Spring naar bijdragen
Vervelende mededeling: SVF forum site gaat stoppen. ×

Familie Nadorp


Nadorp

Recommended Posts

  • Forumleden Groep

Geachte Forum Leden.

Daar ik ben vast gelopen met het zoeken naar de juiste geboorte datum van mijn voorvader Johannes Nadorp en zijn vrouw Anna Maria Thomesse roep ik uw hulp in.

Ik heb in Den Haag al gevonden dat ze daar op 18 mei 1760 in ondertrouw zijn gegaan en heb de akte ook gelezen maar verder staat daar niets op wat betreft hun geboorte datum ,ik kom ook tegen dat hij in Doornik is geboren vóór 1747 en zijn vrouw ook vóór 1747 in s`Hertogenbosch.

Maar in deze plaatsen heb ik ook niets gevonden en is ook niets van bekend uit navraag.

De kinderen hier uit zijn wel allemaal in Den Haag geboren.

Waar nu mijn voorvader is geboren en ook zijn vrouw is mij nog geheel niet duidelijk en zou weer graag op het juiste spoor willen zitten , het is goed mogelijk dat ik alles in Den Haag moet zoeken  maar wie kan mij daar bij helpen.

In Den Haag ben ik al veel aan het zoeken geweest en dan kom ik mijn voor ouders tegen maar niet hun juiste geboorte datum en ook niet zijn ouders.

Graag uw hulp.

Met Vriendelijke Groet

Jan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Masje II

Hallo Jan,

Kan je ook de namen van hun kinderen vermelden?

Is zij geboortig van 's-Hertogenbosch of afkomstig van 's-Hertogenbosch?

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Masje II

Hallo Jan,

Heb 10-tallen varianten om Anna Maria Thomesse, die ik maar kan bedenken, op de digitale stadsarchief van Den Bosch en ook op BHIC gezocht; ook met een * achter het woord of deel ervan. Kom in de periode 1700-1745 geen persoon tegen die daaraan maar enigszins voldoet.

Ik heb een vermoeden dat Johannes Nadorp een militair is geweest. Doornik was een militaire bolwerk evenals Den Bosch.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Masje II

Via mijn mail kreeg ik van de familie Nadorp nog deze informatie.

Mogelijk dat iemand deze familie verder kan helpen.

Beste Heer.

Op uw vraag over mijn Voorvader zijn vrouw Anna Maria Thomesse , er staat in de ondertrouw akte  van s`Hertogenbosch en bij Johannes Nadorp staat van Doornik, ze zijn op 01 juni 1760 getrouwd in de RK Casuaristraatkerk Den Haag.

Mogelijk heeft u hier wat aan.

Mijn antwoord op bovenstaande vraag:

Als er staat "van 's-Hertogenbosch" en "van Doornik", wil niet zeggen dat ze daar ook geboren zijn. Een feit is zeker, dat de betreffende persoon wel in die plaats heeft gewoond. Men zou eens in het Nationaal Archief in Den Haag kunnen zoeken of hij militair is geweest. Indien dat zo is, kan heel veel informatie te vinden zijn. Anders is het heel lastig zoeken. Men kan zowel in hedendaagse België en Duitsland (Noord-Rijn-Westfalen) zijn geboren aangezien daar ook heel veel Nederlandse kampementen waren.

Helaas ben ik op militair genealogisch gebied niet zo in thuis hoe men het beste kan gaan zoeken. Maar men kan onderstaande site eens raadplegen.

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Voorlopig heb ik in de digitale Brabantse archieven niets over haar kunnen vinden.

Wens iedereen vele lentegroeten,

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Kèren

Een ander optie is om eens in de notariële archieven te zoeken, in Den-Haag.

Misschien hebben ze akten laten opmaken of staan ze ergens bij als getuijge.

Er is dan kans dat erbij staat waar ze geboren zijn of zelfs de leeftijd.

Op die manier kan wellicht het zoekvenster verkleind worden.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Notariele aktes en de archieven van militie zijn belangrijke bronnen. Er is een project gaande zodat zomer 2011 veel militieregisters online te doorzoeken zijn, zie ook

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

. Op de betreffende link

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

staat ook het Stadsarchief 'sHertogenbosch en BHIC die meedoen.

In een dergeijke situatie zou ik toch ook kijken naar de gegevens van de kinderen, Masje vroeg er al naar; wat zijn hun voornamen in verband met vernoemingen, staat in een van de aktes die later zijn opgemaakt iets over de ouders, waren zij ten tijde van een gebeurtenis (bijvoorbeeld huwelijk van een van de kinderen, of geboorte van een van de kleinkinderen) nog in leven, mogelijk werden ze genoemd als getuige of is hun overlijden bekend.

De achternaam van de echtgenote, Thomesse, kan duidelijk ook een patroniem zijn, dochter van Thomas NN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

De vraag van de heer Nadorp kom ik tegen op diverse sites en fora, zoals BHIC, CBG etc.

Het is handig als u dat vermeldt zodat anderen die ook voor u zoeken, al weten wat u precies heeft gedaan om een antwoord op uw vraag te krijgen, zodat zij geen dubbel werk doen.

Belangrijk is echter dat u nog niet veel verder bent gekomen vandaar dat uw vraag ook op SVF staat.

Voorzover ik begrijp heeft u in Den Haag (CBG?) gezocht, maar ik denk dat u specifiek naar de militaire gegevens moet kijken in het Nationaal Archief, zie ook

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

Doornik staat ook bekend als Tournai, nu Belgie en destijds behorend bij de Nederlanden.

Ik denk dat Den Haag, de plaats van huwelijk, meer gegevens heeft. Uit de andere berichten las ik dat er ook een zoon Martinus is. Heeft u al eens contact opgenomen met de samensteller van deze genealogie,

Log alstublieft in om de link te kunnen zien.

  De daar genoemde Martinus met zijn kinderen kan een broer van Johannes zijn. Gegevens die horen bij inderen, broers/zussen, getuigen etc, kunnen heel belangrijk zijn om verder terug te gaan in de tijd.

Ook staat de naam Nadorp <1700 genoemd bij de onderzochte namen in de ledenlijst van www.ngv.nl Via hun contactdienst kunt u contact opnemen.

U kunt in ieder geval weer even vooruit in uw zoektocht en we hopen hier van u te horen als u verder bent gekomen.

Veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumleden Groep

Beste Leden Van het Stamboomforum.

Ik wil u laten weten dat ik bijzonder blij ben met uw hulp naar het zoeken van de juiste geboortedatum van mijn voorouders Johannes Nadorp en Anna Maria Thomesse.

Ik dacvht dat ik al een eind opweg was maar met uw tips ga ik zeker aan de slag.

Ik heb zelf al in het Archief in Den Haag de Kinderen van Johannes Nadorp ook gevonden en ik kreeg de rillingen over mijn lijf zo blij dat ik was dat ik wat had gevonden.

Er zijn vijf kinderen gedoopt in de RK casuaristraat Kerk te Den Haag en de andere drie zijn gedoopt in de RK Oude Molstraat Kerk te Den Haag.

Ik heb ze natuurlijk uitgeprint en ik heb ook de ondertrouw akte gevonden van mijn voorvader Johannes Nadorp en zijn vrouw Anna Maria Thomesse dat was op 18 mei 1760 maar verdere gegevens staan daar niet op wat ik wel jammer vindt.

Ik zit met nog een vraag waar ik dan bijzonder trots op ben dat ook de naam Nadorp voorkomt bij de VOC en dat zelfs nog in de tijd van Michiel de Ruyter, het zit nu namelijk zo dat ik ook oud Marinier ben geweest en dan spreekt mij dit zeker aan.

Nu zou ik toch ook eens willen weten of ik ook in hun lijn zit, ik heb al eens een keer naar Castricum geschreven want daar kwam ook een Nadorp vandaan maar van deze gemeente heb ik niets gehoord.

Maar Geachte Forumleden ik ben echt blij met jullie hulp en wat mogelijk nog komen gaat.

Nogmaals alvast zeer Hartelijk Dank en tot schrijfs, groeten Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Masje II

Hallo Jan,

Log alstublieft in om de image te kunnen zien.

/emoticons/default_thumps_up7.gif" alt="^gg">

Graag gedaan.

mvg, Masje II

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om ecommentaar te plaatsen

Je kunt commentaar achterlaten als je bent aangemeld



Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...