Member Group jacqueline Posted April 27 Member Group Share Posted April 27 Nu de eerste persoon die ik niet overleden kon vinden terecht is doe ik graag ook nog een poging het overlijden van twee zussen te weten te komen. Het gaat om: Please login or register to see this link. Zwaantje Beth, geboren op 17-02-1828 in Amsterdam, dochter van Please login or register to see this link. Evert Willem Beth en Please login or register to see this link. Zwaantje Sijlvester. Please login or register to see this link. Theodora Wilhelmina Beth, geboren op 06-02-1832 in Beek, dochter van Please login or register to see this link. Evert Willem Beth en Please login or register to see this link. Zwaantje Sijlvester. Theodora is overleden na 24-11-1862, minstens 30 jaar oud (ze is dienstbode en vertrekt op deze datum uit Rotterdam naar Groesbeek). Het echtpaar Beth Sijlvester verblijft tot ca 1828 in Amsterdam, van ca 1829 tot ca 1830/1831 in Beek en daarna in Groesbeek. Groet, Jacqueline Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group JPB Posted May 7 Member Group Share Posted May 7 mogelijk staan er erfgenamen in de memorie van successie (distructskantoor Schagen) van Zwaantje Sylvester, overleden 1870 te St.Maarten (NH). Ik kan alleen de index niet lezen door de slechte scankwaliteit [Please login or register to see this link. ]. Misschien kan het NH archief hier verder helpen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group jacqueline Posted May 7 Author Member Group Share Posted May 7 Dank je wel Petra, aan de memorie van successie van moeder had ik niet gedacht. De scans van deze en de meeste andere series zijn inderdaad vrijwel onleesbaar. In de eerste serie (inv. 2258) zie ik dat in kolom 9 staat of ze kinderen heeft, daar staat helaas alleen ja, en niet hoeveel. In kolom 11 staat de datum van indiening, of de beknopte opgave op welke wijze het sterfgeval is aangezuiverd, indien geene memorie is ingediend. En dan staat er volgens mij achter Zwaantje: onvermogen? Ik weet niet precies hoe e.e.a in zijn werk gaat en of de kinderen, of hun aantal, dan toch nog ergens genoemd kunnen worden? Ik zal er in ieder geval een berichtje aan wagen, nogmaals dank! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group jacqueline Posted May 17 Author Member Group Share Posted May 17 Uit het antwoord van het NH archief: Meer dan deze gegevens zijn er helaas niet aanwezig. Dit is nl. de aangifte en aangezien hieruit blijkt dat zij onvermogend was (en dus geen onroerende zaken bezat) hoefde zij verder geen belasting te betalen. Hierdoor is het dus ook niet van belang hoeveel kinderen zij had en werd dit dus niet genoteerd. Helaas levert de aangifte van de memorie op successie in dit geval dus geen extra informatie voor u op. Jammer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts