Member Group Framegote Posted October 17, 2022 Member Group Share Posted October 17, 2022 Op 9 februari 1630 gaan Francois Caret en Michelle le Sage in Amsterdam in ondertrouw. Dat was een huwelijk waar ik al een tijd je naar op zoek was, maar door de verschillende spellingen was het me nog niet eerder gelukt het te vinden. Nu heb ik het dus, maar nu zit ik met wat - voor mij - onduidelijk gekrabbel. Ik lees dat hij wolwever was en dat hij woont op het "Snijerspat", maar wat er staat over waar hij vandaan kwam ( Turquons ?) en wat er na zijn beroep staat, kan ik geen patat bakken. Michelle le Sage was van Middelburg. Ik heb daar gekeken en gezien dat daar velen met die naam woonden, dus dat zal wel kloppen. (Ik heb geen doop van haar daar gevonden overigens). Zij was 28 jaar oud, dus geboren rond 1602. Ik zie dat haar zuster Cristien le Saege haar bij staat bij haar ondertrouw .... woont int hout van ???? In de marge lees ik iets van "Franse Kerk" dus daar zullen de 3 afkondigingen geweest zijn, maar lezen lukt me niet. Wie helpt? Please login or register to see this link. (rechts boven) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group JPB Posted October 17, 2022 Member Group Share Posted October 17, 2022 (edited) Francois Caret van Turcquoin wollewever wed[uwnae]r van Jeanne le Perre? woonen[de] opt Engelspat en[de] Michiele le Sage van Middelborgh out 28 jaeren geen ouders hebben[de] geass[isteer]t met Cristiene le Saige haer suster woonen[de] int Houtewambeijssteech | acte [ver]leent om inde france kerck te trouwen de Waalse trouwinschrijving [Please login or register to see this link. ] Edited October 17, 2022 by JPB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group JPB Posted October 17, 2022 Member Group Share Posted October 17, 2022 voor de doopfiche uit Middelburg zie : Please login or register to see this link. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Framegote Posted October 19, 2022 Author Member Group Share Posted October 19, 2022 Grandioos JPB. Dank je wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Framegote Posted October 19, 2022 Author Member Group Share Posted October 19, 2022 Heb je nog een idee hoe Turcquoin nu heet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group JPB Posted October 19, 2022 Member Group Share Posted October 19, 2022 46 minutes ago, Framegote said: Heb je nog een idee hoe Turcquoin nu heet? Tourcoing Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Framegote Posted October 20, 2022 Author Member Group Share Posted October 20, 2022 ah ... natuurlijk. Ik heb daar nog 2 personen van in mijn bestand: Pieronne Favarque (geb. ca. 1605) en haar schoonmoeder Jianna de Pla (getr. Leiden 1592, dus geboren ca.1567). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts