Guest Peter Buyk Posted March 8, 2011 Share Posted March 8, 2011 Er zijn sites waar het niet mogelijk is om een akte te downloaden, om de simpele reden omdat men deze moet bestellen, soms kun je dit omzeilen. Meestal kun je deze akte wel fullscreen (volledig beeld) bekijken op de site, zorg nu dat de volledige akte op je scherm past, en druk nu op printscreen toets (meestal staat deze naast de F12 toest). Open nu bijvoorbeeld Paint in Windows en kies hier voor Plakken (Paste), sla het document nu op met een naam naar keuze met bijvoorbeeld de extensie .png. Open nu het zo juist opgeslagen afbeelding op je computer, meestal is de tekst op de afbeelding nu te klein om goed te kunnen lezen, maar hier heeft Windows een handigheidje voor, namelijk het vergrootglas, je kunt deze vinden onder: Startknop --> Alle Programma's --> Bureau Accessoires --> Toegankelijkheid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kèren Posted March 11, 2011 Share Posted March 11, 2011 Mooi tip, Peter! Tegenwoordig werk ik met de Mac en dan gaat het allemaal wat makkelijker, maar in mijn Windows tijd maakte ik veel gebruik van een toen gratis programmaatje, wat FastStone Capture heette. Voor de nieuwere versie moet betaald worden, zie daarvoor: Please login or register to see this link. Maar hier en daar zwerft de laatste freeware versie rond, zoals hier bijvoorbeeld: Please login or register to see this link. Als men gebruik maakt van Firefox, dan is er een leuke "add-on" screengrab! genaamd, die nestelt zich in de balk onderaan en als je erop klikt krijg je een paar opties, waaronder het bewaren of kopiëren van de hele webpagina, dus ook het deel wat je niet ziet omdat je dan moet scrollen. Link: Please login or register to see this link. [Hopelijk leg ik het zo goed uit..... Please login or register to see this image. /emoticons/default_shy.gif" alt="7^^">] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group ErickJ Posted March 11, 2011 Member Group Share Posted March 11, 2011 Please login or register to see this link. is ook een fijn programma en gratis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Member Group Marije Posted September 1, 2011 Member Group Share Posted September 1, 2011 Bedankt voor de tips, erg nuttig om te weten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts