Jump to content

Andries Lorier geboren 12-10-1897 te Amsterdam vertrekt naar Amerika

Ludmilla

Recommended Posts

• Member Group

Een nieuw lid met een mooie naam McMelloW, leuk, wie is dat? Via internet vond ik een blog, een stamboom en recente vragen over de oudste voorouders in Zeeland. Daar kan ik u niet mee helpen en is ook een andere rubriek.

Ik wil niemands gras onder de voeten wegmaaien voor een introductie als nieuw lid, er zijn ook nog geen vragen gesteld, maar met deze gegevens wil ik u graag welkom heten.

Ze nioemen me ook wel "nieuwsgierig Aagje". Ik kon het niet laten, sorry, om wat verder te zoeken.

Als u een beetje gewend bent aan dit forum en de rubrieken hebt bekeken, dan ziet u dat u hier vragen kunt stellen om de scans van Ancestry.com zichtbaar te maken, een service voor de leden.

Ik kwam in de vragen en antwoorden iets tegen over een nazaat die naar Zuid-Afrika trok.

In uw stamboom staat Andries Lorier, geboren 12 oktober 1897 te Amsterdam, zoon van Karel en Catharina Johanna van Wijk Urfer, verdere gegevens zijn bij u onbekend.

Op Ancestry kwam ik hem tegen, hij was varende als wiper (veger, schoonmaker) op het schip WH Tilford en arriveerde op 11 juni 1919 in New York, 20 jaar oud en tattoos op zijn rechter onderarm. Hij bleef lang varen, er zijn de volgende gegevens van hem met aankomst in New York:

12 augustus 1920 met de Glorieta vanuit Cuba, 13 december 1946 met de Carlsbad vanuit Aruba (hij heeft inmiddels tattoos op beide armen), 25 juli 1947 met de JohnLaFarge vanuit Duitsland, 25 feruari 1948 met de Moline Victory vanuit Durban-Zuid-Afrika

Er zijn geen woonadressen bekend, geen huwelijk of dat hij ergens kinderen heeft gekregen.

Wel zijn overlijden:

Name: Andries Lorier

SSN: 229-03-8474

Last Residence: 19147  Philadelphia, Philadelphia, Pennsylvania, United States of America

Born: 12 Oct 1897

Died: Nov 1968

State (Year) SSN issued: Virginia (Before 1951

McMelloW heeft er niet om gevraagd, het is een klein welkomstkadootje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_welcome.gif" alt="^^5">

• Member Group

Hallo Ludmilla,

Wat een leuk welkom. De naam McMelloW zal je best vaker op fora en andere dingen tegen komen. Maar dit is het leukste welkom dat ik ooit meegemaakt op op een forum. Hartelijk dank. ook hartelijk dank voor de informatie over Andries Lorier. Dat zijn weer de leuke dingen die genealogie een spannende hobby maken

Mijn echte voornaam is Mello. (De oorsprong van de voornaam Mello in mijn familie en in het algemeen, is ook een van mijn zoektochten.) Het verhaal achter de nickname McMelloW is in het kort en samen gaan van mijn voornaam en grote voorkeur voor Schotland en Schotse whisky.  De schrijfwijze met 3 hoofdletters geeft het een speels woordbeeld en laat iets van het Schotse landschap zien.

Jouw naam Ludmilla is ook een bijzonder naam. Is dit je eigen naam of een nickname?

Nogmaals bedankt en groetjes.

McMelloW

• Member Group

Graag gedaan. Zoeken is verslavend in deze verslavende hobby. En het is zo vreselijk leuk iets te vinden wat je zoekt. Nog leuker is om iemand daar mee blij te maken. Elkaar helpen is heel belangrijk, samen kom je verder in je onderzoek.

Ludmilla is mijn eigen voornaam, hoewel mijn ouders mij drie katholieke voornamen hebben gegeven, de eerste vernoemd naar de moeder van mijn vader, en als roepnaam hebben ze me al bij geboorte Ludmilla meegegeven. Er was een boekje van de schrijver Paul Gallico waarin dit meisje een hoodriol speelde als beschermheilige van het vee dat zomers in de bergen van Liechtenstein verbleef. Ludmilla, komt van het slavisch en betekent "geliefd ( milla) en volkje (lud>lui, lieden)"

Beschermheilige St. Ludmilla, op 16 september is er een feestdag ter ere van Ludmilla (860 – 921), echtgenote van Borriwoi, de eerste christelijke vorst van Bohemen en grootmoeder van de latere heilige koning Wenceslaus (in Luxemburg stad staat nog een muur dat zijn naam draagt). Vooral in Slavische landen veelvuldig voorkomende naam.

Maar ik ben geboren onder de Dom van Utrecht.

Ik wens je nog veel plezier op dit forum.

• Member Group

Je bent een echte zoeker he. Als er iets is wat ik niet weet of kan vinden, blijf ik ook maar graven. Al ben ik pas een paar maanden met het zoeken naar mijn voorouders bezig.

Grappig, ik ben ook ongeveer onder de dom geboren, vlak bij de Oudenoord, in de wijk Pijlsweerd.

• Member Group

McMellow heeft me via PM laten weten dat hij inmiddels contact heeft met de dochter van Andries Lorier, dat is heel mooi.

Op je vraag of er iets meer over Andries en zijn vrouw te vinden is op Ancestry, het volgende:

Ten eerste hun huwelijk, dat je ook op FS kunt vinden (tip van Sylvia)

Please login or register to see this link.

Name: Andrew Lorier

Titles & Terms:

Event:   Marriage

Event Date:        29 Mar 1949

Event Place:       Wilmington, New Castle, Delaware, United States

Estimated Birth Year:      1898

Father:                 Charles Lorier

Mother:               Catherine Vanheyds Lorier

Spouse:                Anna Elizabeth Witte

Spouse's Age:    37

Spouse's Estimated Birth Year:   1912

Spouse's Father:              Agustus P. Witte

Spouse's Mother:            Catherine Black Witte

Volume/Page/Certificate Number:          cn 493

Film Number:    2025177

Film Frame Number:      

Digital Folder Number: 4253523

Image Number:                577

Dan de overige gegevens op Ancestry:

Pensylvania, woonadres Philadelphia Ward 39 (1900-1910) Philadelphia Ward 5 (1920)

Augustus P.Witte geboren 28 juni 1873 (Registration WWI) Philadelphia-Pennsylvania, laborer (werkman), vader  is Duits, , moeder is Iers

Trouwt 1900

Catharine (Kate) Black, geb mei 1874 Pensylvania beide ouders komen van Ierland , in 1900 is inwonend zwager (broer van Catherine) Hugh A Black geb jan 1877,single, geboren Pensylvania

(census 1880: Catherine Black is de dochter van Archer Black 42 (beroep waterman)(ierse ouders) en Bridget 43 (Ierse ouders), de kinderen zijn Mary 18, James 16, John 14, Alex 10, Catherine 7, Daniel 5, Hugh 3)

Kinderen van Augustus en Catherine:

Name: Augustus Witte

SSN: 166-07-5324

Last Residence: 19133  Philadelphia, Philadelphia, Pennsylvania, United States of America

Born: 12 Feb 1901

Died: Jan 1968

State (Year) SSN issued: Pennsylvania (Before 1951)

Name: Archibald Witte

SSN: 182-07-1052

Last Residence: 19147  Philadelphia, Philadelphia, Pennsylvania, United States of America

Born: 21 Mar 1903

Died: Jan 1968

State (Year) SSN issued: Pennsylvania (Before 1951)

William geb 1909 mogelijk jong overleden (komt niet voor op census 1920 en 1930

NAME: Anna Lorier

BIRTH: 11 Mar 1912

DEATH: Dec 1979 - Philadelphia, Philadelphia, Pennsylvania, United States of America

CIVIL: Pennsylvania

Ik hoop dat je hiermee weer verder kunt, maar hun dochter zal je vast meer kunnen vertellen, succes

• Member Group

Ludmilla en Silvia,

bedankt voor jullie hulp. Wat een hoeveelheid aan informatie.  Ik ben helemaal overweldigd. Pas een paar dagen op dit forum en al zoveel hulp.

Verre familie gevonden in de USA en geleerd om meer informatie bij FS te vinden.

Bedankt  (&:

• Member Group

Hi  Mello,

Ik weet niet zeker hoe ver je wil gaan met de schoonfamilie, maar er zijn ook overlijdens gegevens incl "records of death" voor William en nog 2 dochters (Maria en Catherine) van Catherine en Augustus Witte op FS. Laat me maar weten als je ze niet kunt vinden en ze toch wil hebben.

Sylvia

• Member Group

Silvia,

Bedankt voor het aanbod, maar ik houd het voorlopig bij de 'Lorier' kant. Genoeg uit te puzzelen.

McMelloW