Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Onze Oei


Cor

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Goedendag,

 

Wat is de betekenis van onze Oei, zie

 

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Is dit oma, tante of ??

 

Groeten Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
genealogie Haans


Met de plaatsnaam Sappemeer in de advertentie dacht ik eerst aan Gronings dialect. Maar zie nu dat breder moet worden gekeken.
 

Willemijntje Komen (Krommenie, 20 mei 1901) en Pieter Heijmering (23 mei 1901) trouwden op 12 april 1922 te Krommenie.
Een dochter uit dit gezin Aagtje Heijmering (geboren in Tweefontein, Zuid Afrika) trouwt in 1944 te Groningen met Rudolf Nijdam.
 

Onderaan de advertentie staat "en achterkleinkinderen" (die worden dus niet met naam genoemd).

Het lijkt erop dat J.Paijmans-Heijmering een dochter is en alle andere vermeldingen in de advertentie kleinkinderen zijn van de overledene Willemijntje Heijmering-Komen.


Willemijntje heeft dus onder meer gewoond in de Zaanstreek, Zuid-Afrika en Groningen. Indien "Oei" een betekenis heeft zou in ieder geval in die dialecten gezocht moeten worden.

Aan de andere kant staat Oei geschreven met een hoofdletter, wat eerder doet vermoeden dat het een koosnaam of bijnaam is.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep
genealogie Haans

Een vreemd toeval (?) wil dat een (naar ik vermoed) nichtje van Willemijntje Heijmering-Komen van haar meisjesnaam Oei heet.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.



Roelof Heijmering (Wormerveer, 30 mei 1898 - Zaandam, 30 oktober 1970) gehuwd met Elisabeth Groot is een broer van Pieter Heijmering (Medemblik, 23 mei 1901)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Goedendag Haans en anderen,

 

Oei is dus een familienaam zoals blijkt uit Haans zijn link van zaterdag 10.28 uur.

Alle namen onder J Paaijmans-Heijmering zijn kleinkinderen met partners, dat er onder staat achterkleinkinderen had ik over het hoofd gezien. 

Zeer toevallig  !!!!  in het antwoord is dat ik juist zocht op Rudolf Nijdam waarbij het de advertentie opleverde.

Aagtje had ik al als partner maar haar geboorteplaats en trouwjaar is nieuw voor mij.

 

Haans heel hartelijk bedankt voor de genomen moeite,

 

Groeten Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

PS

Van Aagtje en Rudolf had ik al eerder een zeer triest bericht gevonden in Delpher.

Verongelukt op 24-12-1969.

 

Samen ovl. door een ongeval, schuld van Rudolf die een 2-baans weg tussen Gorkum - Vianen aanzag voor een 4-baans..   
Botste op een vrachtauto.   
Zoon Hans had zware verwondingen.

 

Grafsteen staat op begraafplaats Nunspeet-Oost.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...