Jump to content

Johannes Lorier geboren 05 aug 1793

McMelloW

Recommended Posts

• Member Group

Enige tijd geleden heb ik op ancestry een hit gezien op Johannes Lorier. Omdat ik geen abonnement heb kom je niet verder. Nu kan ik deze hit niet meer terug vinden. Misschien willen jullie nog eens een poging wagen.

Johannes Lorier, geboren 05 aug 1793 in Middelburg. Deze gegevens heb ik niet op een akte of iets kunnen terug vinden, ze zijn dus niet 100% zeker.

McMelloW

• Member Group

Mello,

In de zoektocht naar je vorige vraag, zijn alle personen Lorier (diverse spellingen) doorgenomen. Als je een hit hebt gekregen op Johannes Lorier dan kan dat, maar is geen echte hit. Er zijn bijvoorbeeld bronnen, zoals krantenknipsels, die aan die naam gekoppeld worden, maar als je de scan ziet, een totaal andere spelling geeft, zoals Johannes Lehrer.

Als je zoekt op spellingsvariant dan krijg je ook Delorier, bijvoorbeeld in Canada.

Er komen nog wel personen Lorier voor uit Nederland: (let op dat hoeft niet perse de geboortenamen te zijn)

William Lorier geb ca 1881 Nederland, gehuwd met Helene geb ca 1883 in Berlin, beiden gearriveerd 1883, woonadres in 1920 Two Rivers, Manitowoc, Wisconsin

kinderen (in 1920): Fred Lorier 16, Selma Lorier 12, William Lorier 8, Raymond Lorier 5, Esther Lorier 3

Verder uit Nederland Joost/Jos/Jacob Lorier, geb januari 1858 gehuwd met Nellie, geboren maart 1858, nederlandse, (zij is het 9e van 11 kinderen), gehuwd in 1879, geemigreerd 1882, woonadres 1900 Sheboygan Ward 7, Sheboygan, Wisconsin

woonadres in 1920 Sheboygan Ward 4, Sheboygan, Wisconsin, kinderen (in 1900) Eddie Lorier 8, Peter Lorier 5

Op 15 jarige leeftijd werkte Joost als Hired Labour

Opvallend hieraan is dat beide mannelijke Lorier in 1883 geemigreerd zouden zijn en in 1920 woonachtig zijn in Wisconsin.

Of er enige relatie is, is me nu niet duidelijk. Misschien passen ze wel in je stamboom.

Verder zijn er dus geen traceerbare personen Lorier uit Nederland te vinden op Ancestry, dus ook geen Johannes, geb 1793 te Middelburg.

• Member Group

Ludmilla,

Heel erg bedankt voor je speur werk. Met deze gegevens ga ik nog wel verder aan de gang

Mello