunning, geboren vóór zondag 3 september 1747 in Amsterdam.

Guest Linda

Hallo Ton,

Op onderstaande link staan kerkboeken van Borculo:

Please login or register to see this link.

• Member Group

In je tekst staat bij de kinderen het woordje voor, dat is verwarrend, de doopdata is je dus bekend?

bron

zoon Jan

vader Esaias Huijnink

moeder Elisabet Schilmullers

getuigen Jan Willem Huijnink

Gerritje Huijnink

pastor Johan Temmink

doop 15 november 1744

religie Hervormd, Westerkerk

bron 111 p. 44 (folio 22v) nr. 14

------------

zie ook

• Member Group
tonveringa

Alvast dank voor de reacties en de informatie.

Ik heb al in de doopboeken van Borculo gekeken maar daar niets gevonden.

De kinderen zijn gedoopt op een bepaalde datum en daarom heb ik staan dat ze voor deze datum geboren zijn (dus voor).

Ik begrijp dat soms (of meestal) de datum van dopen ook de geboortedatum is maar niet altijd.

Het gaat me dus echt om jesaias Huijnink geboren rond 1719 te Borculo.

dank en groet, Ton

• Member Group

Ik heb even gekeken in het rechterlijk archief van Borculo:

orab 11 350v 372v 23 2 1737 Aelbert Huijnink

orab 11 350v 372v 23 2 1737 Garrit Huijnink

Alleen in de namenindex... of er iets online is over de inhoud weet ik niet.

Deze:

orab 12 60 4 7 1740 Bern Huinink

orab 12 318 2 3 1743 Bern. Huinink regtsgeleerde

orab 12 631 632 9 5 1750 Berent Huinink

orab 12 652 3 8 1750 Huinink Lintvelde inspectie van watergangen

Het zijn er niet zoveel, die daar rondlopen. Zijn er wel Huininks te vinden in de kerkregisters? Alleen de goede niet?

• Member Group
tonveringa

Dank voor deze informatie.

Er is genoeg te vinden n de (kerk)doopboeken alleen niet die ene juiste.

In Amsterdam zijn bij de geboorte van kinderen de juiste ooms en tantes (als getuigen) uit Borculo te vinden maar

de geboorte van die ene Jesaias Huijning rond 1719 in Borculo kan ik niet vinden. Echt héél jammer.

• 1 year later...
  • Member Group

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_fighting6.gif" alt="$$"> HELP - HELP - HELP - HELP - HELP

Wie kan mij helpen aan informatie betreffende de familienaam Huijnink uit Borculo. Het gaat om nazaten van Wilm Huijnink (of alle varianten hiervan) uit het buurtschap in den Dijcke of in de Dijk of Dijk. Ik ben echt op zoek naar een Jesaias Huijnink geboren rond 1719 in Borculo. Ik kan hem nergens vinden misschien dat iemand mij kan helpen.

Ik zoek (nog steeds) naar een aansluiting in de familie Huinink of alle andere varianten uit Borculo. Zij kwamen uit het buurschap de Dijk (dijkce) of Dijkhoek

Het betreft: Jesaias Huijnink of Jesaias/Jesajas/Josias/Esaias/Jerias/Jan of een andere variant van de voornaam Huijnink/Huinink/Huninck/Huning of een andere variant van de achternaam

die rond 1719 (volgens de ondertrouwakte van 1744 uit Amsterdam) geboren zou moeten zijn in Borculo/Borkuloo.

Wie kan mij helpen??????

Dank voor de hulp en groet,

Ton Veringa

Zie ook www.veringa.org

Parenteel (gedeeltelijk)

1 Jeseijas Huijnink is geboren omstreeks 1719 in Borculo. Jeseijas is overleden op zaterdag 11 mei 1805 in Amsterdam, ongeveer 86 jaar oud.

Beroep:

Meester Schoenmaker

Jeseijas:

(1) trouwde, ongeveer 25 jaar oud, op zondag 9 februari 1744 in Amsterdam met Elisabeth Mulders, ongeveer 24 jaar oud, nadat zij op vrijdag 24 januari 1744 in Amsterdam met als getuigen Arij Wiggers neef van de bruidegom en Roelof van Balken zwager van de bruid in ondertrouw zijn gegaan. Elisabeth is geboren omstreeks 1720 in Hanover. Elisabeth is overleden op vrijdag 19 september 1749 in Amsterdam, ongeveer 29 jaar oud.

(2) trouwde, ongeveer 30 jaar oud, op zondag 9 november 1749 in Amsterdam met Antje Klinkers, 48 jaar oud, nadat zij op vrijdag 24 oktober 1749 in Amsterdam in ondertrouw zijn gegaan. Antje is geboren in 1701 in Hoogeveen. Antje is overleden op vrijdag 28 oktober 1785 in Amsterdam, 84 jaar oud.

(3) trouwde, ongeveer 67 jaar oud, op dinsdag 16 mei 1786 in Amsterdam met Barentje van de Graaf, 44 jaar oud, nadat zij op donderdag 27 april 1786 in Amsterdam met als getuige Barent Viet oom van de bruid in ondertrouw zijn gegaan. Barentje is geboren in 1742 in Amsterdam. Barentje is overleden op donderdag 19 augustus 1819 in Amsterdam, 77 jaar oud.

Kinderen van Jeseijas en Elisabeth:

1 Jan Huijnink, geboren vóór zondag 15 november 1744 in Amsterdam.

2 Hendrik Hunning, geboren vóór zondag 3 september 1747 in Amsterdam.

HEEEEEEEEEEEEEELP