Jump to content

Overlijdensdatum Jan Mureau

Guest Peter Buyk

Recommended Posts

Guest Peter Buyk

Ben op zoek naar de overlijdensdatum van Jan (Johannes) Mureau (Murau - Murauu - Murauv - Murauw)

Wat heb ik zoal:

Jan Mureau

Gedoopt: 16-07-1807 te Son

Vader: Joannes Baptist Murauw

Moeder: Anna Maria van Hees(sel)

Zijn vrouw is:

Margaritha (Margaretha) van den Broek

Gedoopt: 19-03-1806 te Woensel

Ovl: 29-04-1884 - Son en Breugel

In de overlijdensakte van zijn vrouw Margaretha van den Broek, heeft Jan Mureau als woonplaats Son

Heb op verschillende voor mij bekende naamsvarianten gezocht als ook op relatie bij overlijden, maar nog steeds zonder succes.

Guest Masje II

Hallo Peter (hier ben ik weer

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh0.gif" alt="$">)

Ik heb geen antwoord op deze vraag, maar de mogelijk is aanwezig dat hij niet in de regio Eindhoven-Helmond is overleden.

Daarom heb ik voor je een hele mooie klus en misschien kom je achter waar hij naar toe is gegaan of hij alsnog in Son en Breugel is overleden.

Helaas is de Bevolkingsregister van Son en Breugel niet aanwezig bij "zoeken naar namen"

Please login or register to see this link.

> bladeren door de aktes

Selecteer achtereenvolgens de plaats, de bron, het jaar en het deel dat u wilt bekijken

plaats: Son en Breugel. bron: BR; het jaar: 1880 en wel deel: Wijk A > Wijk B > Wijk C

Als je bijvoorbeeld Wijk A heb aangeklikt komt het automatisch de scans op het scherm.

Je moet pagina voor pagina doornemen omdat volgens mij niet op alfabetische volgorde staat.  

Als je het jaar 1870 neemt ga dan naar deel A-N en ga naar scan 210. Daar vindt men de gegevens van de familie Mureau tussen 1870-1880.

mvg, Masje II

Guest Peter Buyk

Heb scan 210 bekeken maar die levert geen verdere info op (hij kan nog steeds vertokken zijn op een later tijdstip)

Het lijkt mij dus het beste dat ik nu jaar 1880 pak en kijk of daar een verwijzing in staat

1880 - Wijk A niets gevonden op naar Wijk B 

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_grin.gif" alt=";D">

Guest Peter Buyk

Toch kan ik geen gegevens vinden via BHIC en Genlias, is er een andere plaats waar ik de overlijdensakte kan achterhalen?

Guest Masje II

Hallo Peter,

Je was daarmee nog laat bezig in de Bevolkingsregister van Son en Breugel. Ik zal de kers wel op de taart zetten:

Please login or register to see this link.

FS > Sint-Oedenrode > 1889 > pagina 240 overlijdensakte (nr. 48) 10 mei 1889 in Sint-Oedenrode.

mvg, Masje II

Guest Peter Buyk

Hartelijk Dank Masje.

Moet toch eens wat meer aan FS denken, heb de link bij mijn favorieten gezet.